Bahçeli o konuşmasında şunları söylemişti:
'Bizim sarayla anlaştığımız namertçe söylendi. İlk aşamada partili cumhurbaşkanlığına evet dediğimiz, başkanlık sistemine sıcak baktığımız soysuzca iddia edildi. Hatta benim cumhurbaşkanı kanalıyla sarayda buluştuğum, bir evde görüştüğüm kurultayın yapılmamasına karşılık başkanlığa tamam dediğim, yeni anayasaya boyun eydiğim fısıltıdan öte yüksek sesle ifade edildi. Yargıtay kararı açıklandıktan sonra bu alçak sözleri dolaştıranlarda yüz olmadığı için özür dilemediler. Bilare köşe bucak saklanmayı seçtiler. Bilmiyorlardı ki ömrümü verdiğim 47 yılın her zerresinde bulunmaktan onur ve şeref duyduğum davamı dünyevi hiçbir menfaate değişmem, değişmedim.
Çünkü ben merhum Başbuğumuzun hayat boyu yanında durmuş, feyzini Türk-İslam'ın ruhundan alan kapı kapı siyasi gezintiye çıkmaktansa paşa paşa ölmeyi göze alacak inanmış bir ülkücüyüm. Kim nasılsa çevresini de öyle görür. Dünya başıma yıkılsa, aç kalıp muhtaç düşsem yine nağmerde el açmam. Yine de bu davadan dönmem. Bu emanete leke sürdürmem.