Çorlu tren faciasıyla ilgili yeni gelişme

Çorlu tren faciasıyla ilgili yeni gelişme

Tekirdağ'ın Çorlu ilçesinde 25 kişinin hayatını kaybettiği, 340 kişinin yaralandığı kazaya ilişkin hazırlanan iddianame, Çorlu 1'inci Ağır Ceza Mahkemesi tarafından kabul edildi. İddianamede, TCDD görevlisi 4 kişinin 'taksirle ölüme ve yaralanmaya neden olma' suçundan cezalandırılması istendi.

Tekirdağ’ın Çorlu ilçesinde 25 kişinin yaşamını yitirdiği ve 340 kişinin yaralandığı tren faciasına ilişkin TCDD görevlisi 4 kişi hakkında hazırlanan iddianame kabul edildi. Sanıklar, “taksirle ölüme ve yaralanmaya neden olma” suçlamasıyla yargılanacak. Sanıklar, iddianamede yer alan ifadelerinde suçlamaları reddetti.

Çorlu 1’inci Ağır Ceza Mahkemesi, Çorlu Cumhuriyet Savcısı Galip Yılmaz Özkurşun tarafından 8 Temmuz 2018’de meydana gelen, 25 kişinin yaşamını yitirdiği ve 340 kişinin yaralandığı tren kazasıyla ilgili hazırlanan iddianame üzerindeki incelemesini tamamladı.

Mahkeme, “kazanın meydana gelmesinde asli kusurlu” bulunan TCDD 1’inci Bölge Müdürlüğü Halkalı 14’üncü Demir Yolu Bakım Müdürlüğü Demir Yolu Bakım Müdürü Turgut Kurt, Çerkezköy 143 Yol Bakım Şefliği Yol Bakım ve Onarım Şefi Özkan Polat, Köprüler Şefi Çetin Yıldırım ve Hat Bakım Onarım Memuru Celaleddin Çabuk hakkında “taksirle ölüme ve yaralanmaya neden olma” suçundan hazırlanan iddianameyi kabul etti.

İddianamede, kazanın ray ve traverslerin altındaki menfezin üst tarafında bulunan balast ve dolgu zeminin boşalması ve hareket halindeki lokomotifin ağırlığı ile altı boş rayların esnemesi ve açılması, 2’inci vagondan itibaren dizinin devrilerek sürüklenmesi neticesinde gerçekleştiği öne sürüldü.

‘MENFEZİN YAKLAŞIK 143 YILLIK OLDUĞU ANLAŞILMIŞTIR’

İncelemede askıda kalan travers ile hat dolgusu arasındaki kot farkının 65 ila 104 santimetre arasında değiştiği, altı boşalan kesimde sadece dolgu zeminin kaldığı anlatılan iddianamede, ifadelere yer verildi.

“Balast tabakasının mansap tarafına taşındığı ve hatta uzun mesafelere taşındığı, menfez içinden su akışının devam ettiği, tıkalı olmadığı, yapısal bir hasar oluşmadığı, boşlukta kalan çerçevede yapıda rayda ve traverste bir hasar meydana gelmediği, kırılma olmadığı, askıda kalan çerçevenin tam menfez üzerinde olmadığı, memba tarafına doğru bakıldığında sol tarafında kaldığı, boşlukta kalan çerçevenin son traversin de rayda düşey doğrultuda kalıcı bir sehimin oluştuğu, trenin raydan çıkmaya başladığı noktanın sehimli bölgeden hemen sonra olduğu, menfezin 1,5 metre genişliğinde 2 metre yüksekliğinde ve kargir yapıda olduğu, muhtemelen İstanbul-Edirne hattının imal edildiği 1873 yılında yapıldığı, yani yaklaşık 145 yıllık olduğu anlaşılmıştır.”