Kardak adalarında sıcak saatler

Yunanistan'da Türkiye arasında krize sebep olan Kardak Adası yakınlarında yine sıcak saatler yaşanıyor. Türk Sahil güvenlik botları, adaya yaklaşmak isteyen Yunanistan Savunma Bakanı'na izin vermedi.

Ege Denizi'nde Yunanistan ile Türkiye'yi savaşın eşiğine getiren Kardak Krizi'nin üzerinden yirmi yılı aşkın zaman geçti.

Atina ve Ankara arasında, kayalıkların sınırın ne tarafında kaldığına ilişkin ise, henüz uzlaşı sağlanamadı.

Yunanca'da İmia, Türkçe'de Kardak olarak anılan kayalıklar, Yunan balıkçıların bölgeye yaklaşmasıyla gündemdeydi.

1995 Aralık ayından 1996 Ocak ayı sonuna uzanan diplomatik ve askeri krizi, dönemin tanıkları Yunanistan eski Dışişleri Bakanı Theodoros Pangalos ve dönemin Dışişleri Bakanlığı müsteşarı Onur Öymen, BBC Dünya Servisi'nin tarih programı Witness'a anlattı.

Theodoros Pangalos, Türk kargo gemisi Figen Akat'ın 25 Aralık 1995'te Kardak kayalıklarına oturduğu günden nasıl haberdar olduğunu hatırlatıyor:

"Deniz Ticaret Bakanı tarafından uyarılmıştım. Beni aradı ve bir Türk kargo gemisinin İmia adaları civarında karaya oturduğunu söyledi. Yardım teklifinde bulunmamızı önerin dedim. Sonra Noel'e denk gelen o gün beni aradılar ve kaptanın Türk yetkililerle konuştuğunu ve 'Türkiye sınırları içinde olduğu için bizim desteğimizi istemediğini' söylediler. Ben de 'Tamam' dedim, 'Boğulmasına izin vermeyin ve beni gelişmelerden haberdar edin'… Bir sorun çıksın istemiyordum."

"Sonra gemi kendi motoruyla kurtuldu ve bizim yardımımıza ihtiyacı olmadı. Bu bölgenin deniz sınırları yok, iki ülke arasındaki hiçbir anlaşmayla da belirlenmemiş…"

Politika Haberleri

Şerafettin VURGUN ; Dereliye Hizmet İçin Geliyoruz
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan yerel seçim mesajı
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Yavuz'dan yerel seçim yorumu: Çantada keklik değil
Burak Akburak: Etkin Siyasetçi ve Sosyal Lider
Edremit Belediye Başkanı Selman Hasan Arslan kimdir?