İçki satışında 'rekabet' dönemi

İçki satışında 'rekabet' dönemi

Alkollü içki piyasasındaki rekabet ortamını güçlendirmek için yeni bir düzenlemeye giden Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu (TAPDK) satışlara ‘çeşidi artırma' zorunluluğu getirdi.

Dünkü Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren düzenleme kapsamında alkollü içki satışı yapan işletmeler, aynı kategorideki birden fazla firmanın ürününü tüketicinin tercihine sunacak.tışına çeşit artırma zorunluluğu getiren yeni düzenlemeyle işletmeler sattıkları tüm içkileri menüye almak zorunda. İşletme belgesi olmayan alkol satamayacak

TURİZMCİ MUAF

Düzenleme ile tüketiciye tercih imkanı sunabilecek çeşitlilikte ürün bulundurulması hedeflenirken, satışa sunulan alkollü içkilerin tamamına menülerde yer verilmesi zorunlu hale getirildi.
Alkollü içki satışı yapmak isteyen cafe, restoran, perakende satış noktaları ve turizm işletmeleri gibi işletmeler önceki düzenlemeler doğrultusunda TAPDK'dan yetki almaya devam edecek.

Kültür ve Turizm Bakanlığı'ndan turizm işletmesi belgesi veya kısmi turizm işletmesi belgesi almış kişilerin, satış yapılacak yerle, örgün eğitim kurumları ve dershaneler, öğrenci yurtları ve ibadethaneler arasında kapıdan kapıya en az 100 metre mesafe bulunması zorunluluğundan muafiyetleri de aynen devam edecek. Daha önce turizm yatırım belgeleri kapsamında satış belgesi alıp yatırıma başlayanlar ise Mart 2019 sonuna kadar yatırımlarını tamamlaması ve turizm işletmesi alması durumunda 100 metre şartından muaf tutulacak.