“Türkiye Ar-Ge 250 Araştırması” yedinci yılında

“Türkiye Ar-Ge 250 Araştırması” yedinci yılında

Son katılım tarihinin 30 Mart olarak belirlendiği ve 1500’ün üzerinde firmanın dahil olduğu Türkiye Ar-Ge Araştırması; firmaların 2019 verilerinden hareketle, Ar-Ge’ye yapılan yatırımın önemine dikkat çekti.

Türkiye’de Ar-Ge hafızasını yaratmak vizyonu ile yola çıkan “Türkiye Ar-Ge 250 Araştırması” yeni dönemi için start verirken bugüne kadar binlerce firmanın dahil olduğu araştırma, yedinci yılında da Türk iş dünyasının Ar-Ge harcamalarının nabzını tutmaya hazırlanıyor.

Bu yıl 1500’ün üzerinde firmanın yer aldığı araştırmanın temel datalarını; firmaların 2019 yılında Ar-Ge harcamaları, bu harcamaların toplam ciro içindeki payı, 2020 yılı için planlanan Ar-Ge harcamaları, Ar-Ge personel sayısı, 2019 yılında Ar-Ge merkezlerinde alınan; patent sayısı, faydalı model sayısı, tasarım tescil sayısı, marka sayısı ve 2019 yılı Ar-Ge desteklerinden yararlanma oranı oluşturuyor. Türkiye Ar-Ge 250 araştırması kriterleri kapsamında ankete katılım yapabilecekler listesinde yerini alan firmaların, değerlendirmeye alınabilmesi için 30 Mart 2020 tarihine kadar ilgili formu doldurmaları gerekiyor.

TEMEL AMAÇ; MOTİVASYON

Geleceği tasarlamak, yenilikçilik bilincinin yaygınlaşmasına ön ayak olmak, rekabetçilik avantajı sağlamak, küresel alanda söz sahibi olmak, nitelikli bilgi üretimi ve nitelikli insan kaynağını beslemek, sürdürülebilir ekonomiye ulaşmak vizyonu ile yola çıkılan araştırmada her şeyden öte Türkiye’nin Ar-Ge kültürünün motive edilmesi amaçlanıyor. Araştırma ile Ar-Ge kültürünün hızla gelişerek tabana yayılacağına duyulan inançla birlikte bu anlayışın, büyüme ve ihracat gücüne de ivme kazandırması bekleniyor.

ARAŞTIRMA SONUÇLARI RAPORDA YER ALACAK

Türkiye Ar-Ge 250 araştırması; Türkiye ihracat sıralamasındaki ilk 500 firmaya, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’na kayıtlı Ar-Ge merkezi olan firmalara ve Kamuoyunu Aydınlatma Platformu’yla Ar-Ge datası paylaşan firmalara gönderilen anketlere verilen yanıtlar/datalar ile hazırlanacak. Anket formunun online ortamda doldurulduğu araştırmada, bu yolla cevap alınamayan firmalar araştırma konusunda deneyimli çağrı merkezi tarafından aranarak, anketlerin doldurulması sağlanacak.