Maliye Bakanı Ağbal'dan asgari ücret açıklaması

Maliye Bakanı Naci Ağbal, "2018 yılı bütçemizde 1 Ocak 2018'den sonraki dönemlerle ilgili bir asgari ücret desteği öngörümüz yok." dedi.

Maliye Bakanı Ağbal'dan asgari ücret açıklaması

Maliye Bakanı Naci Ağbal, "2018 yılı bütçemizde 1 Ocak 2018'den sonraki dönemlerle ilgili bir asgari ücret desteği öngörümüz yok." dedi.

24 Kasım 2017 Cuma 19:08
Maliye Bakanı Ağbal'dan asgari ücret açıklaması


İşverenler tarafından merakla beklenen asgari ücret desteğinin sürüp sürmeyeceği konusunda hükümetten net bir açıklama geldi. Maliye Bakanı Naci Ağbal, "2018 yılı bütçemizde, 1 Ocak 2018'den sonraki dönemlerle ilgili bir asgari ücret desteği öngörüsü yok" açıklamasını yaptı. İşverene çalıştırdığı işçi başına hükümet tarafından 100 TL asgari ücret desteği veriliyordu.

Ağbal, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda ele alınan Maliye Bakanlığının 2018 yılı bütçesine yönelik komisyon üyesi milletvekillerinin sorularını yanıtladı. 2018 yılı bütçesinde 1 Ocak 2018'den sonraki dönemlerle ilgili bir asgari ücret desteği öngörüsünün bulunmadığını ifade eden Ağbal, 2017 yılındaki dönemlere ilişkin muhtemelen gelecek yılın ocak, şubat, mart aylarında yapılacak destekleme ödeme ödeneğini 2018 yılı bütçesine koyduklarını dile getirdi. 

Ağbal, 2016 yılında asgari ücret artışını yaptıktan sonra bu destek ödemesini geçici olarak bir defalığına getirdiklerini, daha sonra bunu ikinci kez uzattıklarını hatırlatarak, "Bu sene bunun geçici bir tedbir olduğunu düşünerek bu konuyla ilgili Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı bütçesine bir ödenek ayrıca koymadık ama hiç ödenek konulmadığı şeklinde bir açıklama yapılmış ama bu açıklama doğru değil, 2017'den kalan ödemeleri yapacağız." şeklinde konuştu.

"Şeker konusu önemli"

Şeker fabrikaları ile ilgili de açıklamalarda bulunan Ağbal, Eskişehir Şeker Fabrikasını gezdiğini, buradaki başarı hikayesiyle iftihar ettiğini söyledi.  Ağbal, "şeker" konusunun önemli olduğunun altını çizerek, bunun stratejik bir ürün olduğunu ve özelleştirme programı içerisinde olan kuruluşların özelleştirilmesi meselesine yaklaşırken tüm bu unsurları dikkate alan bir özelleştirme modeli içerisinde ne yapılması gerektiğini bütün paydaşlarla istişare ettiklerini anlattı. 

Şu anda şeker sektöründe yüzde 100 devlet sermayeli bir piyasadan bahsedilmediğine dikkati çeken Ağbal, hem devletin hem de özel sektörün piyasada bir aktör olduğunu söyledi. Şeker piyasasında özel sektörün payının artırılabileceğini ifade eden Ağbal, şunları kaydetti:

"Devletin elindeki şeker fabrikalarını daha da rehabilite eden, daha fazla yatırım yapılmasını sağlayan, mevcut tesislerin modernizasyonuna imkan veren, oradaki istihdamı artıran, şeker pancarı üreticisi için daha fazla kazanç üreten bir model geliştirilebilir. Şu anda bütün gayretimiz, şeker pancarı üreticimizin imkanlarını ve çıkarlarını düşünerek, fabrikalarda çalışan kardeşlerimizin durumlarını düşünerek, bir taraftan da bu piyasadaki özel sektörün payını artırarak 'Al bu fabrikalara yatırım yap. Daha fazla istihdam sağla',  şeker piyasasında hem tüketici daha ucuza şeker tüketsin hem de üreticimiz daha fazla kazanç sağlasın ve bu piyasa regüle olsun ."

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 24.11.2017 21:47
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
oy verme akp.ye mhp.ye..!!! 2017-11-24 21:02:59

Tek çıkar yol..akp.ye MHP.ye oy vermeyeceksin..asg.üc.li - emekli..işçi..çiftçi..ev hanımı kömür alanlar.. oy verme..oy ver sonra geçinemiyorum diye ağla..ağlamayı istemiyorsan oy verme..hepsi budur.%40 civarında akp.nin oyu varsa bunu MARS,lılar vermiyor Türk milleti veriyor..uyan..o seni aç koyuyor sen ona oy veriyorsun..hayretsin ya..iyi partiye oy ver..huzur bul.

Misafir Avatar
vatandaş................... 2017-11-25 10:56:37 @oy verme akp.ye mhp.ye..!!!

akp..asg.üc.ti yükseltmez..en gazla 50 ila 75 lira yükseltir..onuda vergilendirir..
akp.ye oy veren asg..üc.li ve Emekli ve işçi. ve çiftçi....AĞLAMA DEMENİN NE FAYDASI VAR,,şarkısı gibi..
hem oy ver hem ağla..birisi sorsa bu kişilerden birisine NEDEN AĞLIYORSUN SIZLIYORSUN..ne diyecek o oy veren..KENDİM ETTİM KENDİM BULDUM..GÜL GİBİ SARARIP SOLDUM..eyvahhh...hala akp.ye oy verecekmisin..? emekli,,aşg.üc.li çiftçi işçi..ev hanımları ve gençler..? verirsenizse yukarıdaki şarkı sözlerinin haline gelirsiniz..ve AKLINIZI KONTROL EDİN denir..sizlere

Beğenmedim! (0)
Avatar
AKP EKONOMIDE SINIFTA KALDI 2017-11-24 19:46:35

2002 yılında devletin borcu 242,7 milyar lira
2016 yılında devletin borcu 759,6 milyar lira oldu.
2002 yılında dolar 1,41 lira.
2002 yılında euro 1,42 lira
2017 yilinda euro 4,70
2017 yilinda dolar 3,94
2002 yılında ceyrek altin 24 lira
2017 yilinda ceyrek altin 257,5875
2002 yılında benzin 1,66 lira
2017 yilinda benzin 5,61 TL
2002 yilinda et 5 tl civarindaydi
2017 yilinda et 40 lira civarinda
2002 yilinda ekmek 22 kurus
20017 ekmek 1 lira
2002 yilinda aygaz tup 15 lira
2017 yilinda aygaz tup 85 tl
vatandasin akp oncesi borcu 6,6 milyar lira;
2017 vatandasin borcu 425,8 milyar lira
Hukumet çiftçiye farklı mazot fiyatı uyguladi yatçıya, katçıya farklı mazot fiyat uyguladi

Avatar
halkın sesi 2017-11-24 20:17:15

Bu soysuzlara 1404 lira verecen ve bir ay gecin diyecen. Asgari ucretin olacagı 1540 maksimum. Oysaki 2002 yılına göre olması gereken 2160 tl. Aradaki farkı yıllarla ve asgari ücretlilerle carpın. Hah iste o akp'lilerin cebinde.....Kul hakkı yiyen, memleketi milleti soyan, harama bulasan insAllah en sevdikleriyle birlikte bedelini öder. Sadece maasıyla gecinen bazı serefli akp'lileri bunların dısında tutuyorum.

Avatar
gunah 2017-11-24 20:40:19

kendinize gelince maaslar artiyor demi

Avatar
zeytin 2017-11-24 23:57:43

Oh ne güzel.asgari ücret yine 1404 tl olur xD

Misafir Avatar
as.üc.li zam bekleme... 2017-11-25 11:01:34 @zeytin

akp.Asgari ücretliye diyorki..sen bize oy ver..bizdende para isteme..
2018,de asgari ücret yükselmeyecekmiş..bakan öyle söylüyor..yani artırma hevesimiz yok..ancak sen akp.ye oy vermeye devam et..köle asg.üc.li...
yetkili açık ve net söylüyor..beklentiniz olmasın..kölelerimiz..demeye getiriyor..
akp. giderse ülke çöker diye millete sünnetçi korkusu veriyorlar....ülke akp.nin gitmesi ile çöker mi? ASLA ÇÖKMEZ..daha iyi hale gelir..bizden akp.ye oy yok..İYİ PARTİYE oy vereceğiz..bütün ülke vatandaşı iyi partiye oy vermelidir..AKILLI KİŞİNİN YAPACAĞI TERCİH BUDUR.

Beğenmedim! (0)
Avatar
gunah 2017-11-25 00:23:39

aga bizimle egleniyo

Avatar
ayip ayip 2017-11-24 19:43:09

millet gecinemiyor yanlis politikanizdan dolayi zam ustune zam ithala dayali borca dayali sicak paraya dayali politikaniz iflas etmis durumda ulkemizde 30 milyona yardima muhtac var deniliyor bi o kadarda issiz dolar euro arttikca hersey zamlaniyor betona yatirim politikasiyla is sahasimi aciliyor yeter artik ya

Misafir Avatar
akın 2017-11-25 11:07:03 @ayip ayip

Ama 2 örtülü ödenek bol bol milletin parasını bilinmeyen alanlara ve yerlere ve bilinmeyen faktörlere harcıyor..dur durak bilmiyorlar..onlara maliye bakanı neden ses çıkarmıyor..?
uyan emekli işçi,asg.üc.li vatandaş uyan..bir taraftan örtülü ödenekleri kullananlar alabildiğine harcamalar yaparken diğer taraftan bol bol Mercedeslerin kiraları milyarlara ulaşırken ve öbür taraftan bilinmeyen yerlere paralar harcanırken onlara para var..ancak emekliye,as.üc.liye ve işçiye ve mazotla çalışabilen çiftçiye ne para var ne yakınlık

Beğenmedim! (0)
Avatar
binbir it 2017-11-24 19:22:29

sayın bakan artık elimiz arkamızda gezmeye başladık korkuyoruz artık.

Misafir Avatar
abc 2017-11-25 13:56:33 @binbir it

Hiç Kokma Sne elein arkanda geze dur,Millet alıştırıldı,Hoşlarına gidiyor,Bazen Kedi Gibi Mıyaklıyoırlar ama Oda Zevkten Bilesin.

Beğenmedim! (0)