Bu besinleri tüketen proteine doyuyor

Bu besinleri tüketen proteine doyuyor

Kas gelişimi ve hücre onarımı bakımından ihtiyaç duyduğumuz protein vücudumuz için hayati önem taşıyor. İşte sofralarımızdan eksik etmememiz gereken 9 protein deposu besin...

1. Kırmızı et

Kırmızı et hayvansal proteinler arasında en fazla protein içeren besin. Uzmanların önerdiği beslenme programlarına göre kırmızı eti haftada en az iki defa tüketmek gerekiyor. Kırmızı etin tek dezavantajı kolesterol içermesi. Bu nedenle kırmızı eti dikkatli tüketmekte fayda var.

2. Beyaz et

Kırmızı etin en iyi alternatifi beyaz et. Hindi eti, tavuk ve balıketi yüksek protein içeren beyaz ete en iyi örnekler. Beyaz et kırmızı etten daha az yağ içermesi bakımından da uzmanlar tarafından önerilen besinler arasında bulunuyor.

3. Baklagiller

Fasulye ve nohut gibi baklagillerin 100 gramında yaklaşık olarak 16 gram, mercimeğin 100 gramında ise 9 gram protein bulunuyor. Bitkisel bazlı proteinlerde baklagiller en önemli besinler arasında gösteriliyor. Sağlıklı besinler olmaları da baklagilleri önemli hale getiriyor.

4. Süt

Kas ve kemiklerin gelişiminde önemli besinlerden olan süt hayvansal protein gıdalarının temelini oluşturuyor. Bir fincan sütte yaklaşık 10 gram protein bulunuyor.

5. Yumurta

Sporcuların vazgeçemediği besinlerin başında gelen yumurta protein zengini besinlerden biri. 2 adet yumurta beyazı içerisinde yaklaşık olara 13 gram protein bulunuyor.

6. Yoğurt

Severek tüketilen gıdalardan biri olan yoğurdun 150 gramında 15 gram protein bulunuyor.

7. Kabak çekirdeği

Kuruyemişler arasında en fazla protein içeren gıdaların başında kabak çekirdeği geliyor. Kabak çekirdeğinin 100 gramında 16 gram protein bulunuyor. Kabak çekirdeği yağ içerdiği için dikkatli tüketilmesi öneriliyor.

8. Peynir

Hayvansal protein denilince akla ilk gelen besinlerden olan peynir yüksek protein içeren gıdaların başında. Peynirin 100 gramında yaklaşık 30 gram protein var.

9. Badem

Kuruyemişler arasında en fazla protein içeren bir diğer çeşit ise badem. Bademi yaklaşık olarak 100 gram tükettiğinizde vücudunuza 20 gram protein almanızı sağlıyor.