Sosyal medya fenomenlerine ceza yağdı

Sosyal medya fenomenlerine ceza yağdı

Sosyal medya fenomenlerine 'aldatıcı reklam' gerekçesiyle para cezası kesildi.

Sosyal medya fenomenlerinin para kazanmak için sık sık başvurduğu reklamlar, bir kez daha başlarını ağrıttı. Kısa yoldan, güvenilirliklerine emin olunmayan marka ve şirketlerin reklamlarını yapan fenomenlere para cezası kesildi.

HANGİ FENOMENLER CEZA YEDİ BELLİ DEĞİL

Reklam Kurulu, 2022'nin ilk yarısında 22 fenomene idari para cezası kesti. Bu fenomenlerin kimler olduğu ise açıklanmadı.

1101 DOSYA, 22 MİLYON 788 BİN TL PARA CEZASI

Reklam Kurulu, yılın ilk yarısında kesilen toplam ceza miktarını da açıkladı. Buna göre aldatıcı ve yanıltıcı tanıtım yapan firmaların toplam 1101 dosyası inceledi. Bunların 949'unda mevzuata aykırılık tespit eden yetkililer, 228 dosyaya 22 milyon 788 bin 684 lira idari para cezası kesti. Peki Reklam Kurulu, nasıl oluyor da usulsüzlükleri tespit ediyor?

YAPAY ZEKA İLE DİJİTAL MEDYA REKLAMLARINI TARAMA

Reklam Kurulu ile Reklam Özdenetim Kurulu, Mart 2022'de yeni bir projeyi hayata geçirdi. "Yapay Zeka ile Dijital Medya Reklamlarını Tarama" isimli bu proje, sosyal medyadaki paylaşımları otomatik olarak tarıyordu. Yapılan taramalar sonucunda reklamı yapılan ürünün yasal olup olmadığı ile Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Kılavuz'a uygun olup olmadığı analiz ediliyor. Bakanlık, usulsüzlüğün tespit edilmesi durumunda ise harekete geçiyor ve olayı Reklam Kurulu'na inceletiyor.