Trump’ın planı ortaya çıktı…8 ülke ile Arap NATO’su kurmaya hazırlanıyor

ABD’li yetkililer, Donald Trump yönetiminin İran’ın bölgedeki etkinliğini kırmak amacıyla 6 Körfez ülkesi ile Mısır ve Ürdün'ün katılacağı askeri ve siyasi bir ittifak üzerinde çalıştığını açıkladı.

Trump’ın planı ortaya çıktı…8 ülke ile Arap NATO’su kurmaya hazırlanıyor

ABD’li yetkililer, Donald Trump yönetiminin İran’ın bölgedeki etkinliğini kırmak amacıyla 6 Körfez ülkesi ile Mısır ve Ürdün'ün katılacağı askeri ve siyasi bir ittifak üzerinde çalıştığını açıkladı.

29 Temmuz 2018 Pazar 00:03
Trump’ın planı ortaya çıktı…8 ülke ile Arap NATO’su kurmaya hazırlanıyor

Beyaz Saray, Başkan Donald Trump'ın bir süredir 6 Körfez ülkesi ile Mısır ve Ürdün'ün katılacağı askeri ve siyasi bir ittifak üzerinde çalıştığını açıkladı. Açıklamada, ülkeler arasında füze savunması, askeri eğitim, terörle mücadele ile bölgesel ekonomi ve diplomatik bağların güçlendirilmesi gibi konularda daha derin bir işbirliği oluşturulması öngörüldüğü ifade edildi. Açıklamada, kurulacak birliğin İran’ın bölgedeki etkinliğini kırmak ve yayılmasını engellemek amacını taşıdığı da vurgulandı.

Orta Doğu Stratejik İttifakı (MESA) olarak adlandırılan çalışma grubunun 12-13 Ekim tarihlerinde başkent Washington'da yapılması planlanan zirvede tartışılacağı belirtildi. Kurulması planlanan ittifak ile birlikte Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri'nin Trump yönetimi ile daha yakın çalışarak, Körfez'deki sorunlara ağırlık verecekleri belirtildi.

Önceki ABD hükümetlerinin Körfez ve Arap müttefikleri ile bir ittifak geliştirme girişimleri geçmişte başarısız olmuştu.

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
? 2018-07-29 01:38:57

DOMUZDAN POST,ARAPLARDAN VE ABD DEN DOST OLMAZ.

Avatar
ibrahim 2018-07-29 01:25:20

arap parası tatlı geldi..kendine çalışıyor..

Avatar
D 2018-07-29 02:02:03

Delidir ne yapsa yeridir. Dünyayı bu deli üşütükler bitirecek .

Avatar
Müslüman 2018-07-29 00:24:45

Kâfir almış eline gitarı çalıyor!
Maalesef ümmetin liderleri de koltuk sevdasından
birbirine düşman.

Misafir Avatar
bizim liderimiz Allah resuludur.. 2018-07-29 09:27:50 @Müslüman

senin gibi müslüman olmaz olsun..bizim liderimiz değil senin liderin..bizde Allahın kuluyuz..peygamberin ümmetiyiz..liderimizde HZ.MUHAMMED sav..dir..ötesi berisi yoktur..

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
@Müslüman x---cevapliyorum. 2018-07-29 00:47:32 @Müslüman

Kimmis lan ümmetin lideri, devleti soyanlar ümmetin liderimi oluyor sen ne bicim müslümansin senin islama düsmanligin ne?

Beğenmedim! (0)
Avatar
D 2018-07-29 02:08:04

Araplar yıllardan beri ABD'yle dans ederler .Körfez şavaşında bile taraf olamadılar . Ne zaman orta doğuda bir şey olsa hep sus pustur. İsrail'e sesisini çıkarırken sesi çılız çikar cikarırsa bile temkinlidir yani Arap ülkeleri ABD'ye her yerlerinden bağlıdır . Bir kaç evvel Suudi'nin oğluyla 6ay oradaydı ne konuştular acaba bilen varmı yok .

Avatar
Murat 2018-07-29 01:12:10

Helal olsun Trump.Muslumanlari birbirine dusur.Son musluman yok oluncaya kadar savastir.Dunyayi bu pisliklerden kurtar.Muslumanlar butun kotuluklerin basladigi noktadir.Bu pislik yuvasi kurutulmadan Dunya kurtulamaz.

Misafir Avatar
@Murat x----### 2018-07-29 01:20:34 @Murat

Avrupada seni istemiyenler de senin icin ayni seyleri söylerse ,memnun olurmusun? Senin insanligini kim harcadi?

Beğenmedim! (0)
Avatar
HAKAN 2018-07-29 02:02:14

IRANA KARŞI APTAL ARAP BIRLIĞINI KULLANACAK.BU BIRLIĞI TÜRKİYENIN RIZASI OLMADAN KULLANAMAZ.

Avatar
KALLEŞ ,KAHPE , PUŞT , OROSPU PİÇİ ARAPLAR BİZİ ARKAMIZDAN VURDU. 2018-07-29 05:09:46

tayyip diyorduki..!! sakın..araplar bizi arkamızdan vurdu demeyin ..!! tayyip..LAN GÖRDÜNMÜ ..?? Senin KALLEŞ ,kahpe arapların senide arkandan vurdu..!! hâlâ araplar bizi arkamızdan vurdu demeyin diyeceksin ..?? Sana olacakları söyleyelim KALLEŞ ,kahpe orospu..piçleri araplar iranla beraber bizide vuracak Müttefiğimiz dediği ve durmadan son moderen ağır silahlar naklettiği terörist lağım faresi PKKLA beraber bir olacak ve anlaşma yaptığı bütün arap ülkeleri ile saldıracaklar TANRI KORUSUN AMA gerçek tayyip sen hâlâ tek ADAMLIK oyna OSMANLININ SON PADİŞAHI tayyip senin sonunda bir vahtettin..olacak . DİLERİZ TANRIDAN ..göreceksin .!!