Danıştay yeni başkanını seçti

Danıştay Başkanlık seçimlerinde, Danıştay Başkanı yeniden Zeki Yiğit oldu.

Danıştay'da bugün yapılan başkanlık seçiminde, Zeki Yiğit yeniden Danıştay Başkanı olarak seçildi. Adaylık başvurusu yapanlar arasında, 6. Daire Başkanı Emin Sınmaz ve 5. Daire Başkanı Fethi Aslan da bulunuyordu.

Danıştay Başkanı Zeki Yiğit'in 4 yıllık görev süresinin dolması sebebiyle saat 14.00'te başkanlık seçimi yapıldı. Mevzuat gereğince dün başlayan seçim sürecinde Danıştay'ın 116 üyesi sandık başına gitti ve Yiğit yeniden 4 yıllığına Danıştay Başkanı seçildi.

ZEKİ YİĞİT KİMDİR?

Zeki Yiğit, 1987’de İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun oldu. Mesleğe 1991 yılında başlayan Yiğit, Sütçüler ve Diyadin Cumhuriyet Savcılığı, Yeniçağa Hakimliği, Adalet Müfettişliği, Adalet Başmüfettişliği, Adalet Bakanlığı Personel Genel Müdür Yardımcılığı ve Müsteşar Yardımcılığı görevlerinde bulundu.

Türkiye’de yolsuzluğa açık risk alanlarının belirlenmesi ve yolsuzlukların önlenmesine ilişkin çalışmalarda bulunan Yiğit, 3 Mart 2011’de Cumhurbaşkanı tarafından Danıştay Üyeliğine seçildi. 2013 – 2020 yılları arasında Yüksek Seçim Kurulu Üyeliği görevinde bulunan Yiğit, 7 Mayıs 2020’de Danıştay Başkanlığı'na seçildi.

Güncel Haberleri

İkinci el araç satacaklar dikkat: 6 ay 6 bin kilometre koşulu uzatıldı
Karadeniz’de Türk kuru yük gemisine İHA saldırısı: Bir mürettebat hayatını kaybetti
Meteoroloji açıkladı: Son 56 yılın en soğuk 7'nci mayıs ayını yaşandı
İYİ Partili Kocamaz'ın ifadesi ortaya çıktı: 'Parolayı söyledi'
Meteoroloji saat verdi: 5 il için kuvvetli yağış uyarısı