BBC TÜRKÇE'de yer alan habere göre, HMAS AE-1, müttefik devletlere ait olup 1. Dünya Savaşı sırasında kaybolan ilk deniz altıydı.1914 yılında kaybolan denizaltı 35 kişilik mürettebata sahipti.Enkaz, Papua Yeni Gine açıklarındaki York Dükü adaları yakınlarında, yaklaşık 300 metre derinlikte bulundu.
Avustralya hükümeti keşifle, 'ülkenin en büyük deniz gizeminin çözüldüğünü' açıkladı.
Savunma Bakanı Marise Payne, "Bu, Avustralya'nın denizcilik tarihindeki en önemli keşiflerden biri" dedi.Olayın hem Avustralya hem de müttefik güçler açısından büyük bir trajesi olduğunu belirten Payne, hayatını kaybedenlerin aileleriyle iletişim kuracaklarını söyledi.
1. Dünya Savaşı'nda kaybolan ilk deniz altı bulundu!
Avustralya'nın ilk denizaltısının enkazı, 103 yıl sonra bulundu.
Dünya Haberleri
Üsküp'te Batı Balkanlar ve Avrupa Birliği'nin geleceği tartışıldı
Reuters: BAE, İran'a milyarlarca dolarlık fonun önünü açmaya hazırlanıyor
Gagavuzya Özerk Bölgesi Başkanı Evghenia Gutul, Cezaevinden Kitap Yayımladı
İsrail'in katılımının protesto edildiği Eurovision'u Bulgaristan kazandı!
Tamchy SFIT Yönetim Şirketini Kurdu ve Faaliyetlere Hazırlandı