FARC tamamen silah bıraktı

Kolombiya Devrimci Silahlı Güçleri'nin (FARC), Kolombiya hükümetiyle imzaladığı barış anlaşması çerçevesinde silahlarının tamamını Birleşmiş Milletler (BM) yetkililerine teslim etti. BM FARC’ın  silahsızlanma aşamasının tamamlandığını duyurdu. Silahlar imha edilecek.

Öte yandan, BM bünyesindeki psikologların gözetiminde silah bırakan FARC militanlarının sivil hayata adaptasyon çalışmaları sürüyor. Silah bırakma sürecinin tamamlanması nedeniyle sebebiyle bugün Mesetas kentinde bir tören düzenlenecek. 

BM, FARC'ın yaklaşık 7 bin silahının olduğun duyurmuştu.
Kolombiya devlet başkanı Juan Manuel Santos  26 geçiş noktasında toplamda 6 bin 934 FARC militanının silah bırakmasıyla  barış sürecinin bu aşamasının tamamlanacağını  açıklamıştı.

Kolombiya hükümeti ile FARC arasında 52 yıldır devam eden savaşı sona erdiren barış anlaşması Küba'da 25 Ağustos 2016'da imzalanmıştı.

Dünya Haberleri

Netanyahu Trump'ı Çıldırttı! Telefon Görüşmesinde Büyük Fırça
Üsküp'te Batı Balkanlar ve Avrupa Birliği'nin geleceği tartışıldı
Reuters: BAE, İran'a milyarlarca dolarlık fonun önünü açmaya hazırlanıyor
Gagavuzya Özerk Bölgesi Başkanı Evghenia Gutul, Cezaevinden Kitap Yayımladı
İsrail'in katılımının protesto edildiği Eurovision'u Bulgaristan kazandı!