Kelliğin kökünü kazıyacak ilaç bulundu! Bilim insanları saç çıkaracak molekül keşfetti

ABD’deki California Üniversitesi Irvine’dan bir araştırma ekibi, saç uzamasını uyaran bir molekül keşfetti.

Developmental Cell dergisinde yayınlanan araştırmada, "her saç folikülünün altında bulunan ve özel sinyal üreten fibroblast’ların, dermal papilla hücrelerindeki gelişmeyi nasıl sağladığını anlatıyor. Araştırmanın sonuçlarından, ‘fare ve insan deneyleri SCUBE3 proteininin sayesinde saç foliküllerindeki büyümeyi tetiklediğini gösterdi.” sözlerine yer verildi.

Dermal papilla hücrelerinin, saç büyümesinde etkin olduğu daha önceden de biliniyordu. Ancak bu mekanizmanın nasıl çalıştığı ve bunların genetik temeliyle ilgili bilgiler tam olarak yerine konulamamıştı. Hücre biyolojisi alanında çalışan ve araştırmayı yürüten Prof. Dr. Maksim Plikus, “Dermal papilla hücrelerinin doğal olarak ürettiği SCUBE3 sinyal molekülünün, komşu saç kök hücrelerine bölünmeye başlamalarını ‘söylemek‘ için kullanılan ve yeni saç büyümesinin başlangıcını haber veren haberci olduğunu ortaya çıkardık” diye konuştu. Prof. Plikus, saç dökülmesine karşı etkili ilaçlara ihtiyaç olduğunu, bu yeni buluşun ihtiyacı karşılayabileceğini savundu.