Fatih Altaylı: Mesele Brunson değil, ABD ile başka sorunlarımız var

Habertürk yazarı Fatih Altaylı okurlardan gelen mailler üzerine köşesinden açıklama yaptı.

Fatih Altaylı: Mesele Brunson değil, ABD ile başka sorunlarımız var

Habertürk yazarı Fatih Altaylı okurlardan gelen mailler üzerine köşesinden açıklama yaptı.

11 Ağustos 2018 Cumartesi 00:30
Fatih Altaylı: Mesele Brunson değil, ABD ile başka sorunlarımız var

Fatih Altaylı Okurlarla Hasbihal başlıklı yazısında kendisine gelen eleştirileri ve mesajları aktardı. 

Altaylı, ABD ile yaşanılan Brunson meselesine değindi ve sorunun sadece Brunson olmadığını iddia etti.

Fatih Altaylı'nın bugünkü yazısından ilgili bölüm şöyle:

DÖVİZ MESELESİ:

Bu konu ile ilgili çok mail var. Kızan, suçlayan. Kimi hükümeti suçluyor, kimi ise ABD’yi. Kimileri akılcı analizler yapıyor, kimileri akıldan uzak teoriler ortaya atıyor.

Benim bu konuda söyleyeceğim şudur. ABD yönetiminin Türkiye’ye sanki Hazreti İsa’yı tutuklamışız muamelesi yaptığı doğrudur. Bir kişi yüzünden iki müttefik bu kadar gerilmez. Bana sorarsanız mesele Brunson değil, ABD ile başka sorunlarımız var ve Brunson bir bahane. Ve yine bana sorarsanız, ekonomideki gelişmelerle daha doğrusu Türk lirasının bu denli hızlı ve yüksek oranda değer kaybetmesinde rahip Brunson faktörü çok minimal. Döviz kurlarındaki artışın temel nedeni Türkiye ekonomisinin yüksek orandaki borçluluğu ve bu borcun çevrilmesinde giderek daha sıkıntılı olmamız. Üretim ekonomisine geçmekte gecikmemiz nedeniyle artan ihracata rağmen ihracatın ithalatı karşılama oranının giderek azalması, yüksek cari açık, dış borçların üretime değil, tüketime yönlenmiş olması, yıllık 70 milyar dolarlık enerji ithalatımız üst üste binince, bu durum kaçınılmaz hale geliyor. Giderek farkirleşiyoruz, giderek ülkemizin değeri düşüyor. 1 trilyon dolara doğru giden GSYH, şimdi geri gidiyor. Rahip Brunson meselesi bu durumun içinde minimal bir faktör sadece. Yarın iade edilse dolar 3 liraya düşmez.

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
D 2018-08-11 03:26:07

Bu iş rahip işi değildir Çünkü Devletin kasası dolu olursa hiç bir şey değişmezdi bu'da bahanesidir her zamanki gibi bir sebep bulutlarla öylede oldu Allah beterinden saklasın sanki her şey normalmiş gibi her kez rahat halbuki cadı kazanı kaynıyor durum kötü bekleyip göreceğiz .

Avatar
İ Haber 2018-08-11 00:49:51

Bencede öyle
TC bir oyuna geldi
Bizim salaklar anlaştı birileriyle , vatanı sattı ve tabiki ilk önce kandırıldı
BOP
Büyük Orospu Projesi
Atatürk'ün bokunun zekası olsa sizde, bu hale gelmezdik o kadarrrr

Misafir Avatar
Firat 2018-08-11 02:22:14 @İ Haber

Dinci yobazlarin yeryuzunde refaha kavusturdugu bir ulke gõrulmusmudur??

Beğenmedim! (1)
Avatar
yusuf 2018-08-11 02:11:39

merak etmeyin osmanlıyı diriltiler beçerip tekrar gömüyorlar

Avatar
hasan ali 2018-08-11 01:43:14

hassiktir yavşak kankan jöleli yigitmi bulutmu dolar 1 tl olacak deyince jöleliyi yalıyordun

Avatar
Zübük 2018-08-11 05:52:09

Bu şahıs zübükzadenin önde gideni.Akp yalayicisi.65 Milyar özelleştirmeden ,375 Milyar dolarda borç aldılar inşaata gömdüler senin gibi yavşaklarda göyecek goyladi bunları niyemi menfaatin vardida ondan.itibar edilecek biri degilsin.

Avatar
Ya Altayli 2018-08-11 10:24:34

nihayet kedi olali bir fare tuttun

Avatar
mustafa 2018-08-11 14:10:14

cumhurbaşkanım.senin.sözün.ancak.suriyeli.ve.makarnacllara.gecerlidir

Avatar
YILDIRIM 2018-08-11 11:59:39

Sayın Erdoğan; 01.07.2014 Tarihinde TBMM ne Başbakan (İstanbul Milletvekili) olarak vermiş olduğu;
28.08.2014 tarihli Resmi Gazetenin 1. Mükerrer Sayısında, YSK Kararı olarak Sayın Erdoğan ın Cumhurbaşkanı Seçilme kararı ve Mal Beyanı da yayınlanmıştır.
YAYINLANAN Mal Bayanında 200.000 Bin ABD Doları Para Cinsinden Tasarrufu olduğu da görülecektir.
Elbette YASALAR ÇERÇEVESİNDE her TÜRK Vatandaşı istediği şekilde tasarrufta bulunma hakkına sahiptir.
Ancak MİLLİ PARA Diyen Sayın Erdoğan ın 2014 Tarihinde, Bugün Bağırıp Çağırdığı ABD Doları ile 200.000 Dolar TASARRUFU olduğu görülecektir.
TBMM İstanbul Milletvekili ve T. C. Başbakanı olacaksınız Tasarruflarınızın bir bölümü Bugün Karşı Çıktığınız ABD Doları olacak BEN BURADAKİ ÇELİŞKİYİ Soruyorum.
ABD DOLARINI Sayın Erdoğan alınca NORMAL, Sade Vatandaş alınca BOZDURUN MİLLİ PARAYA GEÇİN DİYECEKSİNİZ, Bu Ne Yaman Çelişki!
Lütfen Yukarıda Yazdığım Resmi Gazeteye Girerek Bilginin Doğruluğunu Görebilirsiniz.
Saygılarımla

Misafir Avatar
YILDIRIM 2018-08-11 18:20:07 @YILDIRIM

Zafer Bey; Yorumumda insanlar yasaların izin verdiği her yere yatırım yapabilir demiştim. Ve yine yorumum da Sayın Erdoğan da Resmi gazetedeki Kişisel Mal Beyanına göre DOLAR tasarrufunda bulunduğu görülüyor. Sayın Erdoğan da istediği yere, istediği kadar yatırım yapma hakkına sahiptir, ancak kendin DOLAR alırken, Halkımızdan DOLAR larını bozdurmayı İSTEMESİ ne Kadar Doğru - Samimi, cevap vermemişsiniz. Bunu da Yazarsanız sevinirim. ZAFER Bey; Sizin de benim de amacımız KAVGA değil, DÜŞÜNCELERİMİZİ PAYLAŞIYORUZ. Sağlıcakla kalın. Saygılarımla

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
YILDIRIM 2018-08-11 18:15:37 @YILDIRIM

Zafer Bey; Ben SSK Emeklisiyim, Oy Verdiğin kişiye bir sor bakalım, Biz Emeklilere DOLAR alacak, Hatta TL ile Tasarruf Yapacak kadar Ücret veriyor mu ki, Yorumunuzda yazdığınız gibi BANKAYA YATIRALIM. Galiba Biz Emeklilere değil, ama Size çok veriyor ki, BANKA işinden anlıyorsunuz. Saygılarımla

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
zafer 2018-08-11 14:02:22 @YILDIRIM

YILDIRIM paranı bozdurmana gerek yok bankaya koysanda yeterli

Beğenmedim! (2)