Yıldırım: Suriyelilere vatandaşlık vereceğiz

Başbakan Binali Yıldırım, son dönemde artış gösteren "Suriyeliler huzursuzluğu" konusunda vatandaşları 'serinkanlı olmaya' davet etti. Yıldırım “Misafirperverliğimize laf getirecek davranışlardan kaçının. Haddini aşıp taşkınlık yapan, suç işleyen kendisini hâkim önünde, gerekirse sınır dışında bulur” diye konuştu. Yıldırım ayrıca "Nitelikli kardeşlerimize (Suriyelilere) vatandaşlık vereceğiz" dedi.

Yıldırım: Suriyelilere vatandaşlık vereceğiz

Başbakan Binali Yıldırım, son dönemde artış gösteren "Suriyeliler huzursuzluğu" konusunda vatandaşları 'serinkanlı olmaya' davet etti. Yıldırım “Misafirperverliğimize laf getirecek davranışlardan kaçının. Haddini aşıp taşkınlık yapan, suç işleyen kendisini hâkim önünde, gerekirse sınır dışında bulur” diye konuştu. Yıldırım ayrıca "Nitelikli kardeşlerimize (Suriyelilere) vatandaşlık vereceğiz" dedi.

06 Temmuz 2017 Perşembe 08:32
3708 Okunma
Yıldırım: Suriyelilere vatandaşlık vereceğiz

Başbakan Binali Yıldırım, Suriyeli sığınmacılar konusunda gazetelerin Ankara temsilcilerinin sorularını yanıtladı. Habertürk’ten Bülent Aydemir’in aktardığına göre; Başbakan Yıldırım, vatandaşları serinkanlı olmaya davet ederken, “Misafirperverliğimize laf getirecek davranışlardan  kaçının” dedi.  Yıldırım, Suriyelilere  de “Haddini aşıp taşkınlık yapan, suç işleyen kendisini hâkim önünde, gerekirse  sınır dışında bulur” mesajını verdi.

“SURİYELİLERE VATANDAŞIK VERECEĞİZ AMA”

“Suriyelilere vatandaşlık verecek misiniz?” sorusu üzerine ise Başbakan, şunları söyledi: “Türkiye, Suriyeli mültecilere güvenli bir liman olarak kapısını açtı. Vatandaşlık kazanmanın şartları kanunlarla belirlenmiştir. Bu şartların başında da kuşkusuz edepli olmak, milletine, devletine bağlılık gelecek. 

Sınırlarımızda geçirdikleri süre onlar için ciddi bir sınavdır. Mülteciler arasında iyi eğitim almış, ülkesinde kariyer sahibi çok değerli kişiler de bulunuyor. Akademisyenler, bilim adamları, hekimler de var. 

3 milyondan fazla sığınmacı içinden, ince eleyip sık dokuyarak belirlediğimiz nitelikli kardeşlerimize vatandaşlık vereceğiz. Ancak haddini aşanlar da hak ettikleri şekilde hukuk önünde cezalarını alır. 

Gerekirse bu kişileri sınır dışı dahi ederiz. Bundan kimsenin  şüphesi olmasın. Sapla samanı karıştırmamak lazım.”

Vatandaşlık verilecek kişilerin milli güvenlik ve kamu düzeni açısından engel teşkil edecek durumları bulunup bulunmadığının ciddi şekilde araştırıldığını belirten Yıldırım; MİT, Emniyet Genel Müdürlüğü, Göç İdaresi ve  Nüfus ve Vatandaşlık İşleri  Genel Müdürlüğü'nün  bu konuyla ilgili koordineli  çalışmalar yürüttüğünü ifade etti.

 Böyle ciddi bir çalışma neticesinde kimseye ayrıcalık tanınmasının, kamu huzurunu bozacak kişilere vatandaşlık verilmesinin mümkün olmadığını vurgulayan Başbakan Yıldırım, “Vatandaşlarımızın rahat olmasını istiyorum.

 Türkiye bir hukuk devleti. Vatandaşlarımız eğer  bir taşkınlıkla karşılaşırlarsa  derhal güvenlik güçlerine bildirsinler. Emin olsunlar ki  gereği hemen yapılacaktır” dedi.


Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
cemal 2017-07-06 09:57:04

evet evet verin hatta suriyedekileride cagirin onlarada vatandaslik verin afrikayada bi anos gecelim onlarda gelsin onlarada verin ne demek misafir perverlik senin tuzun kuru oturdugun semtinde suriyeli yok ya bunlar teror estiriyor huzur kalmadi yeter herkes kendi ulkesinde yasasin

Avatar
biter 2017-07-06 10:17:42

işte o işi yaparsanız bitersiniz ve bunun hesabını bittiğiniz gün verirsiniz.vatanımız yol geçen hanımı önce halka sor bakalım istiyormu?vatanını savunmayıp ülkemize aldığınız bu vatan hainleri yarın bizide satar.almaktaki amacın ne önce onu açıkla bilelim biz aptal veya mongol değiliz.burdaki samimi suriler ne diyiyor biliyormusun ,aynı duruma siz düşse idiniz size bizimkiler bir bardak su vermezdi diyiyorlar.milleti kızdırmayın birde suriyeliler içinmi kampanya yürüyüşü yapsınlar.hayırdır yoksa referandumun açıklarını böylemi kapatmayı düşünüyorsun?

Avatar
MALCOLM-XX 2017-07-06 10:53:25

1- Yıldırım: Suriyeli Mültecilerin Nitelikli Olanlarına Vatandaşlık Vereceğiz ———— HİÇ AMA HİÇ KİMSENİN, TÜRK MİLLİ İRADESİNE SORMADAN (REFERANDUM), TÜRKİYE’Yİ, BİR DEVŞİRMELER ÜLKESİ HALİNE GETİRMEYE HAKKI YOKTUR VE AKP’DE, KUSARA BAKILMASIN AMA, BU ÜLKENİN DEVŞİRMECİ BAŞI DEĞİLDİR, OLMAMALIDIR SANIYORUM ?! AMA İLLE DE DEVŞİRMECİ BAŞILIĞI GÖREVİNİ ÜSTLENMEYİ ISRARLA DÜŞÜNÜYORSA DA, BUNU MİLLETE SORARAK, DANIŞARAK (REFERANDUMLA) YAPMALIDIR ; ÇÜNKÜ BU ÜLKEDE AKP’NİN ASLİ GÖREVİ, KENDİ ÜLKESİNİN VATANDAŞLARINA, 1. SINIF ÜLKE VATANDAŞLARI OLDUKLARI HİSSİNİ TATTIRMALI VE YAŞATMALIDIR !!!… ————————————————– Kaynak: “Suriyeliler Olmazsa, Fabrikalarımız Durur!” ————- ABARTMAYIN LÜTFEN !!!… ————————————————– Türkiye 3 milyon insanı beşeri sermaye olarak da görmelidir. —————- MİLYONLARCA TÜRK GENCİ İŞSİZ GÜÇSÜZ DURUP, KENDİ DEVLETİNDEN İŞ BEKLERKEN VE BİR DAHA YAŞAMAYACAK OLDUKLARI O DEĞERLİ ÖMÜRLERİ HEBA OLURKEN Mİ ?!… KUSURA BAKMAYIN DA, EKMEĞİNİ YEDİĞİNİZ TÜRK İNSANINI BU DENLİ RENCİDE EDİP,

Avatar
MALCOLM-XX 2017-07-06 10:53:41

2- YABANCILARA TÜRKLERDEN DAHA FAZLA DEĞER VERMEYE KİMSENİN HAKKININ OLMADIĞI DA ÖNEMLE BİLİNMELİDİR !!!… MİSAFİR DE MİSAFİRLİĞİNİ EDEBİYLE BİLMELİDİR HANİ VE ELİN ÜLKESİNDE DE, ÖYLE KİMSELERE DE BIÇAKLAR FİLAN ÇEKEBİLME CESARETİNDE DE BULUNULAMAMALIDIR; YANLIŞ MI ?!… VE BU SURİYELİLER OLAYINDA İŞİN EN RAHATSIZ EDİCİ TARAFI DA NEDİR BİLİYOR MUSUNUZ ? ‘TÜM DÜNYAYA, KÖTÜ EV SAHİBİ’ OLARAK LANSE VE REKLAM ETTİĞİ YÜCE TÜRK MİLLETİNE KARŞILIK, AKP’NİN BURADA KENDİNE, ‘İYİ EV SAHİBİ’ ROLÜNÜ SAHİPLENİP, KENDİSİNİ, TÜM TÜRKİYE VE DÜNYA KAMUOYUNA, TÜRK MİLLETİNİN SAHİP OLDUĞU BU EKONOMİK İMKAN VE HOŞGÖRÜ SINIRLARINI DA ZORLAYARAK, ELİN İZİNSİZ PARA VE İMKANLARIYLA, ZORLA ÇAĞIRDIĞI BU SURİYELİLERE SUNARAK, İYİ EV SAHİBİ YA DA İYİ ENSAR ROLÜNDE TÜM ÜLKE VE DÜNYA KAMUOYUNA, TÜRK MİLLETİNİ DE RENCİDE EDERCESİNE LANSE EDİYOR OLMASI, ASLA KABUL EDİLEBİLECEK BİR DURUM DEĞİLDİR DOĞRUSU !!!… KENDİ ÜLKELERİNDE ZAMANINDA, BARIŞ VE HUZUR İÇERİSİNDE KARDEŞÇE YAŞAYAN BU İNSANLAR, ABD VE İSRAİL BÖLÜCÜ BOP ALÇ

Avatar
MALCOLM-XX 2017-07-06 10:53:57

3- AKLARININ DOLDURUŞ VE TEŞVİKLERİNE GELEN BİRİLERİNCE, BU İNSANLAR, BİRBİRLERİNİN ÜZERİNE ALEVİ-Şİİ-SÜNNİ DİYE KIŞKIRTILIP, KIRDIRTILMAYA BAŞLANMADAN ÖNCE BU İNSANLAR GERÇEKTEN BARIŞ VE KARDEŞLİK İÇERİSİNDE YAŞIYORLARDI ! NEDEN ALÇAKLIK YAPAN BİRİLERİ BU İNSANLARI DURDUK YERDE KIŞKIRTTIKTAN SONRA BİZİM ÜLKEMİZİN VE İŞSİZ, GÜÇSÜZ VE HUZURSUZ İNSANIMIZIN BAŞINA BELA ETTİLER Kİ ?! BUNA KİMİN NE HAKKI VARDI ?!… BEN BASININ YALANCISIYIM ; O DÖNEMLERDE BASIN, DAHA BU İNSANLAR, BİRBİRLERİNE GİRMEDEN , DAHA ORTADA ÇATIŞMALAR YOKKEN, ÖNCEDEN VE PEŞİNEN ÇADIRLAR KURULUP, ”BİZ ENSARIZ GEL, GEL, GELLLL.. !” DENİLEREK NİYE, NEDEN ÇAĞIRILDI BU İNSANLAR ?! DİYE SORULARDA BULUNUYORDU . BENDENİZ DE BU BASIN İDDİALARINI ÖNEMSEYEREK, NEDEN BİZİM DIŞIMIZDA GELİŞEN VE ASLINDA HİÇ OLMAMASI GEREKEN BU SURİYELİLERİN BU İÇ KARDEŞ KAVGALARINA KATKI SUNULMADAN VE AKP’CE PEŞİNCİ ÇAĞRILAR YAPILMADAN, YANİ BU TÜRKİYE’YE SIĞINILMA İŞİ KEŞKE DOĞAL HALİYLE OLSAYDI, ‘EYVALLAH’ DERDİM KENDİ KENDİME VE KENDİ PAYIMA !!!

Avatar
MALCOLM-XX 2017-07-06 10:54:15

4- AKP MAALESEF MAĞDUR VE MAZLUM ÜLKEMİZE, HİÇ DE DOĞAL OLMAYAN VE GELİŞMEYEN BİR SÜRÜ GAYRİ ADİL SÜREÇLERİ YAŞATTI TÜRK MİLLETİNE MAALESEF !!!… ALLAH BU GÜNAHLARININ HESABINI, AKP’NİN BU ANTİ EMPERYALİST ÇIKIŞINDAN İLK SAPMASI VE SURİYE’YLE DOSTLUĞU VE KARDEŞLİĞİ EBEDİYYEN REDDETMESİ SONRASINDA SORSUN İNŞALLAH DİYORUM !!!… ————————————————- SABAHATTİN ÖNKİBAR’DAN YORUMSUZ VERİYORUM : BU (MİLLETİN BAŞINA SURİYELİLER SORUNUNU) BELA (ETME İŞİ TAMAMEN) SİZİN ESERİNİZ (AKP’NİN) ! Bela bir değil onlarca ama bir tanesi kapıyı tıklatıyor. Adı Suriye ve Suriyelilerdir… Durduk yerde yarattılar bu belayı. 500 bin Müslümanın ölümüne sebep oldular. Bin beş yüz yıllık İslam beldesi Suriye’yi yıktılar. Türkiye’nin toplamda 60 milyar dolarlık kaybına sebep oldular. Reklamdan sonra devam ediyor Keza 10 milyon insanı muhacir yaptılar ki bunların 4 milyonu Türkiye’de ve her şeyleriyle bugün de yarın da dert. Güya İslam adına adam öldüren bir sürü terörist çete ürettiler. Sadece bu Suriye ve Suriyeli pol

Avatar
MALCOLM-XX 2017-07-06 10:54:31

5- itikası ve günahı, bu hükümeti bin kere toprağa gömer. ———————————————— ”… Suriye Devlet Başkanı Beşşar Esad’ın normalleşme için iktidarı bırakması gerektiğini savunan Erdoğan, …” ——————– DURDUK YERE NİYE VATANSEVER LİDERLİK GÖREVİNİ BIRAKSIN Kİ ESAD ?! ŞİMDİ ALLAH AŞKINA BİRİLERİ DE ÇIKIP DA, Türkiye’de normalleşme için Erdoğan’ın, iktidarı bırakması gerektiğini İLERİ SÜRSE, NASIL KARŞILARSINIZ ACABA ?! NEFSİNİZE AĞIR GELECEK OLAN ŞEYLERİ, BAŞKALARINDAN İSTEMEYİNİZ LÜTFEN ! ESAD İLE ARANIZDAKİ FARK NEDİR ACABA ?! TAMAM, SİZ GÖREVDEN AYRILMAYI KABUL EDİYORSANIZ, O DA KABUL ETSİN, NE DERSİNİZ ?!… BU OLUMSUZ SÖYLEMLER DE ARTIK TÜRKİYE VATANSEVERLERİNİ VE BÖLGE DİRENİŞ DOSTLARINI, SEVENLERİNİ DE İYİCE SIKMAYA BAŞLADI, FARKINDA MISINIZ ?! AYNI İSTEĞİ, TRUMP İÇİN İSTEYEBİLİR MİSİNİZ YA DA PUTİN İÇİN ?! HANİ RUSYA VE ABD’DEKİ NORMALLEŞMELERİN DE SAĞLANMASI İÇİN DİYORUM !!!…

Avatar
MALCOLM-XX 2017-07-06 10:54:50

6- AMA İLLE DE DEVŞİRMECİ BAŞILIĞI GÖREVİNİ ÜSTLENMEYİ ISRARLA DÜŞÜNÜYORSA DA, BUNU MİLLETE SORARAK, DANIŞARAK (REFERANDUMLA) YAPMALIDIR ; ÇÜNKÜ BU ÜLKEDE AKP’NİN ASLİ GÖREVİ, KENDİ ÜLKESİNİN VATANDAŞLARINA, 1. SINIF ÜLKE VATANDAŞLARI OLDUKLARI HİSSİNİ TATTIRMALI VE YAŞATMALIDIR !!!… —————— ÇÜNKÜ MARAŞ’A ZORLA SURİYELİLERİ, MARAŞ’LILARIN İSTEMEMELERİNE RAĞMEN, ”SİZ DE KİM OLUYORSUNUZ, SURİYELİLERİ İSTEMİYORSANIZ, SİZ BU ÜLKENİN ÖZ VATANDAŞLARI OLAN SİZLER BU İLDEN VE BU ÜLKEDEN HEMEN ÇEKİN GİDİN !” ANLAMINA GELEN, ÇOK AMA ÇOK RENCİDE EDİCİ TUTUMLAR SERGİLENMİŞTİ MAALESEF ! DAHA DÜN OLMUŞTU BUNLAR, HATIRLARSANIZ ?!… BU TÜR ÖNEMSEMEYİŞLER, ADAM , VATANDAŞ YERİNE KOYMAYIŞLAR, MAALESEF ONURLU BİREYSEL VE TOPLUMSAL HAFIZALARDA, BÜYÜK DOKU BOZUKLUKLARINA (LEZYONLARA) VE BİR TÜRLÜ İFADE BULAMAYAN DERİN YARALARA YOL AÇIYOR MAALESEF !!!… BU DUYGULARI YAŞATTIĞINIZ BİR TOPLUMU, GÜLE OYNAYA YÖNETTİĞİNİZİ SÖYLEYEBİLİR MİSİNİZ ŞİMDİ ?!… AKP OLARAK KENDİNİZE BİR ÇEKİ DÜZEN VERİN VE TÜM MİLLETİN DE TA