Emeklilikte yeni sistem nasıl olacak? Kıdem tazminatı kalkıyor mu? Gözler 2024 yılının son çeyreğinde

Yeni emeklilik sistemi nasıl olacak? Kıdem tazminatı kalkacak mı? İşte tüm ayrıntılar.

Orta Vadeli Programa (OVP) göre, 2024'ün son çeyreğinde tamamlayıcı emeklilik sistemine geçilmesi hedefleniyor.

KIDEM TAZMİNATINA TAMAMLAYICI EMEKLİLİK AYARI

OVP'ye göre, kıdem tazminatı sistemi “Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi” (TES) adı altında yeniden kurulacak.

BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİ YENİDEN TASARLANACAK 

5 Eylül’de açıklanan OVP’nin “Finansal İstikrar” başlığının “Politika ve Tedbirler” kısmında yer alan maddelere göre, Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) fon türleri yeniden tasarlanacak.

Yeni sistemde kıdem tazminatının fon benzeri bir yapıya dönüşüp dönüşmeyeceği en çok merak edilen başlıklar arasında yer alıyor.

Mevcut sistemde çalışan bir yılını tamamladıktan sonra her yıl için bir brüt maaş kıdem tazminatı hak ediyor.

KIDEM TAZMİNATI EMEKLİLİK DÖNEMİNDE ALINACAK

NTV'nin aktardığına göre, yeni sistem hayata geçerse, kıdem tazminatı işveren ve devletin de katkı verdiği bir fonda toplanacak ve işten ayrılırken değil, emeklilik döneminde alınacak. Ancak, tamamlayıcı emeklilik sisteminin çalışanlar için zorunlu tutulup tutulmayacağı ve mevcut kıdem tazminatı sisteminin yerini tutup tutmayacağı şimdilik belirsizliğini koruyor.

OVP’ye göre, tamamlayıcı emeklilik sistemi 2024’ün son çeyreğinde hayata geçecek.

Gündem Haberleri

DEVA Partili Danış: “Türkiye’nin Asıl İhtiyacı Temiz Siyaset”
Kılıçdaroğlu’nun iddialarının araştırılması Meclis ve yargı gündeminde
Kılıçdaroğlu MYK Listesini yarın açıklıyor: A Takımı'nda Kimler Var?
Kılıçdaroğlu'ndan milletvekillerine yazı: Talimatım olmadan grup toplantısı yapılmayacak
Bayramda sofralara dikkat: 'Kontrolsüz et tüketimi kalp krizi riskini artırabilir’