İnsanın yeni uzvu oldular! Tam 100 kişiden 89'u...

İnsanın yeni uzvu oldular! Tam 100 kişiden 89'u...

Yapılan çarpıcı araştırma ile 100 kişiden 89’unun günde 144 defa telefonunu kontrol ettiği ortaya çıktı. Akıllı telefonlar günümüzde deyim yerindeyse insanların yeni bir uzvu gibi işlev görüyor.

Akıllı telefonlar artık yaşantımızda oldukça geniş bir yer tutuyor. Hemen her işimizde, özel yaşamımızda bu cihazlar bir an olsun yanımızdan ayrılmıyor. Öyle ki uyurken dahi yastığımızın yanından kaldırmadığımız telefonlarla ilgili çarpıcı bir araştırma yapıldı.

ŞARJI AZALANDA KAYGI BAŞLIYOR

Cumhuriyet Gazetesi'nden Şehriban Kıraç'ın haberine göre insanların yüzde 69’u telefonlarını tuvalette de kullanıyor. Kullanıcıların yüzde 60’ı aynı evde bulunan fakat farklı odada olan biri ile iletişim kurmak için mesaj göndermeyi tercih ediyor. Kullanıcıların yüzde 75’i uyandıktan sonra ilk üç dakika içerisinde telefonunu kontrol ediyor. Küresel kullanıcıların yüzde 89’u günde 144 kez telefonlarını kontrol ediyor. İnsanların yüzde 47’si şarjı yüzde 20’nin altına düştüğünde kaygılanmaya başlıyor.

TÜRKİYE'DE 81.68 MİLYON AKILLI TELEFON KULLANILIYOR

Mobil İletişim Araçları ve Bilgi Teknolojileri İş Adamları Derneği’nin (MOBİSAD) hazırladığı “2023 Mobil İletişim Sektör Raporu”na göre, Türkiye’de 81.68 milyon adet akıllı telefon kullanılıyor.

71 MİLYON SOSYAL MEDYA KULLANICISI VAR

Ülkemizde internet kullanıcı sayısı 71.38 milyon, aktif sosyal medya kullanıcı sayısı 62.55 milyon kişiden oluşuyor. İnternette geçirilen günlük süre 7 saat 24 dakika olurken 14.21 milyon kişi internet kullanmıyor.

KİM, NEREDE, NASIL VE NE AMAÇLA TELEFON KULLANIYOR? 

MOBISAD Başkanı Mustafa Kemal Turnacı, “Türkiye’de yurttaşların yüzde 73.2’si bilgi bulmak, yüzde 67.6’sı haber ve etkinliklerden haberdar olmak, yüzde 63.9’u nasıl yapılacağını araştırmak ve yüzde 58.9’u ürün ve marka araştırması yapmak için internet kullandıklarını dile getiriyor” dedi.

MOBISAD raporuna göre, 2023’te 5G teknolojisinin dünya genelinde büyük bir etki yaratması bekleniyor.