Rusya'dan Türkiye'ye şok! Tonlarca şeftaliyi geri gönderdiler

Rus tarım ürünleri denetim ajansı Rosselhoznadzor'un yetkilileri, mantar tespit edilen neredeyse 57 ton şeftali ve nektarinin Rusya'dan Türkiye'ye geri gönderildiğini söyledi.

Rosselhoznadzor'un Krasnodar ve Adıgey bölgelerinden sorumlu ofisinden yetkililer, Türkiye'den gönderilen 56.7 ton şeftali ve nektarini geri gönderme kararı aldıklarını belirtti.

Rus denetçilerin anlattığına göre, bu karar, meyvelerde 'monilinia fructicola' ismi verilen ve ürünlerin çürümesine neden olan bir tür mantar hastalığı tespit edilmesi yüzünden alındı.

Rusya'nın tarım yasaları gereği mantar hastalığı tespit edilen meyvelerin ülkeye kabul edilemeyeceğini kaydeden yetkililer, söz konusu ürünlerin hepsinin üretici ülke olan Türkiye'ye geri gönderildiğini belirtti.

Ekonomi Haberleri

Temmuzda kim, ne kadar zam alacak? İşte kuruşu kuruşuna yeni emekli ve memur maaş tahminleri...
Altın fiyatları kritik seviyelere geriledi: Gram, çeyrek ve Cumhuriyet altını bugün ne kadar oldu?
Goldman Sachs'tan Türkiye ekonomisi analizi: 2026 yıl sonu enflasyon tahmini yükseltildi
SGK borç yapılandırmasında yeni dönem: Taksit süresi 72 aya çıkarıldı
Altın fiyatlarında İsviçre hareketliliği: Gram, çeyrek ve Cumhuriyet altını bugün ne kadar oldu?