Yargıtay Başkanlığı seçimi yılan hikayesine döndü

Yılan hikayesine dönen Yargıtay seçimlerinde 19'uncu turda da sonuç çıkmadı. 20'inci tura geçildi.

Yargıtay Başkanlığı görevine 24 Mart 2020'de seçilen Mehmet Akarca'nın 4 yıllık görev süresi 24 Mart itibarıyla doldu.

Bu kapsamda Yüksek Mahkemenin 4 yıl boyunca görev yapacak yeni başkanını belirlemek için Yargıtay üyeleri 25 Mart Pazartesi sandık başına gitti.

Seçimin ilk 18 turunda hiçbir adayın, 348 Yargıtay üyesinin salt çoğunluğu olan en az 175 oyu alamaması üzerine bugün 19. tur oylaması yapıldı.

Oylama sonucu Mehmet Akarca 113, 3. Hukuk Dairesi Başkanı Ömer Kerkez ise 138 oy aldı. Seçime katılım 325 olarak kayıtlara geçerken, 11 boş oy kullanıldı, 63 oy da geçersiz sayıldı.

Salt çoğunluğun sağlanamaması nedeniyle seçime 20. tur oylamayla devam ediliyor.

Seçimlerde üye tam sayısının salt çoğunluğunun hazır bulunması gerekiyor.

Güncel Haberleri

17 yıllık dosya aydınlatıldı: Dosyadan 'töre cinayeti' çıktı
Ankara'da sabaha karşı 'NATO' baskınları: 209 kişi gözaltına alındı
İkinci el araç satacaklar dikkat: 6 ay 6 bin kilometre koşulu uzatıldı
Karadeniz’de Türk kuru yük gemisine İHA saldırısı: Bir mürettebat hayatını kaybetti
Meteoroloji açıkladı: Son 56 yılın en soğuk 7'nci mayıs ayını yaşandı