Macron'a bir tepki de Çavuşoğlu'ndan geldi

Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Macron'un açıklamalarına ilişkin, "Bizim Rusya ile ilişkimiz Fransa Cumhurbaşkanının ayıracağı kadar zayıf değil" dedi.

Macron'a bir tepki de Çavuşoğlu'ndan geldi

Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Macron'un açıklamalarına ilişkin, "Bizim Rusya ile ilişkimiz Fransa Cumhurbaşkanının ayıracağı kadar zayıf değil" dedi.

16 Nisan 2018 Pazartesi 14:55
Macron'a bir tepki de Çavuşoğlu'ndan geldi

Çavuşoğlu, "Rusya ile güçlü ilişkilerimiz var. Bu tür açıklamalar doğru açıklamalar değil. Biraz daha ciddiyete davet ediyoruz" ifadelerini kullandı.

Çavuşoğlu şunları söyledi:

"Maalesef birçok Avrupalı dostumuz popülizmi tercih ediyorlar. Fransa Cumhurbaşkanı'nın yaptığı açıklamalar da farklı ülkeler tarafından yalanlandı. Bir cumhurbaşkanına yakışır açıklama bekliyoruz. Ankara'da üçlü zirve yapılmadan önce Macron zirveye katılmak istediğini söyledi. Cumhurbaşkanımız, Putin ve Ruhani'yi aradı. Rusya 'Bir mahsuru yok' dedi. İran ise 'Üçlü toplantımızı yapalım, sonra 3+1 şeklinde başka bir toplantı yaparız' dedi. Macron, üçlü toplantıya dahil edilmeyince de gelmedi. Bunları açıklamak zorunda kalmamalıydık ama bir cumhurbaşkanı gerçeği söylemeyince biz söylemek zorundayız.

"Fransa Cumhurbaşkanı Macron’un 'Türkiye’yi Rusya’dan ayırdık' sözü, doğru bir söz değil. Bizim farklı düşüncelerimiz olabilir, ama Rusya ile ilişkilerimiz Fransa Cumhurbaşkanı'nın ayıracağı kadar zayıf değil. Rusya ile ilişkilerimiz de NATO ile ilişkilerimizin alternatifi değildir. Bu tür açıklamalar doğru açıklamalar değil, biraz daha ciddiyete davet ediyoruz."

Fransa Cumhurbaşkanı Macron, Suriye'ye yönelik saldırının 'mükemmel bir şekilde gerçekleştiğini' söyleyerek, "Bu saldırıyla Türkleri Ruslardan ayırdık. Türkler kimyasal silahları kınadı" ifadelerini kullanmıştı.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 16.04.2018 15:11
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Selma B. 2018-04-16 15:11:57

Kimyasal silahları kimin attığının araştırması yapılmadan, tüm dünyanın gözleri üzerinde iken kendi halkına bunu Esad'ın yaptığına inanmak ne kadar yanlış ise, netice olarak Suriye halkının yeniden bombalanması kabul edilemeyecek bir faciadır. Irak için kitle imha silahları yalanı uyduruldu ve 2 milyon Irak'lı bu yalan ile canından oldu. ABD denenmemiş tüm silahlarını kimyasallar dahil olmak üzere Irak halkı üzerinde denedi. Irak'ın petrolünü ele geçirdi, Irak'ı yağmaladı, ve tüm yeniden yapma kontratlarını da kendi şirketlerine aldı. Onca can kaybından sonra "ay pardon kitle imha silahı yokmuş, yanılmışız" dedi. Şimdi aynısını Suriye'ye yapacak ve daha önce de belirttikleri gibi istedikleri şekle sokacakları ortadoğu bölgesindeki son işleyecekleri suçlar, cinayetler, yağmalar, hırsızlıklar bununla kalmayacak, bu da kesin.

Misafir Avatar
BOP 2018-04-16 15:56:21 @Selma B.

AKP'li Vekil; BOP Yahudi Menşeli İsrail Menşeli
https://www.youtube.com/watch?v=Wja4OEBdV08

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
selma cok haklisin 2018-04-16 15:15:24 @Selma B.

sana katiliyorum

Beğenmedim! (0)
Avatar
esad basari elde etmisken aptalmi kimyasal 2018-04-16 15:14:29

silah kullansin?? amerikanin ingilterenin fransanin suriyeyi bombalamak icin ne acelesi vardiki ?? kimyasal silahi kimin kullanip kullanmadigi tespit edilmemisti
kimyasal silahi kimin cikari varsa incelenmeli
Fransa Cumhurbaşkanı Macron, Suriye'ye yönelik saldırının 'mükemmel bir şekilde gerçekleştiğini' söyleyerek, "Bu saldırıyla Türkleri Ruslardan ayırdık. Türkler kimyasal silahları kınadı" ifadelerini kullanmıştı.

Avatar
amerika bol parcala yonet 2018-04-16 15:16:14

enerji kaynaklarini ele gecir irak da petrol hangi sirketlerin eline gecti ??

Misafir Avatar
amerika bol parcala yonet 2018-04-16 15:17:26 @amerika bol parcala yonet

amerika irak da hangi enerji kaynaklarini ele gecirdi irak da petrol hangi sirketlerin eline gecti ??

Beğenmedim! (0)
Avatar
Katar Eski Başbakanı: 2018-04-16 15:35:19

Katar Eski Başbakanı: Suriyedeki terörist gruplara her şeyi Türkiye üzerinden gönderdik
https://www.youtube.com/watch?v=BEnnuSt_NPE

Avatar