İnterneti nasıl kullandık? Ne izledik, ne dinledik? İşte dijital dünyanın 2022 verileri

İnterneti nasıl kullandık? Ne izledik, ne dinledik? İşte dijital dünyanın 2022 verileri

We Are Social 2022 4. Çeyrek raporu yayımlandı. Yayımlanan 280 sayfalık raporda dijital dünyanın 2022 verilerine yer verilirken kullanıcıların alışkanlıkları dikkat çekti.

15 Kasım 2022- Dijitale dair en kapsamlı global raporlardan bir tanesi olan We Are Social 2022 4. Çeyrek raporu yayımlandı. Yayımlanan 280 sayfalık raporda dijital dünyanın 2022 verilerine yer verilirken, kullanıcı davranışlarına dair iç görüler de yer aldı.

İNTERNETİ HANGİ AMAÇLARLA KULLANIYORUZ?

İnternette geçirdiğimiz zaman, geçtiğimiz yıla oranla yaklaşık 20 dakika azalmış ve ortalama 6 saat 37 dakika olarak raporda yer almış. İnterneti kullanma motivasyonu ise COVID öncesi döneme göre çok değişmemiş olsa da kullanıcılar artık daha seçici ve planlılar. Bu da pazarlamacılara ipuçları veriyor. En son veriler, çalışma çağındaki tüm internet kullanıcılarının yaklaşık yarısının markalar hakkında bilgi edinmek ve satın almayı düşündükleri ürünleri/hizmetleri araştırmak için aktif olarak sosyal platformlarını ziyaret ettiğini de ortaya koyuyor.

Dijital dünyanın 2022 verileri: İnternette nasıl vakit geçirdik? - Resim: 3

SOSYAL MEDYA PLATFORMLARINDA NE KADAR ZAMAN VE PARA HARCIYORUZ?

YouTube, harcanan ortalama süreye göre 1. Sıraya yeniden yerleşti. Şöyle ki tipik bir kullanıcı; 01 Nisan ile 30 Haziran 2022 arasında YouTube uygulamasını kullanarak her ay ortalama 23,4 saat harcamış. Bu süre de toplam uyanık kalma süresinin neredeyse 1,5 gününe eşit. TikTok’da ise kullanıcılar 2022'nin ikinci çeyreğinde ayda ortalama 22,9 saat geçirmiş ve böylece platform 2. Sıraya gerilemiş. 

Dijital dünyanın 2022 verileri: İnternette nasıl vakit geçirdik? - Resim: 4

Ayrıca TikTok tarafında hem reklam erişimleri yükselmeye hem de kullanıcıların platformda harcadıkları bütçeler artmaya devam ediyor. Tüketici harcamalarında 1. sırada TikTok yer alırken; sıralama YouTube ve date uygulaması Tinder ile devam ediyor. 

Dijital dünyanın 2022 verileri: İnternette nasıl vakit geçirdik? - Resim: 5

NELER İZLEDİK, NELER DİNLEDİK? 

We Are Social; her yıl rapora yeni slaytlar eklemeye de devam ediyor. Son eklenen slaytlarda ise yayın platformlarında en çok izlenen film ve dizilere yer verilirken; Spotify’da ise en çok dinlenen şarkılar yer alıyor.  

En çok hangi dizileri/filmleri izledik: 

Dijital dünyanın 2022 verileri: İnternette nasıl vakit geçirdik? - Resim: 9