İran, dolar üzerinden ithalata yasak getirdi

Ticari faaliyetlerinde dolar kullanımını tümden terk etmek isteyen İran, ithalat fiyatlandırmasında temel para birimi olarak dolar kullanılmasına yasak getirdi.

İran Merkez Bankası'nın dün Sanayi, Madencilik ve Ticaret Bakanlığı'na gönderdiği talimata göre ticari işletmelerin ABD doları kullanarak ithalat siparişi vermesi yasaklandı.

Sputnik'in haberine göre talimatta ithalatçıların dolar yerine diğer döviz birimleriyle sipariş verebileceği, ancak uygulamanın daha önce yapılan başvuruları kapsamadığı kaydedildi.

'DOLAR ZATEN BÜYÜK YER TUTMUYOR'

İran Merkez Bankası'nın Kambiyo Direktörü Mehdi Kasreypur, bu yüzden ticarette büyük sorunlarla karşılaşılmayacağını, yaptırımlar sebebiyle İran bankacılık sektörü uzun zamandır dolar kullanamadığından İran ticari faaliyetlerinde doların büyük yer kaplamadığını, tüccarların alternatif para birimleri kullanmaya uzun zamandır alıştığını söyledi.  

Dünya Haberleri

Üsküp'te Batı Balkanlar ve Avrupa Birliği'nin geleceği tartışıldı
Reuters: BAE, İran'a milyarlarca dolarlık fonun önünü açmaya hazırlanıyor
Gagavuzya Özerk Bölgesi Başkanı Evghenia Gutul, Cezaevinden Kitap Yayımladı
İsrail'in katılımının protesto edildiği Eurovision'u Bulgaristan kazandı!
Tamchy SFIT Yönetim Şirketini Kurdu ve Faaliyetlere Hazırlandı