banner87

Times gazetesi: Türkiye'deki seçimler ne özgür ne de adil olacak

İngiliz The Times gazetesi yazdı 24 Haziran'da gerçekleşecek seçimler için; "Başbakan ve cumhurbaşkanı olarak 15 yıldır iktidarda olan Erdoğan şüphesiz seçimleri ezici bir çoğunlukla kazanacak. Duygusal, gösterişli ve her türlü muhalefete karşı hoşgörüsüz olan Erdoğan, kendisinden başka kimsenin kazanmamasını garantiledi" ifadelerini kullandı

Times gazetesi: Türkiye'deki seçimler ne özgür ne de adil olacak

İngiliz The Times gazetesi yazdı 24 Haziran'da gerçekleşecek seçimler için; "Başbakan ve cumhurbaşkanı olarak 15 yıldır iktidarda olan Erdoğan şüphesiz seçimleri ezici bir çoğunlukla kazanacak. Duygusal, gösterişli ve her türlü muhalefete karşı hoşgörüsüz olan Erdoğan, kendisinden başka kimsenin kazanmamasını garantiledi" ifadelerini kullandı

07 Mayıs 2018 Pazartesi 09:21
Times gazetesi: Türkiye'deki seçimler ne özgür ne de adil olacak

İngiliz The Times gazetesinin 'Ne özgür ne de adil' başlıklı başyazısında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın seçimlerde zafer elde edebilmek için tüm muhalifleri susturduğu yazıyor. Gazete de ayrıca Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Kayseri'deki mitinginden de izlenimler yer alıyor.

The Times'ın başyazısında yer alan ifadelerin bir kısmı şöyle:

Başbakan ve cumhurbaşkanı olarak 15 yıldır iktidarda olan Erdoğan şüphesiz seçimleri ezici bir çoğunlukla kazanacak. Duygusal, gösterişli ve her türlü muhalefete karşı hoşgörüsüz olan Erdoğan, kendisinden başka kimsenin kazanmamasını garantiledi. Bir yıl sonra yapılması planlanan seçimleri, muhalifleri kargaşada çamura saplamak, olağanüstü halin avantajını kullanmak, kampanyalara, basına, ifade özgürlüğüne kısıtlama getirmek için gelecek aya çekti. Bunlar da seçimlerin özgür ve adil olmayacağının garantisi gibi görünüyor."

Erdoğan yeni anayasayla birlikte cumhurbaşkanına verilen geniş yetkileri sağlamlaştırmayı, Türkiye'nin Suriye'nin kuzeyindeki askeri operasyonlarından ve Gülencilere yönelik tasfiyelerden çıkar sağlamayı amaçlıyor.

"Erdoğan ayrıca, artan gıdan fiyatları, Türk lirasındaki düşüşle gelen ekonomik çöküş öncesi gücünü sağlamlaştırmak istiyor."

Bir zamanlar büyüyen ve ılımlı İslamcı AK Parti hükümetinin istikrarının da göstergesi olan ekonomi çökme tehlikesiyle karşı karşıya.

"Hükümetin giderek artan otoriter yapısından kaygı duyan yabancı yatırımcı ya uzak duruyor ya da piyasadan çekiliyor."

Türkiye'nin Avrupalı müttefikleri de, gerileyen demokratik sistem yeniden inşa edilene kadar Avrupa Birliği kapılarının da kapalı kalacağını açıkça ifade ediyor.

Türkiye ile Rusya arasındaki yakın ilişkilerden kaygı duyan ABD de, vizeler üzerinden kısasa kısas bir mücadele içinde. İran yaptırımlarını deldiği gerekçesiyle devlet bankası yöneticisinin mahkûmiyetinden sonra ABD, Türkiye'ye yaptırım uygulayabilir.

Her zamanki gibi Erdoğan'ın kampanya taktiği, Türkiye'nin müdafi, PKK, AB veya laikler, Türkiye'nin kaderini ve tarihini karaladığını düşündüğü her türlü düşmana karşı savunucu rolü oynamak.

Erdoğan, Kemalistlerin mirası laiklikten, reformlardan ve Batılı eğilimlerden yavaş yavaş koparak, onun yerine Osmanlı geçmişine, İslami prensiplere tutunup Nato ve AB ile ilişiği kesmeye yöneldi.

Erdoğan'ın seçimlerde hiçbir muhalefete tahammül göstermemesi, Türkiye'nin kuzey ve güney komşularıyla da paylaştığı bir kararlılık.

Rusya Devlet Başkanı Putin bugün dördüncü dönemi için yemin edecek. Mısır Devlet Başkanı Sisi her türlü muhalefetin yasaklandığı, susturulduğu veya sindirildiği bir seçimle başa geldi. Üst düzey bir Türk generalin eski cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ü aday olmasın diye ikna etmek için ziyaret etmesi de bu kalıba uyuyor. Türkiye'de de benzer bir zırva seçim olacak.

KAYSERİ'DEN İZLENİMLER

The Time gazetesinde ayrıca Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Kayseri'de yaptığı hastane açılışındaki mitingden de izlenimler var.

Haberde, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın hastane açılışında kampanya konuşması yapmasının 'hükümet bütçesinin kampanya amaçlı kullanılmaması kuralını ihlal anlamına geldiği' belirtilirken Türkiye ekonomisine ilişkin de şu satırlar var:

Türk ekonomisi kırılıyor. Türk lirası bu yılbaşından beri dolar karşısında büyük ölçüde düştü. Cumhurbaşkanının, Merkez Bankası'nın tavsiyesinin aksine faiz oranlarını düşük tutma ısrarı gıda fiyatlarında da keskin artışlara neden oldu. Ucuz kredi özel ve devlet sektöründe inşaat patlaması yaratıyor, bu da gayrimenkul fazlalığının yakında piyasada çöküşe neden olacağı uyarısını yapan ekonomistleri endişelendiriyor.

Türk bankaları ayrıca ABD'nin İran yaptırımlarını delmekle suçlanan Halkbank yöneticisinin mahkûmiyeti sonrası ABD'den gelebilecek yaptırımlara karşı hazırlanıyor."

'Anadolu kaplanlarından' olan Kayseri de iş dünyası, Erdoğan döneminin ilk yıllarında parladı, Gülencilere yönelik tasfiyelerden sonra ağır darbe aldı. Boydak'a el kondu ve savcılar şirketin yaklaşık 1 milyar dolarlık malvarlıklarını Türkiye'nin devlet fonuna yönlendirme arayışında. Çok sayıda yerli şirket sahibi de hapiste.

Gazeteye konuşan Kayserili bir iş adamı da "Eskiden Gülencilere tüm kapılar açılıyordu. Ama ben onlara katılmadım, katılsaydım şimdi hapiste olurdum" diyor.

Kaynak: BBC Türkçe

Önerilen Haberler
Anahtar Kelimeler:
TimesTürkiyeSeçimEkonomi
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
A 2018-05-07 09:31:21

Eyy Times gazetesi' sen kimsin? böyle yazılar yazıyorsun,yoksa Fetöcümüsun? Bizim dünya liderini tanımıyorsun bile. O herşeyden anlar,herşeye kadir biridir. Sen bilmezsin bir eyy çeker faizler dryer, bir eyy daha çeker ithalat düşer ihracat patlar. Bir eyy çeker dolar düşer. Ya işte böyle bizde göt kılları olarak buna inanıp onun en kuvvetli EYY çekmesini bekliyoruz, Saygılar.

Misafir Avatar
asgeri ucret 1603 tl 2018-05-07 13:19:29 @A

kira en az olmus 800 tl olmus millet ne yiyecek ne icecek

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
dikkat nikli 2018-05-07 13:16:49 @A

avrupada gida fiyatlari sabit temel ihtiyaclari kolaylikla satin alabiliyorsun millet et yiyebiliyor sosyal yardim parasiyla gecinen bile et yiyiyor

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
30 milyon muhtaç 2018-05-07 13:14:41 @A

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/ekonomi/243690/30_milyon_muhtac.html

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Büyüme Yalanı / Metin Feyzioğlu 2018-05-07 13:14:16 @A

https://www.youtube.com/watch?v=NO-XtknFcEI

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
OHAL'in Türkiye Ekonomisine Verdiği Zararlar 2018-05-07 13:13:07 @A

Metin Feyzioğlu, OHAL'in Türkiye Ekonomisine Verdiği Zararları Rakamlarla Anlattı
https://www.youtube.com/watch?v=xtMxeFgAHGg

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
TÜRKİYE'NİN 450 TON ALTINI İNGİLTERE'DE 2018-05-07 13:08:22 @A

https://www.youtube.com/watch?v=27oVb6TrDm4

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
"TÜRKİYE EKONOMİK İNTİHARA GİDİYOR" 2018-05-07 13:06:42 @A

https://www.youtube.com/watch?v=UCC6bzTgwhA

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
dikkat 2018-05-07 12:37:28 @A

16 yıldan beri Avrupada krizden dolayı yüzlerce kalem ekonomik tedbirler alındı. halkına çoook faturalar çıkartıldı. halkının bir çok hakları ellerinden alındı ekonomik tedbir adıl altında. soruyorum 16 yılda AKP hangi ek masraf veya vergi çıkardı halkına?
uyma kardeşim AKP den başkasına oy verme. geleceğin için. varolman için AKP . de

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
DİKKAT 2018-05-07 12:35:35 @A

AKP den önce Türkiyenin yıllık ihracatı 10, 15 milyar dolardı. bu gün Türkiyenin sadece ASELSAN ın ihracatı yıllık 7,5 milyar dolar. hala Türkiye ekonomisi batıyor diyenler aklınızı başınıza alın. düşmanın değirmenine su taşımayın. . zenginliğinin gücünün farkına var.

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
kardeşlerim 2018-05-07 12:33:22 @A

Türkiye cumhuriyet döneminde Atatürk ten sonra en büyük kalkınma AKP döneminde olmuştur. sonra Özal dönemi, Erbakan dönemi , Menderes dönemi. ama hepside islamı hükümetler olduğu için başarılı oldular ama hem islamı hemde ülke kalkındı diye küffarın ve vatan hainlerinin hep hedefinde saldırısında oldular. biliyoruz değilmi kardeşlerim.?

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
koç 2018-05-07 11:31:00 @A

Erbakan , Tayyip Erdoğan'ın nasıl gömlek değiştirdiğini anlatıyor
https://www.youtube.com/watch?v=RCyxrjpdIik

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
eyy A oldu koç bakalim 2018-05-07 11:27:30 @A

daha hangi niklerle gelecek

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
eyyy A 2018-05-07 11:26:13 @A

Dikkat! Türkiye Cumhuriyeti iflas etmek üzere - Fatih Erbakan
https://www.youtube.com/watch?v=hhNL2Ry4AzM

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
eyyy A nikli troll kendi gazetene gitsene 2018-05-07 11:22:10 @A

kahvehane agziyla yazma burda ya
https://www.youtube.com/watch?v=btD9Ip66Nxk

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Avrupa bizim neyimizi kıskanıyor 2018-05-07 11:20:16 @A

Dr. Fatih Erbakan ''Avrupa bizim neyimizi kıskanıyor''
https://www.youtube.com/watch?v=btD9Ip66Nxk

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
eyyy A 2018-05-07 11:19:05 @A

Times e inan Erdoğana inanma emi? ah ah zavallı yolunu kaybetmişler , aah ah benliğini kaybetmişler, ah ah kendini kaybetmiş aklını aklını kaybetmişler. Erdoğan gitsin seni TİMES ve adamları bir güzel beller çoook iyi yönetir. seni ve kafadarlarını inaki dört üz doğurturlar. piçlerinizi yaşatır ama siz doğum sırasında gebrtirler haberin olsun. benden söylemesi.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
koç 2018-05-07 11:15:14 @A

Times chp, hdp, ip hep aynı merkezin hizmetinde. hepsi Türkiyenin zararı için. dikkat edin yabancı hiç bir kuruluş muhalefetten bir partiyi veya bir kişiyi eleştiriyordu?
uyuma kardeşim. şer ittifakından uzak dur. biz biziz. birlik zamanı .

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
KENDİ ADAMLARINA SİLAH DAGITTILAR 2018-05-07 11:02:23 @A

SEÇİMDEN SONRA İÇ SAVAŞ ARBEDE ÇIKARIRLARSA VATANDAŞ OLARAK SİLAH NEREDEN TEMİN EDECEGİZ.ONLARA BELEJ VERİLDİ.

Beğenmedim! (0)
Avatar
köylü 2018-05-07 10:13:21

bütün dünya biliyorki şeriatçılar oy çalacaklar eğer seçimi kaybederlerse sokak kolluk kuvvetlerine emir verip iç savaş çıkarıp seçimi iptal ettirirler şeriatçıların ne olduğunu türkiye daha tanımamıştır

Avatar
Unal 2018-05-07 09:31:14

INGILIZLER GECMISTEN BERI TURKIYEDE SERIATCILARI SEVER VE KUCAKLARLAR HATTA KURULAN HER TARIKATIN ARKASINA BAKIN BIR INGILIZ KEMAL CIKAR TIMES GAZETESI ELBETTE EZICI COGUNLUKLA AKP KAZANACAK DIYE YAZACAK TIPKI ECONOMISTIN YAZDIGI GIBI SOSYAL DEMOKRATLAR KAZANACAK DIYE ALGI YARATACAK DEGILYA BU SECIM IRAK TEZKERESI DEVAMI TURKIYENIN YA VAR OLACAGI YADA NOP DAHILINDE PARCALANACAGI BIR SECIM OLACAK YANI 2023 TE TURKIYEYI YOK EDECEGIZ PROJESI TURK DEVLETININ YUZ SENE YASAYAMAYACAGINI GOSTERMEK ISTIYORLAR TIPKI GECMIS TURK DEVLETLERI GIBI

Avatar
CHP & IYI Parti kazanir 2018-05-07 10:30:42

ekonomi ortada sicak para politikasi iflas etti dolar avro uctu akp uretime degil tuketime agirlik verdi gidanin cogunu ithal ediyoruz et saman tohum gibi dolar arttikca fiyatlarda artiyor millet borc bataginda et yiyemiyor 30 milyon yardima muhtac aile var deniyor sayi daha cok yuksek olabilir akp yolun sonuna geldi

Avatar
he ya avrupa bizi kiskaniyor 2018-05-07 11:18:48

hahaha

Avatar
A 2018-05-07 11:22:47

Bir göt kılı eyyy çekmiş hemde küfür ederek. Adap bu kadar demek hakaret küfür etmeden eleştiri yapmanızı öneriyorum.

Misafir Avatar
0 parali trolll 2018-05-07 11:32:19 @A

issiz kalcam diye yirtiniyor tir tir titriyor uyma sen ona

Beğenmedim! (0)
Avatar
CHP & IYI Parti kazanir 2018-05-07 10:37:25

ekonomi ortada sicak para politikasi iflas etti dolar avro uctu tl deger kaybetti akp uretime degil tuketime agirlik verdi gidanin cogunu ithal ediyoruz et saman tohum gibi dolar arttikca fiyatlarda artiyor millet borc bataginda et yiyemiyor 30 milyon yardima muhtac aile var deniyor sayi daha cok yuksek olabilir o kadarda issiz var AKP 1 tane Fabrika kurdumu yapilan kopruler sehir hastaneleri hep borc kopruden gecende gecmeyende oduycek dolar arttikca kopru gecis fiyatlarida artiyor akp yolun sonuna geldi

Misafir Avatar
ege 2018-05-07 12:27:52 @CHP & IYI Parti kazanir

CHP & IYI Parti kazanir x*******************tam 16 yıldır aynı nakaratı attırdılar bu çalgıcı zihniyete. ekonomi battı batıyor. sıcak para, arapların parası. YUUH sizin insanlığınıza adamlığınza be. ulan 2002 den beri her gün AKP nin gitmesini istediniz. devlet battı, millet aç, demokrasi yok, işsizlik enflasyon, faiz dediniz , ekonuomi battı.... Türkiye bu gün Avrupanında en güçlü ekonomilerinden birine sahip. çok şükür. ama hainler kahrından ölüyorlar. geberesicelere.

Beğenmedim! (1)
Avatar
erdinç 2018-05-07 09:55:43

HE BİRİLERİNE EYİCE BATIYOR