İspanya, Katalan Hükümetini feshetti!

Katalonya özerk bölgesinin 25 Eylül'deki bağımsızlık referandumunda 'evet' çıkması sonrası bağımsızlık ilan edip etmediğini açıklamasına ilişkin çağrıları yanıtsız bırakması üzerine olağanüstü toplanan İspanya kabinesinin görüşmesi sona erdi. Başbakan Mariano Rajoy, Katalonya'da 6 ay içerisinde yeni seçim istediklerini açıkladı.

İspanya Başbakanı Mariano Rajoy, Katalonya ekonomisinin referandumdan sonra zor duruma düştüğünü öne sürerek, elde edilen dataların 'zor duruma' işaret ettiğini açıkladı ve 'endişeliyiz' dedi. Rajoy ayrıca Katalonya'nın yönetiminin bir an önce İspanya hükümetine bağlanması gerektiğini vurguladı. 

İspanya Başbakanı Mariano Rajoy, kabine üyeleriyle yaptığı olağanüstü toplantının ardından Katalonya'nın özerkliğinin askıya alınma kararını açıkladı.

Bölgelerin özerkliklerini askıya alan ve merkezi yönetime bağlayan anayasanın 155. maddesinin işletileceğini söyleyen Rajoy, hükümetin Katalonya'da yeni bir seçim istediğini belirtti.
 

Dünya Haberleri

Üsküp'te Batı Balkanlar ve Avrupa Birliği'nin geleceği tartışıldı
Reuters: BAE, İran'a milyarlarca dolarlık fonun önünü açmaya hazırlanıyor
Gagavuzya Özerk Bölgesi Başkanı Evghenia Gutul, Cezaevinden Kitap Yayımladı
İsrail'in katılımının protesto edildiği Eurovision'u Bulgaristan kazandı!
Tamchy SFIT Yönetim Şirketini Kurdu ve Faaliyetlere Hazırlandı