Mikroplastikli bardaklar tarih oluyor!

Her yıl yaklaşık 500 milyar tek kullanımlık bardak çöpe atılıyor. ABD'li bir kahve zinciri, plastik ve kağıt bardaklar yerine, doğaya atıldığında çevre kirliliğine yol açmayacak düşük teknolojili bir alternatif kullanıma sundu.

Tek kullanımlık kahve bardaklarının oluşturduğu çevre kirliliğinin çözümü seramikte gizli olabilir. ABD'nin Kaliforniya' eyaletinde bir kahve dükkanı, kağıt ve plastik bardakların oluşturduğu çevre kirlilğine karşı yeni bir yöntem kullanıyor.

NTV'deki habere göre seramik kahve bardakları, kağıt ve plastik benzerleri gibi tek kullanımın ardından çöpe atılıyor. Ancak kilden üretilen bu bardaklar doğaya herhangi bir zarar vermeden çözünüp toza dönüşüyor.

 Maliyet sorununu da farklı bir yöntemle çözdüklerini söyleyen Amerikalı girişimciler, "Doğada çözünen seramik kapların fiyatı iki dolar.

500 MİLYAR BARDAK

Ancak her siparişte 50 sent indirim kazanıyorsunuz. Böylece 4 siparişte parasını çıkarıyor." dedi.

İstatistiklere göre her yıl 500 milyardan fazla tek kullanımlık bardak çöpe gidiyor. Kağıt kahve bardaklarının iç çeperinde plastik kullanıldığından geri dönüştürülmeleri de hayli zor.

Amerikalı girişimcilerse, tek kullanımlık seramik kahve bardaklarıyla plastik kirliliğiyle mücadele etmeyi hedefliyor.

Güncel Haberleri

İkinci el araç satacaklar dikkat: 6 ay 6 bin kilometre koşulu uzatıldı
Karadeniz’de Türk kuru yük gemisine İHA saldırısı: Bir mürettebat hayatını kaybetti
Meteoroloji açıkladı: Son 56 yılın en soğuk 7'nci mayıs ayını yaşandı
İYİ Partili Kocamaz'ın ifadesi ortaya çıktı: 'Parolayı söyledi'
Meteoroloji saat verdi: 5 il için kuvvetli yağış uyarısı