CHP'li Ayhan Barut: "Bunların amacı rant, talan ve Adana’ya darbe vurmak"

CHP Adana Milletvekili Ayhan Barut, Çukurova Bölgesel Havalimanı’na 12 yıl boyunca 2 milyon 353 bin 787 iç hat giden yolcu, 347 bin 374 dış hat giden yolcu garantisi verileceğini açıklayan Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na tepkisini ortaya koydu.

15 Aralık 2011 tarihinde 357 milyon Euro yatırım maliyetiyle ihale edilen ancak 9 yılda tamamlanamayan Çukurova Bölgesel Havalimanı tartışmaları sürmeye devam ediyor. Havaalanı üstyapı ihalesinde 297 milyon 100 bin Euro bedelle en yüksek teklifi veren şirketin AKP’den belediye başkan adayı olan birisine ait olmasıyla alevlenin tartışmaların ardından iktidara yönelik eleştiriler artınca Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı yazılı bir açıklama yaptı. Bugüne dek ‘ticari sır’ gerekçesiyle kamuoyuna açıklanmayan bilgilerin de yer aldığı bakanlık açıklamasında, “Garanti verilen yolcu sayısı hususunda işletme süresinin ilk 12 yılı ile sınırlı olmak kaydıyla yolcu garantisi verilmiş olup 2 milyon 353 bin 787 iç hat giden yolcu, 347 bin 374 dış hat giden yolcu sayısı garanti edilmiştir. 12 milyon yolcu garantisi verildiği ifadesi tamamen yalandır. Mevcut kapasitesi 3 milyon yolcu olan Adana Havalimanında 2019 yılsonu itibariyle yaklaşık 5 milyon 60 bin yolcuya hizmet verilmiştir. Bölgenin daha büyük bir havalimanına ihtiyaç duyduğu gerçeği ortadadır” şeklinde açıklama yapıldı.

Barut, şunları söyledi:
“Çukurova’nın en verimli tarım toprakları üzerine rant aşkıyla yeni bir havaalanı yapmak istiyorlar. Bunların amacı rant, talan ve Adana’ya darbe vurmak. Adana’da zaten travma  yaşanıyor. TRT’sinden Karayolları’na bütün bölge müdürlükleri ve kurumlar zaten Adana’dan taşınıyor, fabrikalarımız kapatılıyor, Adana’nın değerleri yok ediliyor. Şimdi aynısı havaalanı için yapılmak isteniyor. Biz komşu ilimiz Mersin’e havaalanı yapılmasına karşı değiliz. Mersin’in ve Adana’nın da ihtiyacını karşılamayacak bu yeni proje. Mersin’in batı ve kuzey tarafında, verimli tarım toprakları olmayan, Mersinli hemşehrilerimizin istediği yere havaalanı yapılsın. Bu nedenle Adana Havaalanı’nın yanı başındaki bir yere, Mersinliler’in de istemediği bir bölgeye Çukurova Bölgesel Havalimanı yapılması israftır. Yeni havaalanı işletmecisine yolcu garantisi veren bakanlık, Adana Havaalanı’nı kapatmak için bahane arıyor. Hep söylüyoruz, Adana Havaalanı’na yatırım yapılsın diye. Elinizi tutan mı var? İsraftan kaçının, bölgenin yeni havaalanına ihtiyacı yok çünkü. Adana Havaalanı’nın pistleri, terminalleri, binası, parkı ve apronları için yeteri kadar yatırım yapın. Çukurova Bölgesel Havalimanı’na bu kadar para dökeceğinize, bölgenin de ihtiyacını karşılayan, ülkemizin en güvenli havalimanı olan Adana Havaalanı’nı iyileştirin. Adana Havaalanı’nı kapatma ısrarından vazgeçin. Adana’yı cezalandırmak yerine, pistlerin uzatılması ve genişletilmesi için uygun bir alana da sahip kentimize sahip çıkın. Tüyü bitmemiş yetimin hakkını, kamu kaynaklarını pervasızca savurmayın. Ülkemize ve kentimize kötülük etmeyin artık daha fazla.”

Güncel Haberleri

1 Mayısta bu yollar kapalı olacak
Dolar kurunda düşüş başladı!
Altında düşüş sürüyor!
O benim kahramanımdır!
Tavuk ihracatına sınırlama geldi!