banner87

Kılıçdaroğlu'nun '30 milyar dolar' çıkışına AKP'den yanıt: İnsani yardım yaptık

TBMM Mülteci Hakları Alt Komisyonu Başkanı AKP'li Atay Uslu, CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu'nun, Türkiye'nin Suriyelilerle ilgili gündeme getirdiği, "Nereye gitti bu 30 milyar dolar?" sorusuna yanıt verdi. Uslu, "Biz 30 milyar dolar insani yardım yaptık, bunun her türlü cetveli bellidir" dedi.

Kılıçdaroğlu'nun '30 milyar dolar' çıkışına AKP'den yanıt: İnsani yardım yaptık

TBMM Mülteci Hakları Alt Komisyonu Başkanı AKP'li Atay Uslu, CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu'nun, Türkiye'nin Suriyelilerle ilgili gündeme getirdiği, "Nereye gitti bu 30 milyar dolar?" sorusuna yanıt verdi. Uslu, "Biz 30 milyar dolar insani yardım yaptık, bunun her türlü cetveli bellidir" dedi.

28 Kasım 2017 Salı 20:34
Kılıçdaroğlu'nun '30 milyar dolar' çıkışına AKP'den yanıt: İnsani yardım yaptık

CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu, partisinin grup toplantısında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Suriyelilere 30 milyar dolar harcandığını ifade ettiğini kaydetti. Kılıçdaroğlu, "Nereye gitti bu 30 milyar dolar? Bunun cevabı henüz verilmiş değil" dedi.

İNSANİ YARDIM YAPTIK, CETVELİ BELLİDİR

Kılıçdaroğlu'na yanıt TBMM İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu bünyesinde kurulan Mülteci Hakları Alt Komisyonu Başkanı AKP Antalya Milletvekili Atay Uslu'dan geldi. TBMM'de konuşan Uslu, Türkiye'nin şu ana kadar sığınmacılar için 30 milyar dolar insani yardımda bulunduğunu ifade etti. Bunun içinde devlet kurumları, sivil toplum kuruluşları, yerel yönetimler olduğunu belirten Uslu, "Topyekün bir para harcandı. Bu paranın 500 milyon doları BM'den geldi. AB, Suriyeliler için kullanılmak üzere bu yılın sonuna kadar 3 milyar, gelecek yılın sonuna kadar 3 milyar avro insani destekte bulunacaktı. Onun da sadece 850 milyon avrosu geldi" dedi.

AB'de sığınmacı başına günlük harcanan paranın 40 avro olduğuna işaret eden Uslu, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Avrupa şartlarında 3 milyon sığınmacı Avrupa'da yaşasaydı 190 milyar avro para harcaması gerekiyordu. Dolara çevirirsek 250 milyar dolar olması gerekir. Biz diyoruz ki 30 milyar dolar harcandı. Yani Avrupa'dan çok daha az bir para harcandı. Bu kadar parayı harcadınız mı, harcamadınız mı, nereye harcadınız gibi şeyler soruyorlar. Bunlar sayı saymayı bilmeyenler, insani ihtiyaçları bilmeyenlerin söylediği ifadelerdir. Biz 30 milyar dolar insani yardım yaptık, bunun her türlü cetveli bellidir."

MÜLTECİLERİ CEZAEVİNE YERLEŞTİREN İSPANYA'YA TEPKİ

AKP'li Uslu, Avrupa'nın mültecilere yönelik tutumunu da değerlendirdi. İspanya'nın, yaklaşık 500 mülteciyi "barındıracak yer olmadığı" gerekçesiyle cezaevine yerleştirmesini eleştiren Uslu, İspanya'nın kararına karşı uluslararası kuruluşlardan ve Birleşmiş Milletlerden bir tepki gelmediğini söyledi. Uslu, Cenevre Sözleşmesine göre mülteciler konusunda açık kapı politikası uygulanması gerektiğini, ancak Avrupa ülkelerinin kendi yazdığı sözleşme hükümlerine aykırı hareket ettiğini vurguladı. İspanya'nın yaptığı işlemin mülteci hakları açısından çok olumsuz bir olay olduğunu vurgulayan Uslu, "Çünkü mültecilik bir suç değildir, göçmek bir suç değildir, sığınmak suç değildir ve cezaevlerine ancak suçlular konur. Mültecilerin oraya konulması mülteciler suçluymuş gibi bir algı oluşmasına sebep oldu" dedi.

DÜNYA BİZİ ALKIŞLIYOR, BİZ DE DÜNYAYI ALKIŞLAMAK İSTİYORUZ

Göçün durdurulması gereken değil, doğru yönetilmesi gereken bir süreç olduğunu anlatan Uslu, "Hem Avrupa hem de Amerika göçlerle kurulmuştur. Türkiye, bu anlamda çok başarılı sınav veriyor. Şu anda 3 milyon 300 bin mülteciyi ülkemizde misafir ediyoruz. Avrupa medeniyetinin iki yüzlülüğünden farklı olarak biz tarihi, hukuki, vicdani sorumluluğumuzu yerine getiriyoruz. Dünya bizi alkışlıyor, biz de dünyayı alkışlamak istiyoruz bu konuda. Dünya da artık gelsin külfet paylaşımında bulunsun" diye konuştu.

Avrupa ülkelerinin mültecilerden korunmak için sınırlarına duvarlar örmek ve tel örgüler çekmek için harcadığı parayı kaynak ülkelerdeki sorunları çözmek için harcaması gerektiğini belirten Uslu, kaynak ülkelerdeki sorunların çözümü halinde mülteci sorununun da ortadan kalkacağını dile getirdi.

SURİYELİLER ‘OBEZ' DİYEN ÖZDAĞ'A TEPKİ: NEFRETİ KÖRÜKLEYEN BİR DİL

AKP'li Atay Uslu, İYİ Parti Genel Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Ümit Özdağ'ın, Twitter'dan yaptığı, "50 bine yakın Türk vatandaşı resmen aç, 1 milyon 250 bini de açlık sınırının altında yaşarken Türkiye'deki Suriyelilerin yüzde 32.5'sı fazla kilolu, yüzde 27,7'si obez" şeklindeki paylaşımına da tepki gösterdi. Uslu, bu tür dilin kesinlikle yanlış olduğunu belirterek, şöyle konuştu:

"Nefreti körükleyen, kini, ötekileştirmeyi artıran bir dildir. Bunu siyasetçilere yakıştıramıyorum. Bu kin ve düşmanlığı artıracak bir tutumdur. Nefret dili ve söylemidir. Bu vicdani ve insani bir dil değildir. Bu merhametten nasibi olmayanların kullanabileceği bir dildir. Ben yakıştıramıyorum, bu bizim medeniyetimize de siyaset anlayışımıza da insanlığımıza da yakışmayan bir dil diye düşünüyorum. Onlar Türkiye'ye gelecekler biz onlara azami anlamda insanlığımızı yapacağız, asgari ihtiyaçlarını karşılayacağız. İnşallah o bölgede savaş bittiği zaman da geri ülkelerine dönecekler. Nitekim Fırat Kalkanı harekatı sonrasında oluşturduğumuz bölgeye bugün 100 binden fazla Suriyeli geri döndü. Geri dönüşleriyle ilgili de süreleri biz takip ediyoruz. İnşallah orada barış ortaya çıktıkça adım adım onlar ülkelerine dönecekler. Tekrar söylüyorum bu dil Avrupa'da yükselen bir dildir, bir kaos dilidir, siyasette bundan medet umarak sonuca gidilemez. Bu topluma da millete de insanlığa da zarar verecek bir dildir."

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 28.11.2017 23:18
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
akpye oy vermeyiz..mARDİNLİler. 2017-11-28 21:06:25

Dünya alkışlıyorsa niye yardım yapmadı..alkış ile karın doymaz..
milletten izin alındımı 30 milyar dolar ona buna harcandı..hakkımızı helal etemiyoruz.
esat keyf etsin..milletine biz bakalım..bizim millette aç çıplak ve işsiz kalsın..öylemi?

Misafir Avatar
Van,lılar./.Ercişliler..aileleri. 2017-11-29 09:36:47 @akpye oy vermeyiz..mARDİNLİler.

oy vermeyenlerin veballarını da kars,lılar karşılayacak mı?
mademki şehir ismi yazılıyor..bizler Van,lılar olarak akp.ye asla oy vermeyiz.
iyi parti veya chp..başkasına oy moy yok..van,lılar doğru partiya oy verir..İYİ VE CHP..

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
kars 2017-11-29 08:24:23 @akpye oy vermeyiz..mARDİNLİler.

Türkiye AK partiyi biliyor. Türkiye halkı AK parti ile güzel yaşamayı, adam gibi yaşamayı, itibar sahibi olmayı öğrendi, kazandı. oylarımız tabiki AK partiye

Beğenmedim! (19)
Avatar
serap 2017-11-28 21:14:59

ŞU cetvelleri bir bir açıkla bakalım...İmza atmadan attırmadan bir tek kişiye DEVLET PARA veriyormu? 15 lira elektrik faturası ödememişim evde yoktum elektrik kesilmiş faiz binmiş üstüne-açma-kapam derken 5 lira olmuş 105 lira...KURUŞ KURUŞ İSİM İSİM açıklayın imzasız sahte bilgisayarda yazılmış YUVARLANMIŞ CETVEL olmaz..Islak kuru imzalar isimler adresler ALAN_VEREN kişi KURUM KURUM yazılmak zorunda...Adamın elindeki "cetvel" yuvarlanmış toptan rüşveti-gizli ödemelri gizleyen bir boş kağıda dolduırulmuş rakamlar..Avrupa niye vermedi kalan parayı çünük Avrupa NEREYE NE ZAMAN KİME NASIL HARCADIN GÖSTER dedi sizde gösteremeyince "Avrupa kalan parayı vermiyor" diye yalana yalan katıp utanmadan anlatıyorsunuz.Dolandırılıcıkları anlatın işte..Makara-takara diyen adam da Avrupadan 1 milyon Euro almış gençlik evi açtık diye iki kırık bilardo bir tenis masası çöplük Avrupalı gelmiş çekmiş gitmiş resimleri..Akp nin dolandırcılığnı biliyorlar ama onlarında ticari yatırım çıkarları var..

Avatar
emekliler. 2017-11-28 21:04:29

akp.ye oy vermeyeceğiz.%3 emekliye % 5000000000000000 Suriyeliye..git Suriyelilerden oy iste akp..emekliye gelme.

Misafir Avatar
akp.ye oy vermeyene çirkin yakıştırmalar yapıyor.. 2017-11-29 09:45:48 @emekliler.

bu belgelerden sonra imanlıyım diyen kişi akp.ye oy vermez.
işte herşey ortada..akp.bombardiman yapıyor..birisi sahte diyor birisi yalan diyor birisi eski belge diyor birisi kemal beye çirkin sözler söylüyor..
bu akp.ye aklı olan kişi artık oy vermez..MAHKEMEYE VER AKP..inanmıyorsan.!

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
emekliler. 2017-11-29 09:41:48 @emekliler.

Çürük yığını dediğin İYİ parti..Akp.den 100 defa üstündür..kötülemek için elinizden geldiğini yapıyorsunuz..MİLLET 15 + seneden beri akp.yi iyi tanıdı..artık akp.ye oy yok..istersen GEZEGENLER ARASI uydu yap..milletin karnı aç..fukara..istersen Edirne ile Hakkarı ve Artvin ile Muğla arası hava köprüsü yap..millet aç iken bunları umursamaz..Osmangazi köprüsünden geçen 2 geçmeyen 1 hergün para veriyor.24 sene devam edecek..neden akp.ye millet oy versin..boşuna konuşma..SİZ AKP.LİLER ANCAK BOL BOL KÜFÜR EDİYORSUNUZ..terbiye sizde yok.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ege 2017-11-29 08:23:08 @emekliler.

Kardeşlerim budrada CİDDİ mesele var. mesele para meselesi falan değil. mesele TÜRKİYE abd , avrupa neden onlardan füze almadık, neden birçok savunma sanayyi silahlarımızı kendimiz yaptık. onların ülkemize saldırmSI BU YÜZDEN. chp, hdp yetmedi birde çürük yığını iyi partiyi kurdular. üç parti birde abd ajanları Türkiyenin önünü tıkamak, kalkınmasını engellemek yine sömürecekleri duruma sokmaktır. dikkat edelim. CHP abd ofisidir. kemal kılıçdaroğluda AANDIR.

Beğenmedim! (12)
Misafir Avatar
seçmen 2017-11-29 08:19:40 @emekliler.

İcraat beceri, kabiliyet yok iktidar olmaya , ancak yalan, iftira , karalama ile belkiiiii Ak partinin oyunu azaltırımda tek başına iktidar olamazda ben kualisyon kurarım derdindeler bunlar. bunlar 1970 1980 li yılları özlemişler. banka hortumlayacaklar, enflasyonu yüzde seksenlere çıkartacaklar, yetmez bunlar ülkeyi böldürecekler. aman kardeşlerim chp, hdp, iyi parti bunlar Türkiye partisi değiller . ona göre safımızı belli edeceğiz.

Beğenmedim! (15)
Avatar
inan 2017-11-28 21:55:15

insani yardim yapmmaNIZ ICIN ÖNCE DÜRÜST OLMANIZ GEREK SIZDE ÖYLE BIRSEY YOKKI YALAN SÖYLEYEN IBINE OLSUNMU HEPINIZ HIRSIZSINIZ TROLLERINIZDE YARDIM FALAN HIKAYE O PARA TAYYITIN KASASINA GITTI NASIL DENIZ FENERININ ATMISMILYON EURO GIBI ACIN GÖZÜNÜZÜ TÜRK MILLETI BUNLAR VATAN HAINI

Misafir Avatar
vatandaş hüseyin..nazmi..celal vs.. 2017-11-28 23:39:49 @inan

Biz bu meblağlardan sonra akp.ye oy vermedik vermeyizde..kuruşumuzu almışlarsa haram olsun..TRT de yayını kesmiş..kemal k.oğlu konuşurken..TRT akp.nin çiftliği gibi..
vebal oy verenlerin sırtına boynuna olsun..amin.

Beğenmedim! (0)
Avatar
sibel 2017-11-28 23:44:12

İnsani yardım yaptıysan milletin parası ile yaptın..listelerini gösterin..
millet incelesin..biz verdik oldu dersenizse akıllı kişi size oy vermez.

Avatar
derviş 2017-11-28 21:16:42

30 milyar dolar ile dolandırdınız herkesimi paraları yandaşa hısım akraba eş dosta dağıtmasaydınız gariban Suriyeli çocuklar Adanada-İstanbulda soka ortalarında dilencilikmi yaparllardı..Utanma yok bunlarda..

Avatar
cem 2017-11-28 23:19:44

insani yardım yapmış anasını sktmini oğlu ulan bu yardımız biz halkımız niye almıyor soysuz hırsız

Misafir Avatar
Bolu,ya cevap..Sarıkamış,lı 2017-11-29 09:56:03 @cem

BOLU.adındaki kişi.hala eskiden dem vuruyorsun..türkiyede fabrika kalmadı..hepsi bilinmeyen şirketlerin ve yabancıların oldu..90 senenlik fatbikalar hepsi satıldı.
limanlar satıldı..telekom satıldı..borcunu da alanlar ödemiyor..ve daha satılmayan ne kaldı..sen kalkmışsın çör çöpten bahsediyorsun..boş sözler..millet aç ve perişan..akp.lilerde jeeplerde ve villalarda saraylarda keyf ediyorlar..
imanlı kişi akp.ye oy veremez..vicdanı kabul etmez.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
30 MİLYAR DOLAR..116 KATRİLYON TL.demektir. 2017-11-29 09:51:32 @cem

Halkımız 2.sınıf..suriyeli 1.sınıf..vatandaş olmuşuz.. 30 milyar dolar türk parası ile bugün 116 milyar lira yani (eski para ile 116 katrilyon tl) demektir..bu para ile YENİ BİR TÜRKİYE imar edilir..3 milyon suriyeli ye mi yedirildi bu para..imkansız.!
MEÇHULE GİDEN DOLARLAR..30 MİLYAR DOLAR..! VEBAL AKP.YEDİR.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
bolu 2017-11-29 08:29:04 @cem

Bir daha susuz musluk, elektriği olmayan, yanmayan lamba, pis kokulu çöp dolu caddeler, emekli maaşı kuyruğu, , hastane, ilaç gıda kuyrukları, hava kirliliği mafya , ile dolu olan bir hayat istemiyoruz. oylarımız ak partiye. 70 80 kişilik derlikler, imf nin cebimize elini soktuğu bir hayat istemiyoruz.. 15 sene önceki Türkiye ve bu günkü Türkiye arada KAF dağı , ağrı dağı kadar fark var . kalkınan, dünya ülkesi olan bir Türkiye var. eskiye dönmek istemiyoruz. chp yi istemiyoruz. kavgacı, ayrıştırıcı ve düşmanla birlik olan chp yi istemiyoruz.

Beğenmedim! (9)
Avatar
ne mutlu turkum diyene 2017-11-28 23:43:22

aydin denen suzme ibne masin ne kadar serefsiz sen tam bir siyonissin got