Gerçekleştirilen veri analizleriyle, sağlık tehdidi ile evlerine kapanan tüketicilerin dijital servislere yöneldiğini ortaya koydu. Bu süreçte online oyun sitelerine olan trafik yüzde 200 artarken giyim, seyahat gibi e-ticaret şirketlerinin verilerinde ise gerileme yaşandı. Bu dönemde kendine yatırım yapmak isteyen öğrenciler ve beyaz yakalılar ise online eğitim platformlarına yoğun ilgi gösteriyor.
Medianova, koronavirüs tehdidi karşısında evlerine kapanan tüketicilerin dijital dünyadaki ayak izlerini takibe aldı. Salgın endişesiyle evine kapanan ve teselliyi dijital eğlencede bulan kullanıcılar, online dünyada zamanını oyun oynayarak, video izleyerek ve müzik dinleyerek geçiriyor. Ayrıca bu dönemde online eğitim platformlarındaki hareketlilik artış gösterirken, market alışverişleri de dijitale kayıyor.
Açıklanan verilere göre internet ortamındaki video ve müzik gibi içerik servislerine de tüketiciler yoğun ilgi gösteriyor. Tüm dünyada TV’lerden seyredilen video servislerinde ciddi yükseliş olduğunu bildirilirken, bu alanda son bir haftada yüzde 45 ila 50 seviyesinde artış yaşandığını kaydetti. Evlerde geçirilen bu süreci en yararlı şekilde değerlendirmek isteyen kesimse online eğitime yöneldi. Hem öğrenciler hem de beyaz yakalılar kendine ve geleceğe yatırım hedefiyle online eğitim sitelerine yöneldi. Verilerine göre öğrencilere yönelik online eğitim platformlarında şimdiden 8 kat trafik artışı var. Şirketlere yönelik online eğitim platformlarında ise yüzde 150’lik bir trafik artışı görülüyor.