Flaş Haber
Kapat

İlahiyatçı Demircan: Kuran zinaya yasak getirmez

İlahiyatçı Ali Rıza Demircan, Kuran-ı Kerim'in zinaya ceza getirmediğini belirterek, "Zinayı kanunla yasaklamak Kurani ilkelere terstir. Kuran zinaya ceza getirmez, zinanın aleniyete dökülmesine ceza verir" ifadesini kullandı.

İlahiyatçı Demircan: Kuran zinaya yasak getirmez

İlahiyatçı Ali Rıza Demircan, Kuran-ı Kerim'in zinaya ceza getirmediğini belirterek, "Zinayı kanunla yasaklamak Kurani ilkelere terstir. Kuran zinaya ceza getirmez, zinanın aleniyete dökülmesine ceza verir" ifadesini kullandı.

02 Mart 2018 Cuma 09:05
İlahiyatçı Demircan: Kuran zinaya yasak getirmez

"İslam'a Göre Cinsel Hayat" kitabının yazarı İlahiyatçı Ali Rıza Demircan Habertürk TV'de yayınlanan Açık ve Net programında Kübra Par'ın sorularını yanıtladı.

İlahiyatçı Ali Rıza Demircan, çocuk yaşta evliliklere yönelik verilen fetvalara ilişkin, "İslam alimlerinin çocuk yaşta evlilikle ilgili fetvaları Kuran-ı Kerim’i karalamadır, peygamberimize iftiradır, zulümdür. Rüşt ergenlik üstü bir durumdur. Bu da kadının lehine ve aleyhine olabilecek, parasal sözleşmeler yapabilecek ve üstleneceği görevlerin altından kalkabileceği bir ruhsal ve akli uygunluktur. Bir çocuğun böyle bir akli olgunlukta olması mümkün değil" dedi.

"İSTERSE SABAH KADAR DÖNÜP DURSUN"

Demircan, "Yatak yorgan meselesi din adına yorum yapılacak bir konu değildir. Hristiyani yaklaşımlarla biz cinselliği hafife alır olduk. Bu önemli bir olgudur. Erkek için de kadın için de cinsellik önemlidir. Adam yatağına girmiştir. Her insanda cinsel çağrışım yapabilir. İsterse kendi yatağında sabaha kadar dönüp dursun. Bunu fetva konusu haline getirmek anlamsız ve manasızdır" diye konuştu.

"İSLAM ATAERKİL DEĞİLDİR"

"İslam'ın ataerkil olması mümkün değildir" diyen Demircan, "İslam hukuku açısından kadın ile erkek arasında hiçbir fark yoktur. Bu noktada kadın korunur. Bizim kültürümüz ataerkildir" ifadesini kullandı.

"ZİNAYI KANUNLA YASAKLAMAK KURAN'A TERSTİR"

Demircan, "Zinayı kanunla yasaklamak Kurani ilkelere terstir. Kuran zinaya ceza getirmez, zinanın aleniyete dökülmesine ceza verir. İslam dininde zina hem suçtur hem de günahtır. Zina hem suçtur hem islamda 3. derecede büyük günahtır. Kuran zinaya ceza getirmez. Bir adam bir kişinin tanıklığında zina yapsa 4 şahit lazım. Günah işlemiştir, tövbe eder kurtulur. Alenen işlediği zaman İslam dünyasında düzeni bozduğu için..." diye konuştu.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 02.03.2018 10:41
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Akla ziyan bir yorum. 2018-03-02 10:07:43

O zaman hırsızlık ta büyük günahlardandır ve suçtur, kimse görmedi ise tövbe eder yırtarsın eğer dört kişi gördüyse Allah belanı vermiş demektir mi diyeceğiz.

Misafir Avatar
tesbit e cvp 2018-03-02 16:08:40 @Akla ziyan bir yorum.

oraya siz gideceksiniz siz cehennem,e inanansiniz ben degilim hem cehenneme inan hemde devleti soyanlara oy ver oh oh adresin belli ceheńnem. ben de gelip senin icin odun katran tasiyacagim. Cehennem ile sen anca cahilleri korkutursun .

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
tesbit 2018-03-02 15:34:24 @Akla ziyan bir yorum.

eee zübük gibiler olmasa cehennem nasıl dolacak. Allah c buyuruyor cehennemi isyankar kullarla dolduracağım. zübükte isyan ve küfür içinde olduğuna göre haydı zübük ateşe koşmaya devam et. cehennemin yakındır. sen inanmazsanda o sonu göreceksin.

Beğenmedim! (5)
Misafir Avatar
Zübük adres belli anlar o 2018-03-02 13:23:34 @Akla ziyan bir yorum.

Ben, Allahin yarattiklarini sevdigi icin yarattigi cennetteyim . sen ise mechul bir hedefin yolcususun. simdiye kadar cennetin varligini ispat eden olmadi, ya yoksa ???? Allahin sana bahsettigi güzeliklerin dahi farkinda degilsin, ve onlari yasiyamiyorsun. Siz Allahi inkar ediyor verdigi nimetlerden memnun degilsiniz dahada iyisini bekliyorsunuz. Etrafina bak cennettesin ama gözlerin kör , ve kalb gözün acilmamis.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Zübük 2018-03-02 12:34:58 @Akla ziyan bir yorum.

benim dinim yok , Allah'a deyil dine inananlar düsünsün. Allah her seye kadir diyorlar ama peygamber ve kitap indirecegine inaniyorlar. Insanoglu bilgisayar yapiyor ve calismasi icin yazilim yüklüyor. Allahu taala insanlari yaratirken neden aynisini yapamasin. ? Hatali yazilim yaptida peygamber ve kitap araciligi ile güncellememi yapiyor.? Dinler ve peygamberler insanlarin uydurmasi .. Bakin seyhlere nasil tapiyorlar. o kadarki kendilerini dahi bademlettiriyorlar. Amac ne? Kavat cennete gidecek kic vererek bilet aliyor..

Beğenmedim! (0)
Avatar
MUSTAFA ULU 2018-03-02 10:45:59

BU ŞEKİLDE FETVA İSLAM DİNİNE SALDIRIDIR,ÖNCE İSLAM DİNİNİ BU SAPIK, PEZEVENK KAFALI KİŞİLERDEN KORUMAMIZ LAZIM.

Misafir Avatar
ülkeme 2018-03-02 16:17:44 @MUSTAFA ULU

Sen önce kendini cahillikden kurtar . beni Allah yönlendiriyor o beni seviyor ben de onu cok seviyorum. Müsterih ol ben Allahi sende cok seviyorum. Sen Allah degilsin nereye gidecegimede karar veremezsin.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
zübük baksana---ülkem 2018-03-02 15:32:00 @MUSTAFA ULU

Dünyada en büyük gavurlar, en büyük ateistler, en büyük islam düşmanları bile son nefeslerinde ALLAH diyor çünkü ölüm anında kul a gerçekler yani cenney cehennem gösteriliyor. gideceği yer gösteriliyor . bu yüzden tüm büyük zalimler ölüm anında ALLAH diyor iman etmeye çalışıyor ama asla kabul edilmiyor. eee seni belki biz görmeyiz ama sn kendi durumunu mutlaka göreceksin . ve çooook pişman olacaksın. cehennem seni bekliyor eğerki ölmeden ecel gelmeden tövbe etmezsen tabi. umarım tövbe ederde kurtulursun.

Beğenmedim! (6)
Avatar
52 2018-03-02 13:30:24

kuranda namaz kılmayana ne ceza nede lanet vardır ama gösteriş için namaz kılana kuran lanet okur maun suresi ** şimdi adam der ki iki yetişki n bayan ve erkek anlaışır ilişkiye girer bu zinadır ve günahtır fakat dünyada cezası yoktur *sapıklık ayrı onun tabi ki cezası vardır ve olmalıdır

Avatar
cafer 2018-03-02 09:47:00

Bey deyus bey kavat daha ne sayayım Kuranda Zina varmı nerde çıkarıyorsunuz.sisi gibi düzenbazlar oldğu söre insanları kuranda soğutuyorsunuz.

Misafir Avatar
Sorgula 2018-03-02 13:02:33 @cafer

Neden üst sinifdakiler mütemadiyen insanlari din ile baski altina alirlar. Hirsizlik yapmayin haram yemeyin diyenlere bakin yukaridakiler , olanalar hepinizin gözü önünde oluyor.

Beğenmedim! (0)
Avatar
bir bilen 2018-03-02 10:53:29

asagida karsi yorum yapanlar Kurani kerim disinda biryerlerden hukum alip oyle yorum yapiyorlar. Yani Kurani Kerimin disinda baska kitaplari Hukum araci olarak kullaniyorlar. OYSAKI HUKUM YALNIZCA KURANI KERIMDEN ALINIR. VE Kurani kerimde zina buyuk gunahlardandir ama suc degildir-Tecavuz ise suctur. Dini menfaatine alet eden ondan cikar saglayan kesinlikle soyle diyecektir suctur. Kurani kerimdir tek yol sasmaz yol

Avatar
DEMOKRASI 2018-03-02 12:06:31

Bu tip adamlar yandaş medyanın yazar tetikçileridir Ülkede gündemi değişik şekillerde etkılemek ve gereçek gündem olan Afrindeki şehit sayısı ekonomi çöküntü gibi konular hiç gündem olmuyor mesela Apo Hdplilerde evvet demek için hangi bakana mektup pusulası verdi araştıran oldumu olmadı yandaş işlahiyatçılar sankı açıklamaları ile millete yauhu sanane fikrını sen kendine sakla yazıklar olsun Birleri Atatürke saydırır Birileri İslam dinının alehine söyler

Avatar
LAZ 2018-03-02 09:30:49

INSAN AHLAKINA TERS OLAN NASIL KURANDA CEZASI OLMAZ ....O ZAMAN TUTTUGUNA TECAVYZ,ERSIN AAM KIMSENIN HABERI OLMASIN GUNAHI YOK OLURSA KURAN DA YASAK ..BUNLARI DINLEMEMK LAZIM ...SIMDI ANLIYORUM ASKER UNLARIN KAFADINI NEDEN EZDIGINI BUNALRA KALAN ULKE..HALK.TOPRAK HIC OLMUS,DEMEKTIR

Misafir Avatar
zübük,e sesleniş.....3 cvp. 2018-03-02 13:09:23 @LAZ

senin inancina göre Allah seni yölendirmis. haram olsun diyerek ne kadar kara cahil oldugunu belli etmissin demekki hakliyim sana tesekkür ederim Zübük

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
zübük,e sesleniş.....3 2018-03-02 13:03:16 @LAZ

zübük..yanlışlıkla sana BEGENDİM e dokundum..haram olsun..BEĞENMEDİM..senin gibi ihkarcılıyıl...keşişlerin yananda yerin olsun...imansız..

Beğenmedim! (6)
Misafir Avatar
Zübük 2018-03-02 12:42:44 @LAZ

1400 senedir isin icinden cikamiyorlar. Allah diyorlar kuran diyorlar sonra hadisler, sünnetler, fikih diyerek aciklari kapatmaya calisiyorlar. Bir de cüppeliler , nurettin yildiz lar cikinca seyret sen cümbüsü. Kimisi badeler, kimisi sidiki serif der öbürü terlik satar digeri kadinalrin karnina muska yazar ve birileri sübyanciligi tesvik eder. Panayir gibi.

Beğenmedim! (0)
Avatar
hayret be..Allaha iftira ediyor.. 2018-03-02 10:14:09

hayret ya...bu kişinin dediği...gizli zina et..günah değil...açık olursa aleni olursa günahtır..tövbe haşa..ayetlerle zina haram edilmiştir..ZİNAYA YAKLAŞMAYIN ayetleri var..bunlar Allahın emirlerini hiçe sayıyorlar...valla bunlar çok tehlikelidirler..aman imanlı insan bunlara uymaz..vebal günah onların boynuna olsun..amin

Misafir Avatar
zübüke sesleniş......2 cvp. 2018-03-02 13:04:49 @hayret be..Allaha iftira ediyor..

Senin Allahin egoistmi, kölecimi?

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
zübüke sesleniş......2 2018-03-02 13:01:41 @hayret be..Allaha iftira ediyor..

ayet..BEN CİNLERİ VE İNSANLARI YARATTIM BANA KULLLUK ETSİNLER DİYE..ayet zariat süresi..56..
zübük e ve benzerlerine sesleniyoruz..bu kafa ile ölürsenizse doğğğğruuuuu cehenneme giderdisinz..ayatleri inkar edenlerin yeri orasıdır.

Beğenmedim! (7)
Misafir Avatar
ZÜBÜK,E SESLENİŞ...hey zübüük. 2018-03-02 12:59:21 @hayret be..Allaha iftira ediyor..

zübükü...imtihandır..Allah insanı ve cinleri yarattı dünyada imtihan eder..akıllı ve imanlı kişi cennete imansız ve akılsız ve kul hakkını yiyen ve zülum edenlerde doğru cehenneme gideceğini bizzat yaşayan insan ve cin içindir..boşuna konuşma..bişey bilmiyorsun işkemenizden atıyorsunuz..vebal alıyorsun bu zombi kafanla ve inkarınla cennete gidemezsin..cehenneme gidersin...ZUBÜÜK VE BENZERLERLERİ.

Beğenmedim! (6)
Misafir Avatar
Zübük 2018-03-02 12:54:18 @hayret be..Allaha iftira ediyor..

Dinler insanlarin icadidir. Dinlere bakin hepsi benin dinim en dogrusu diyor. Allah neden insanlarin arasina din adi ile fitne soksun insanlari ayristirsin.? düsünün hiristiyan yahudi, müslüman budist,hindu, cayna ve daha sayamadigim cesit dinler bir de bu dinler kendi icndeki bölünmeler. Kataolikler, yezidiler, ortodokslar, evanjelistler. Sünnilöer. aleviler, safiiler daha neler neler, Hepsi benimki Allahin dini diyor. Allaha hakaretden baska bir sey degil.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
ülkem 2018-03-02 11:22:57 @hayret be..Allaha iftira ediyor..

işte sapıklar işte tecavüzcüler işte piskopatlar aramızda. müslüman görünümüne girmiş yalan ve yanlış fetva veriyor. şeytanda kılıktan kılığa giriyor. kardeşlerim bu sapık zihniyete inanmayalım. dinimizi aklı başında ehli sünnet vel cemaat hocalardan öğrenelim. kuran ve hadis okuyoalım .

Beğenmedim! (8)