Yazıcı: Lise çağında bile okuma-yazma zorluğu çeken çocuklarımız var

İstanbul'un yeni Milli Eğitim Müdürü Levent Yazıcı, şehirde yeni izlenecek eğitim politikaları hakkında bilgi verdi. Yazıcı, "Lise çağında bile okuma-yazma zorluğu çeken çocuklarımız var" dedi.

Yazıcı: Lise çağında bile okuma-yazma zorluğu çeken çocuklarımız var

İstanbul'un yeni Milli Eğitim Müdürü Levent Yazıcı, şehirde yeni izlenecek eğitim politikaları hakkında bilgi verdi. Yazıcı, "Lise çağında bile okuma-yazma zorluğu çeken çocuklarımız var" dedi.

31 Ağustos 2018 Cuma 16:32
Yazıcı: Lise çağında bile okuma-yazma zorluğu çeken çocuklarımız var

İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü’ne yeni atanan Levent Yazıcı, "Çocuk travma, öğrenme güçlüğü ya da başka nedenlerle okuma-yazma öğrenemezse ve okulda okurken eğer bu travmayı atlatamazsa ya okulu terk ediyor, ya da hayatta çok önemli sorunlarla karşılaşıyor." dedi.

Hürriyet gazetesinden Nuran Çakmakçı'ya konuşan İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü’ne yeni atanan Levent Yazıcı’nın açıklamalarından başlıklar şöyle:

"EN ÖNEMLİ SORUN EĞİTİM ARSASI"

"Göreve başladığım gün gece yarısına kadar İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ndeki tüm birim müdürü ve yöneticisi yaklaşık 200 kişiyle görüştüm. Stratejik eylem planı hazırladık. Her hafta düzenli toplantılar yapacağız. Programı her cuma gözden geçireceğiz. Her ay düzenli olarak bütün okullarımızdaki yöneticilerimizle e-Konferans ile birlikte olacağız. Her okula ulaşmaya çalışacağım. Çünkü birlikte başarmak zorundayız. 

İlimizin en önemli sorunu eğitim arsası. Yıllara dayanan köklü bir sorun bu. Öğrencilere yürüme mesafesinde okullar sunma noktasında bir engel. Bu yapılaşma sorununu çözersek büyük bir engeli aşmış oluruz. Eğitimde kapasite ve erişimi de bu problem doğrudan ilgilendiriyor.

"LİSE SEVİYESİNDE OKUMA-YAZMA ZORLUĞU ÇEKEN ÇOCUKLAR VAR"

Ara sınıflarda okuma-yazma güçlüğü çeken çocuklarımız var, hatta lisede olanlar bile bulunuyor. Bu çocuklar için daha önce görevli olduğum Tokat’ta çok önemli çalışmalar yapmış, ödül de kazanmıştım. 1.750 çocuğu bu şekilde kazandık. Okul terklerinin başında bu tür problemler yatıyor. Çocuk travma, öğrenme güçlüğü ya da başka nedenlerle okuma-yazma öğrenemezse ve okulda okurken eğer bu travmayı atlatamazsa ya okulu terk ediyor, ya da hayatta çok önemli sorunlarla karşılaşıyor. Sınıfa girildiğinde o çocuklarımız gözlerini kaçırıyor ya da arkadaşları tarafından dışlanabiliyor. Bu çocuklarımızı erken yaşta yakalayıp okuma-yazma öğretmeliyiz. Her öğrencinin okuma-yazma hızı ve kapasitesi neredeyse parmak izi kadar farklı. Türkçe ve sınıf öğretmenlerimizle işbirliği yaparak bu çocuklara okuma-yazma öğretmeliyiz.

"CİNSİYET EŞİTSİZLİĞİNİN TEMELİ OKUL BAHÇELERİ"

Yıllar önce okuduğum bir makalede kadın-erkek eşitsizliğinin temelinde okul bahçelerinin yattığını, erkek çocukların bahçedeki geniş alanda futbol oynarken, kızların geri kalan daha küçük alanlarda el çırpma gibi oyunlar oynamasına imkân vererek eşitsizliğin temelinin atıldığı anlatılıyordu. Bu yüzden her öğrenciye birlikte aynı sporu yapabilme, fiziksel etkinlik içinde olabilme olanağı sağlanmalı. Tokat’ta birçok okula masa tenisi koyduk. 20 metrelik küçük alanlarda bile bireysel spor altyapısı oluşturmaya çalıştık. Okul bahçesine çizimlerle geleneksel çocuk oyunlarımızı oynama imkânı sağladık. Yeni nesil okulların alt giriş katlarının tavan yüksekliğini beş metreye çıkartıp zemin düzenlemesiyle spor salonu olarak kullandık.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 31.08.2018 17:28
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
A.öztürk 2018-08-31 21:20:33

Çok doğru hocam.inşAllah gerçek eğitimi verirsinız.