Bahçeli'den AKP ile ittifak açıklaması... MHP aday çıkarmayacak!

MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, medyanın Ankara temsilcileriyle sohbet toplantısında açıklamalarda bulundu.

 Bahçeli'den AKP ile ittifak açıklaması... MHP aday çıkarmayacak!

MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, medyanın Ankara temsilcileriyle sohbet toplantısında açıklamalarda bulundu.

08 Ocak 2018 Pazartesi 10:57
 Bahçeli'den AKP ile ittifak açıklaması... MHP aday çıkarmayacak!

MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, MHP'nin Cumhurbaşkanı adayı göstermeyeceğini açıkladı. Bahçeli, "MHP olarak şu an AK Parti Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan Bey’le ittifak konusunda ve siyasetin geleceği konusunda herhangi bir görüşmemiz olmamıştır. Ancak tartışılan konular Sayın Cumhurbaşkanı’nın veya bizim gündemimize düşmektedir. İleri ki günlerde, arzu ediliyorsa bir görüşme talebi olduğu takdirde görüşülür" dedi.

MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, medyanın Ankara temsilcileriyle sohbet toplantısında açıklamalarda bulunuyor. Bahçeli’nin açıklamaları özetle şöyle: 

"Bazen yanlış yorumlarla MHP’yi küçültücü ve karalayıcı üsluplara da şahit oluyoruz. Anında cevap verme imkanımız olmuyor olsa da arkadaşlarımıza tavsiyemiz sabırlı olmalarıdır. Birçok yanlış bilgi akışı var. Haksız değerlendirmeler var. Gerçekleri belirten konuşmalar var ama bazen de olayları saptıran konuşmalar olmaktadır.Burada bulunan, güzel sofrayı şereflendiren arkadaşlarımız olarak aklınızda ne varsa, ne merak ediliyorsa bunu açıklıkla sormanızı, samimi bir üslupla cevap vermeyi tercih etmekteyim.2018 yılı siyasi olarak çok hareketli olacaktır. TBMM’de temsil edilen siyasi partilerin kurultay süreci bu yıl içinde yaşanacaktır. Belki de 2018 yılının yarısına kadar siyasi partiler büyük kurultaylarını tamamlayacaklardır. Büyük kurultaylarını tamamlamış olan partiler önemli hedefler ortaya koyacaktır. Türkiye’yi ve dünyayı yorumlamanın gayreti içerisinde olacaklardır. Türkiye’nin siyasi gündemi olan 3 konu üzerinde faaliyetlerini sürdüreceklerdir. Yerel yönetimler seçimi bir tanesidir. Bugünkü takvime baktığımızda bunun günü 30 Mart 2019’dur. Diğer ise Cumhurbaşkanlığı ve milletvekilliği genel seçimleridir. Bunun da tarihi 3 Kasım 2019’dur."

Bahçeli daha sonra basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Bahçeli'nin verdiği yanıtlar şöyle...

Bazen yanlış yorumlarla MHP'yi küçültücü ve karalayıcı üsluplara ad şahit oluyoruz. Anında cevap verme imkanımız olmuyor olsa da arkadaşlarımıza tavsiyemiz sabırlı olmalarıdır. Birçok yanlış bilgi akışı var. Haksız değerlendirmeler var. Gerçekleri belirten konuşmalar var ama bazen de olayları saptıran konuşmalar olmaktadır. Burada bulunan, güzel sofrayı şereflendiren arkadaşlarımız olarak aklınızda ne varsa, ne merak ediliyorsa bunu açıklıkla sormanızı, samimi bir üslupla cevap vermeyi tercih etmekteyim.

2018 yılı siyasi olarak çok hareketli olacaktır. TBMM'de temsil edilen siyasi partilerin kurultay süreci bu yıl içinde yaşanacaktır. Belki de 2018 yılının yarısına kadar siyasi partiler büyük kurultaylarını tamamlayacaklardır. Büyük kurultaylarını tamamlamış olan partiler önemli hedefler ortaya koyacaktır. Türkiye'yi ve dünyayı yorumlamanın gayreti içerisinde olacaklardır. Türkiye'nin siyasi gündemi olan 3 konu üzerinde faaliyetlerini sürdüreceklerdir. Yerel yönetimler seçimi bir tanesidir. Bugünkü takvime baktığımızda bunun günü 30 Mart 2019'dur. Diğer ise Cumhurbaşkanlığı ve milletvekilliği genel seçimleridir. Bunun da tarihi 3 Kasım 2019'dur. Partiler kurultaylarında bu 3 olayı yorumlayacak, hazırlıklarını yapacak, faaliyetlerini düzenleyecek ve 2019 yılına kendi ilkeleri, ideolojileri çerçevesinde yorumlar getirecek.

SORU-CEVAP

"ERDOĞAN'LA GÖRÜŞMEMİZ OLMAMIŞTIR"

(AK Parti-MHP ittifakı) MHP olarak şu an AK Parti Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan Bey'le ittifak konusunda ve siyasetin geleceği konusunda herhangi bir görüşmemiz olmamıştır. Ancak tartışılan konular sayın Cumhurbaşkanı'nın veya bizim gündemimize düşmektedir. İleriki günlerde, arzu ediliyorsa bir görüşme talebi olduğu takdirde görüşülür. Olmadığı takdirde biz görüşlerimizi tekrarlayarak yükleneceğimiz sorumluluğu yerine getirme gayreti içinde olabiliriz.

SEÇİM SİSTEMİ

12 Eylül ara rejimi sonrası veya darbe sonrası Türkiye'nin yeniden siyasi yapılanma sürecine girdiği ortamda seçim mevzuatı üzerinde görüşmeler olmuş ve bazı kararlar oluşmuştur. Arzulanan neydi? 12 Eylül ruh ve felsefesini edvam ettirebilecek bir siyasi yapının oluşması amacıyla bu düşünülmüştür. Bir matris düşünün, dikey kısmında 1977'nin TBMM'de temsil edilen partilerin adları yazılı; AP, CHP ve MHP. Yatay kısmında ise bilinen ve Türkiye'de uygulanan seçim sistemleridir.

SEÇİM BARAJI

Türkiye genelinde yüzde 10 barajı, seçim çevrelerinde ise yüzde 20-25 barajı öngören bir barajlı d'Hont sistemi uygulamaya geçirilmiştir. 12 Eylül yönetiminin kadrosunda bulunan bir şahsiyet, merhum Turgut Özal Bey Anavatan Partisi'ni kurmak suretiyle siyasi hayata girmiştir. Seçim sonucunda MHP ve Milli Selamet Partisi dışında partilerle bir sonuç alma gayretine girilmiş ve sonuç alınmıştır. O zaman yüde 10 çok yüksek görülmüştür. Seçim çevrelerinde de 20-25 gibi çok ağır baraj konulmuştur. Siyaset bilimciler yorumlarlarsa çok değişik sonuçlar elde edildiği görülecektir. Partiler büyük oranda parlamentoda temsil edilememişlerdir. Seçim beyannameleri incelendiğinde birçok parti barajın aşağıya çekilmesi konusunda vaatlerde bulunmuşlardır.

91 yılında Refah Partisi, MHP ve Islahatçı Demokrasi Partisi (IDP) bir araya gelerek bir ittifak oluşturmuşlardır. Bu ittifak yasal olarak oluşamamıştır. Bu ittifak 62 vekil ile Meclis'te temsil edilmiştir. Sonuç itibarıyla seçimden Refah Partisi adıyla girildiği için seçim sonuçları Refah Partisi adına yazılmıştır. Hazine yardımından da mahrum kalmışlardır. Siyasi bilimlerin analizlerinde de MHP ve IDP hiç konu edilmeden Refah Partisi oyları üzerinden siyasi yorumlar ve siyasetin geleceğini belirleme gayreti içine girmişlerdir. Bu tecrübeyi yaşayan biri olarak siyasi yapının normalleşmesi açısından bir deneyimi yaşamış bir kişi olarak özellikle önümüdeki yılları da göz önüne aldığımız takdirde MHP bir ittifak olayı söz konusu olacaksa bu yasal olmalıdır. Bugünkü imkanı nedir? Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi'nin uygulamaya geçeceği süreç içinde uyum yasalarından seçim ve siyasi partiler gibi kanunlar olacaksa o zamana siyasi partilere ittifak yapma imkanı, seçim sistemine de maddelerin konulması gerekmektedir. MHP çok pratik bir çözüm olarak üzerinde tartışılması mümkün olabilecek bir yaklaşımı ortaya koymuştur. 

YÜZDE 10 BARAJI AĞIRDIR

Bir cümle sarfetmişizdir ve hala doğru bir cümledir. Yüzde 10 barajı ağır bir barajdır. Bu ifadeyi kullandığımız zaman basında yer alıralmaz televizyonda daimi personel halinde gelmiş yorumcular, 'MHP barajı aşamama endişesine sahiptir. Onun için yüzde 10 ağır' demektedirler. Sanki 15 günlük parti barajı aşıyor, muhtemelen olabilecek siyasi oluşumlar barajı aşabilecek ama MHP aşamayacak gibi ters bir yorum içerisine giriyor. Bu haksızlıktır. MHP'nin baraj diye bir sorunu yoktur. Türkiye'nin içine düştüğü durumları dikkate alan yorumlar yaptığınızda Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi'nin uygulama sürecine girdiğimizde uyum yasaları da gündeme gelecekse MHP diyor ki, bugün veya yarın, bazı gelişmeleri de göz önüne alarak siyasi partiler ve seçim kanununda "Acaba bir 'ittifak' kavramı yer alabilir mi, nasıl olabilir?" sorusunu soruyor, tartışılmasını öneriyor. 

İTTİFAK FORMÜLÜNDEKİ 'C'NİN SIRRI

Buyurun Meclis'te bir ittifakın nasıl yapılabileceğine dair yasal ve ahlaki durumunu ortaya koyalım. A Partisi seçime girecek, B Partisi seçime girecek, C Partisi seçime girecek. diğer partilerden de varsa alfabe 29 istediğinizi koyabilirsiniz. A Partisi seçime girecekse, MHP, C Partisi'ni ittifak olarak takdim ediyor. A ve B partisi bir tarafta, bir tarafta da C ittifakı var. C ittifakının altında ittifakı oluşturan hangi parti var ise, bu E ve F Partisi olabilir. O zaman ittifak E ve F Partisi olarak gerçekleşecektir. Bahçeli olarak sandığa gittiğimde önce MHP'ye oyumu vereceğim, sonra da C ittifakına oyumu vereceğim. İki partinin aldığı oylar belli olacak ama ikisi ile beraber ittifakın oyu da belli olacak. Bu temsilde adalete bir kapı açmak demektir. C'de bir sır vardır o da cumhurbaşkanlığı seçimidir.''

TÜRKİYE'DE CUMHURBAŞKANIĞI HÜKÜMET SİSTEMİ VARDIR

Şimdi Türkiye’nin bir gerçeği şudur. Bu çalışmanın sonucunda TBMM’de 3 madde geçici, 18 madde esas olarak bir anayasa değişikliği yapılmıştır. Bu anayasa değişikliği Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi’dir. Bu kadar nettir bu. Bunu farklı farklı yorumlamaya gerek yoktur. Hayır diyenler buna gölge düşüremez, Evet diyenler ise şımaramaz. Yani Cumhurbaşkanlığı Sistemi, TBMM’de kabul edilmiştir anayasa değişikliği olarak. Sonra referanduma gidilmiştir. Kabul oyu çıkmıştır ve şu an cumhuriyetin kuruluş dönemi 46 çok partili hayata geçiş, şimdi de Cumhurbaşkanlığı Hükümet sistemi olarak cumhuriyet tarihinin üçüncü evresi oluşmuştur. Bu yasal yönden doğrudur, irade yönünden kabuldür, üzerinde itiraz söz konusu olmamalıdır. Söz konusu yapmaya çalışanlar zaten başka amaçlara dolaylı veya dolaysız hizmet etmeye gayret edenlerdir.

Türkiye’de Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi vardır. Efendim referandumda yüzde 49 ile yüzde 51. E olabilir, bir oy dahi geçerli kabul edilmeyecek ise o zaman ne yapacağız? Yani 49 bin 999. Öbür tarafta da 50 bin oldu. Aradaki bir oy bu milletin evladının oyu değil midir? Bir de buna geçmişte örnek göstermek de lazım. Siyasi yasaklar kalktığı zaman, siyasi yasaklarla alakalı referandum yapıldı. Yüzde 49-51 oranında çıktı ve siyasi partiler tekrar partilerinin genel başkanları konumuna geldi. O zaman Doktor No diye de tişört türemişti, bir kısım da evet demişti. Siyasi yasaklar kalktı ve partilerin hepsi genel başkan olma noktasına geldi. Bu gerçeği hatırlamak lazım. Böyle bir durumda yüzde 49 ile 51 arasında Hayır ve Evet farkı vardı. Şimdi hayır diyenler dahil, hiçbir genel başkan ben bu halkoylamasını kabul etmiyorum, partimin de başına geçmiyorum diyen çıktı mı? Hepsi koşarak gitti. Şimdi o dönemde o geçerli, bu dönemde bu anormal. Böyle bir demokratik anlayış olmaz.

MHP ADAY GÖSTERMEYECEK

Buradan özetle ifade ediyorum. Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi, anayasa değişikliği ve halkoylamasıyla kabul edilmiştir. Bu süreç 3 Kasım 2019 tarihinde yapılacak olan milletvekilliği ve cumhurbaşkanlığı seçimiyle uygulamaya bütün kurum ve kurallarıyla beraber geçecektir. Böyle bir süreci gölgelemek, tartışmak, farklılaştırmak, demokrasiden yana bilmem kimden yana diye ayrımlarla her türlü kaosu, krizi davet etmek doğru bir şey değildir. “Siyasi şartlar değişti, ben şöyle düşünüyorum” demek durumunda değillerdir. MHP, Cumhurbaşkanlığı adayı göstermeyecektir. MHP’nin genel başkanı Cumhurbaşkanı adayı olmayacaktır. Yenikapı diye başlayan bir ruhla hareketle anayasada beraber hareket ettiğimiz, halkoylamasında beraber hareket ettiğimiz, uygulamasına önderlik yapan parti ile beraber sonuç almak Türkiye’nin hayrına olacağı inancındayız. Daha net olarak ifade ediyorum, herhangi bir sebeple Recep Tayyip Erdoğan aday olmaktan vazgeçerse, “ben böyle bir yola girmek istemiyorum” der ise o kendisinin bileceği iştir. Ama başlatılan bir ruha MHP sadıktır. Bu yeni ruh, Yenikapı meselesini de iyi anlamak lazımdır.

DÜŞÜNCEMİZ CUMHUR İTTİFAKI

4’ncü Murat ile bir kayıkçı… Sandalcı arasında gelişen bir olayı vardır. İncelenmesinde de yarar vardır. 4’ncü Murat kayığa biner, denizde gezmeye çalışır bir de kayıkçı vardır. Onunla da sohbet eder. Sohbetler sırasında İstanbul’da çok kapı vardır. Herkes Ağırkapı’yı bilir, Kumkapı’yı bilir. Ama o diyalog sırasında der ki “Şuradan yeni bir kapı açın, ben oradan İstanbul’a gireceğim” der. Sonra bu kapının, bunun hikayesi uzundur. Kayıkçıya da derki nereden gireceğimi bir kağıda yaz ver der. O da bir kâğıt bir şey yazar verir. Herkes Kumkapı ağırkapı zanneder. 4’ncü Murat şuradan gireceğiz der orası Yenikapı olarak. Sonra kayıkçının başını vurdurur. Bir de bakar ki, hangi kapıyı yazmış. Bakın bakalım bunun kağıdına der. Kağıdına bakarlar ki yazdığı Yenikapı’dır.  Türkiye’de yeni bir kapı açılmıştır. Bu uygulamalardan doğan aksaklıklardan, faydalardan özetlenerek gelinmiş olan bir yapıdır. Tekraren ifade ediyorum. MHP, Türkiye’nin geleceğini dikkate alarak, birliğini dikkate alarak, eğer yeni bir sürece girilmişse, bunun başlangıcı 3 Kasım 2019 olacaksa, o zaman MHP cumhurbaşkanlığı veya milletvekilliği seçiminde bu yönüyle hareket edecektir. Düşüncemiz, cumhur ittifakıdır. Bu partileri ilgilendiren bir konudur. Cumhur ittifakında büyük bir birlik, anayasa değişikliğindeki birlik devam etmesi gözüküyor ise o zaman cumhurbaşkanlığının ittifakı da bu ittifak olur.

ERDOĞAN'I DESTEKLEME KARARI ALIR

Tekraren söylüyorum, artık o  5 tane televizyoncu, akşam programa başlıyor. Bahçeli ne demek istedi? AKP’nin içerisinde şöyle olur, bunlara benim aklım ermez. Benim aklım hep Türkiye’dir arkadaşlar. MHP’nin Cumhurbaşkanı adayı yoktur. Genel başkan aday olmayacaktır. MHP ittifak olursa ittifakla, olmazsa kendi partisi olarak milletvekilliği seçimlerine girer, cumhurbaşkanlığı seçimlerinde ise Yenikapı ruhuyla hareket ederek, Recep Tayyip Erdoğan’ı destekleme kararı alır. Bu kadar nettir."

TERÖRLE MÜCADELE

(Sayın Cumhurbaşkanı çok önemli bir konu kullandı terörle mücadeleyle ilgili. “Vurduk mu oturturuz” dedi. PKK, YPG ile mücadelesini, terör koridoruna karşı kararlılığını ortaya koyuyordu. Siz terörle mücadele sürecini nasıl değerlendiriyorsunuz? İlave önerilerde bulunuyor musunuz? Olası terör koridorunun, bu sürecin nasıl gelişeceğini değerlendiriyorsunuz. Ve ABD’nin bu konudaki tutumunu nasıl değerlendiriyorsunuz? FETÖ ile mücadele komsunda ABD’nin tutumunu da değerlendirirseniz, çok memnun olurum… sorusu üzerine)

MHP olarak kesintisiz ve kararlı mücadelenin gerçekleştirilmesi için bugünkü siyasi iktidara tam destek vermektedir. Terörün kökü kazınmalıdır. İç ve dış unsurları tamamen ortadan kaldırılmalıdır. Bu PKK terörü geçerli olduğu kadar FETÖ terörüyle de geçerlidir. Türkiye’nin önemli konularının başında, ekonomik ve sosyal konular olduğu kadar terörle mücadele de vardır. 20 Temmuz’dan bugüne kadar geçen süreç itibariyle, önemli başarılar elde edilmiştir. Terör odakları tamamen tüketilmek üzere yok edilmek gibi bir faaliyetin içerisinde sürdürülmektedir. 15 Temmuz ise Türkiyemiz açısından bir yüzkarasıdır. Milletimizin kabul etmeyeceği bir davranıştır. Buna sebep olan her unsur tamamen yargı önünde hesap vermelidir ve terörün bu boyutunun yani FETÖ’nün bütün unsurlarının yargı yoluyla cezalandırılmasındaki kararlılık sürdürülmektedir. FETÖ’nün başı Amerika’dadır, ABD eğer Türkiye ile değerlendirme yapmayı tercih ediyorlarsa, Pensilvanya’yı Türkiye’ye göndermeli ve Türk yargısının önüne çıkarmalıdır. Bunun haricindeki ABD’nin takip ettiği yol yol değildir. Nereye kadar varırlar bilemem. ama Amerika’nın da bu davranışlarla fazla huzur bulacağını zannetmiyorum. Suriye’yi İran’ı FETÖ’yü terörü karıştıran Amerika. Böyle bir gerçeklik karşısında nasıl dost müttefiklik ise Amerika buna karar vermelidir. Amerika Türkiye’yi dost ve müttefik olarak görüyorsa, o zaman Ortadoğu politikasında diğer politikalarda Türkiye ile samimi ve dürüst bir işbirliği içinde olmasında yarar vardır diye düşünürüz.

İYİ PARTİ AÇIKLAMASI

(Israrla partilerin ne oy aldığı belli olsun demeniz “MHP yüzde 10 barajını aşamaz” sözlerine hodri meydan mı? Temel amaç o mu? İYİ Parti ilk kurulduğunda partinizden istifa haberleri geliyordu. Sakarya’da 2500 kişi MHP’ye katıldı. Tablo lehinize göre mi gelişiyor? sorusu üzerine) 

Çok açık ifade ettim. Muhtemelen de akşam söylediğiniz gibi tartışmalar devam edecektir, adım gibi biliyorum. Kayıtlara böyle düşsün diye söylüyorum. MHP’nin barajı aşma-aşamama gibi bir meselesi yoktur. MHP inandığı yolda yoluna devam etmektedir. Ancak sadece bizimle alakalı değil, Türkiye’de barajın getirmiş olduğu her partiye sıkıntısı var. Bu sıkıntıyı mevcut partileri gözünüzün önüne getirin koyun. Bazı ittifakların normal olması isteniyorsa o zaman ittifak yapılabilinir diyoruz. Geçmiş dönemdeki kaygılarımızı dile getiriyoruz. MHP bu sefer refah diyecek, seçim sonuçları ortaya çıkacak kendinin oyu belli değil. Bu belli olsun yani, bunda kötülük var mı? Kendi arasında tartışacak, az mı alacak çok mu aldım. Ama oyunun ne olacağını bilecek. Madem ki Türkiye’de partiler hazineden yardım alıyor. Aldığı oy oranı, hazinedeki oy oranına yaklaşmış veya geçmiş ise hazineden yardımını alsın. MHP, holdinglerin kapısını çalmayan tek siyasi partidir. Bundan sonra da böyle olacaktır. Öyleyse hakkımı almam lazım. İttifak olacaksa iradeden bize düşen neyse onu alırız. Yüzde 10 olur, 12 olur, bilmem ne olur. Bundan çok daha açık net ifade söz konusu olmaz. MHP üzerinde çok büyük oyunlar var. Bu oyunlar yeni değil. MHP varoluş gayesini sürdürdüğü sürece, misyon ve vizyonun terk etmediği sürece üzerinde küresel güçlerin, iç ve dış odakları önemli oyunlar oynayabilir. Geçmişte olmuştur bu, şimdi de olmaktadır. Eğer bir gün birileri MHP ile uğraşmaktan, onun faaliyetini engellemekten vazgeçerse biliniz ki MHP misyonunu ve vizyonunu kaybetmiş, 87 tane sıradan parti haline gelmiştir, uğraşmaya da gerek yoktur demektir. MHP inanan insanların partisidir. Benim inancıma göre dualı bir partidir. Bu partiyle kim uğraşıyorsa iki yakası bir araya gelmez. Cenabı hak da bazen yardım eder. İYİ Parti diye bir parti kurar, bir hanımefendiyi de koluna takar güle güle der."

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 08.01.2018 11:45
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
urungu 2018-01-08 11:57:23

Kendisi aday olamaz, beceremez, basireti yoktur. Teşkilat birmiş ve barajın altında kalmıştır. Son derece başarısız bir kişilik olduğu için ülkücüler darmadağın edilmiş, maalesef burada da doğru söyleyen kovulmuş, üyeliği silinmiştir. Tek çaresi kişisel olarak Devletin (Bahçeli) bekası uydurmasıdır. Buna inanan ülkücüler çok üzülüyorum. Çektikleri çileye üzülüyorum, istikballerinin gidişine üzülüyorum, bundan keramet beklemelerine üzülüyorum.

Misafir Avatar
☪ ☪ ☪ CHP ☪ ☪ ☪ KILICDAROGLU ☪ ☪ ☪ CHP 2018-01-15 18:30:13 @urungu

☪ ☪ ☪ CHP ☪ ☪ ☪ KILICDAROGLU ☪ ☪ ☪ CHP
☪ ☪ ☪ CHP ☪ ☪ ☪ KILICDAROGLU ☪ ☪ ☪ CHP

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Ümit Kocasakal CHP Genel Başkanı adayımi olacak?? 2018-01-15 02:54:13 @urungu

Ümit Kocasakal CHP Genel Başkanı adayımi olacak??
https://twitter.com/avismailaltay?lang=de

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Ümit Kocasakal CHP Genel Başkanı adayımi olacak?? 2018-01-15 02:53:37 @urungu

Ümit Kocasakal CHP Genel Başkanı adayımi olacak??
https://twitter.com/avismailaltay?lang=de

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ohal derhal sonlandirilmali 2018-01-14 21:19:02 @urungu

OHAL uzatılması konusuna da değinen Feyizoğlu, başta FETÖ ve PKK olmak üzere tüm terör örgütlerinin OHAL’in uzatılmasını istediklerini ileri sürdü. Feyizoğlu, “OHAL’in verdiği yetkilerin terörle mücadele açısında faydası olmadığını görüyoruz. 3 ay, 5 ay, 6 ay, kabulümüzdür. Türkiye çok ağır bir saldırıyla karşı karşıya kalmıştır. OHAL’in uzatılması başta FETÖ ve PKK olmak üzere, terör örgütleri tarafından memnuniyetle karşılanmaktadır. İstedikleri OHAL’in sürekli uzatılmasıdır. Çünkü OHAL uzatıldıkça Meclis devre dışı bırakılmaktadır. Meclis’ten geçmesi gereken kanunlar OHAL KHK’ları ile yapılmaktadır” diye konuştu.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
akp ye mhp ye yaziklar olsun 2018-01-14 18:42:13 @urungu

Askerlerin yemeği araştırılsın' teklifi AKP ve MHP'nin oylarıyla reddedilmiş!
https://www.youtube.com/watch?v=_NQP0q884oc

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Devlet Bahçeli'nin U dönüşü | Başkanlık sistemi 2018-01-14 16:17:27 @urungu

https://www.youtube.com/watch?v=CxG13ZLB6rY

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
UĞUR MUMCU ! 2018-01-14 10:04:07 @urungu

https://www.aydinlik.com.tr/ugur-mumcu-gazetecilik-okulu-23-24-ocak-ta-genclik-ocak-2018-1

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
UĞUR MUMCU ! 2018-01-14 10:03:37 @urungu

https://www.aydinlik.com.tr/ugur-mumcu-gazetecilik-okulu-23-24-ocak-ta-genclik-ocak-2018-1

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Ben bahceliyi hiccc 2018-01-13 23:11:37 @urungu

sevmiyom

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
696 sayılı khk ile cikan kanun iptal edilmeli 2018-01-13 02:46:48 @urungu

insan kayirmaca yasa hukuga aykiridir darbe yaptigini bilmeyen asker bir kere nasil darbe yapsin ayrica hepsi garibanlarin cocugu fabrikatörun cocugu öldumu ??duymadim akp li bakanin asker cocugu öldumu ?? duymadim asker emir kuludur cogu köyden kasabadan biat kulturuyle buyumus teslim olmus yerde savunmasiz yatan insani vahsice barbarca linc etmek insanlik sucudur ve bu kisiler yargilanmali suclu sucludur herkes polis savci olmaya kalkarsa ulkemizde duzen olmaz

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Devlet Bahçeli'nin U dönüşü | Başkanlık sistemi 2018-01-11 16:03:32 @urungu

https://www.youtube.com/watch?v=CxG13ZLB6rY

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Beyaz adam 2018-01-10 02:13:47 @urungu

geldiğinde, bizim topraklarımız, onların ellerinde İncil vardı. İncili verip bizi uyuttular; gözlerimizi açtığımızda İncil bizim elimizde, topraklarımız onlardaydı” Jomo Kenyatta

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
benim dedem cok iyi 2018-01-09 18:07:46 @urungu

hep abdestinde namazinda tv izlemez bos zamanlarinda Kuran Okur bizlere Atatürk ü anlatir secimleri hic kacirmaz oylarini hepp CHPye verir
benim dedem cok dürüst cok namuslu kul hakki asla yemez chp ye oy vermeyi vatan borcu olarak gorür internete filan girmez bilgisayar filan bilmez benim dedem 1 tane

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
NO bop no akp NO eyalet sistemi no mhp 2018-01-09 16:13:52 @urungu

AKP'li Vekil; BOP Yahudi Menşeli İsrail Menşeli Bir Projedir
https://www.youtube.com/watch?v=Wja4OEBdV08

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
NO akp NO mhp 2018-01-09 16:12:20 @urungu

"İKİZ YASALAR" veya SEVR - Banu AVAR
https://www.youtube.com/watch?v=B4E0esY4So0

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
marematik 2018-01-09 12:44:01 @urungu

hdp+chp+ iyi parti = terör , Türkiye düşmanlığı sonuç KAOS AMAN İSTEMİYORUZ BUNLARI

Beğenmedim! (6)
Misafir Avatar
bileimde 2018-01-09 12:41:40 @urungu

Terörü seven, besleyen, destek olan teröristlere avukatlık yapan , abd nin avrupanın borusunu öttüren chp, iyi parti, hdp, kominist partisi, bilmem ne yamyamlar birleşiyorlrda vatan ve millet için AK parti ve MHP birleşiyor ayıpmı oluyor? ya gidin işinize. bu halk ak parti ve mhp nin idaresinde olur huzru bulur güç bulur. bölücülere hükümet yetkisi vermeyeceğiz Allah ın izniyle.

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
bahceli bey size iki sorum var yanit bekliyorum 2018-01-09 00:01:17 @urungu

secsis sistemiyle amerikada secimlerde hile yapilmis bu secsis nicin ülkemizde kullaniliyor ??
secsis in ana server i yunanistandami ??
SECSIS gibi bir sistem nasil çalisiyo - Curtis açikliyo mahkemede açikliyo
https://www.youtube.com/watch?v=4Gfo6arswOM

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
eyy bahceli zarrab bakanlara rusvet verdim diyor 2018-01-08 23:55:06 @urungu

birde hayali ihracat yaptim diyor hayali ihracatin vergi iadesini zarrab almis mi hic bunlari arastirdinmi ??milletin vergi paralari nerelere harcaniyor bi acikla ayrica zarrab in rusvet verdigi bakanlar icin ne zaman suc duyurusunda bulucaksin bahceli hadi cevap ver

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
mhp.de artık çare kalmadı.. uyan sinan oğün..vsler 2018-01-08 19:07:25 @urungu

aynen şahsen bizde üzülüyoruz..hala ondan medet bekleeyen SİNAN ÖĞÜN ve benzerleri var.niyeti gnl. bşk.olmak sinan öğün,ün..olmaz ya olsa dahi kim seni takar bu saatten sonra..sinan..uyan ya..Meral hanımın yanına gel belki bir vekillik veya gnl md.lük hakkın olur..cahilliik para ile değilki.. akp.ye mhp.ye asla oy vermeyiz..akp. mhp.yi kullanıp atacaktır..

Beğenmedim! (0)
Avatar
2 partiye oy vermeyiz...oy vermek haramdır.. 2018-01-08 11:19:24

mhp..yanardağın içinde Billur çeşme olurmu ? olmaz..suyu soğuk olur mu olmaz..akp. ve mhp..VEZUV YANARDAĞININ İÇİNDE BİLLUR ÇEŞME YAPSA SOĞUK SULAR GETİRSE DAHİ KESİNLİKLE VE ASLA AKP.YE MHP.YE OY VERMEYİZ..verenler vermeyenlere zulum etmiş olurlar..vebalinide ahirette dirhem dirhem öderler..
haklarımızı ve oylarımızı Allah indinde akp.ye ve mhp.e asla HELAL ETMİYECEĞİZ.. 2 sene evvel akp.e demediği çirkin söz kalmayan mhp.ye asla güvenmeyiz..
ve akp.de milletin parası ile demir kilise yapsın..müslüman millet ona oy versin..vebali oy verenedir..kileselerin havraların ve benzerlerinin..
Avp.da hangi devlet kendi kesesinden bir cami yaptı veya onardı..imkansız.

Misafir Avatar
antalya 2018-01-08 19:17:24 @2 partiye oy vermeyiz...oy vermek haramdır..

Deniz Baykal gelecek Kılıçdaroğlu çilesi bitecek chp de.

Beğenmedim! (11)
Misafir Avatar
ege 2018-01-08 19:16:35 @2 partiye oy vermeyiz...oy vermek haramdır..

Allahını seven bu ikiliye güvensin, vatanını seven bu ikiliye güvensin, canını, yaşantısını, iyiliği, dürüstlüğü, gelişmeyi büyümeyi seven isteyen bu iki lidere güvensin. Ülkemiz emin ellerde çok şükür.

Beğenmedim! (12)
Misafir Avatar
3 kuruşluk dava 2018-01-08 15:49:32 @2 partiye oy vermeyiz...oy vermek haramdır..

Tayyip Erdoğan Şehit ailelerine: "3 kuruşluk ceza nedir? Hileciler! Özgürlük Hakkı var!"
https://www.youtube.com/watch?v=Chvj2L4xKes

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
bizde akp ye mhp ye oy vermiycez 2018-01-08 13:55:12 @2 partiye oy vermeyiz...oy vermek haramdır..

bahceli senelerce milleti kandirmis oysa gercek bir erdogan destekcisiymis bahceli ikiz yasalar icin sus pus oldu ege adalarimiz isgal edildi bahceli sus pus baskanlik sisteminin onünü acan mhp eyalet sistemi icinde destek verir o yüzden oyumuz chp ye

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
güven_er 2018-01-08 12:13:39 @2 partiye oy vermeyiz...oy vermek haramdır..

Devlet adamlığı bu, halkçı adamlık bu, vatanseverlik bu. meydanda hainler, cahiller dolaşmasın tabiki birlik olacağız. bu vatanı sevenler birlik olmakmecburiyetinde. fetö, chp, hdp, iyi parti, abd , avrup top yekün Türkiye düşmanlığında birleşiyor bizde vatanseverler olrk ak parti ve mhp olarak birlik olacağız.

Beğenmedim! (19)
Avatar
Antalyalı Attalos 2018-01-08 11:40:38

Yav Bahçeli,bu kadar seviyorsan git uzunçalara açıl bari.Karşılıklı olduğunu sanmam aşkının ama yinede için ferahlar be muhterem.

Misafir Avatar
iyi partiye oy vereceğiz..ceyhan ve benzerleri bil 2018-01-08 19:12:10 @Antalyalı Attalos

ceyhan uydurma..vebal alma..ahhh,ları ödeyemezsin..emperyalist ancak akp dir..ve ona oy vermeyeceğiz...

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Kemal Unakıtan "Babalar gibi satarız" 2018-01-08 14:08:16 @Antalyalı Attalos

https://www.youtube.com/watch?v=1tIYfzKwLsQ

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
AKP-FETHULLAH GÜLEN BERABER YÜRÜDÜK 2018-01-08 14:06:46 @Antalyalı Attalos

https://www.youtube.com/watch?v=xzVIp5mVvQI

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
çabuk yuttular diyor 2018-01-08 14:00:47 @Antalyalı Attalos

AKP'li Vekil; BOP Yahudi Menşeli İsrail Menşeli Bir Projedir
https://www.youtube.com/watch?v=Wja4OEBdV08

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
unutmadik 2018-01-08 13:58:53 @Antalyalı Attalos

Diyarbakır Megri Megri
https://www.youtube.com/watch?v=fM0BnbkHffM

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
unutmadik 2018-01-08 13:58:01 @Antalyalı Attalos

HDP ile AKP Ortak Açıklama yaptı
https://www.youtube.com/watch?v=GVNPWRwIY74

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
anladık anladık 2018-01-08 12:16:46 @Antalyalı Attalos

hdp pkk yı chp fetöyü, iyi partide ikisindende devşirme yapıyor iyi parti yanar döner kıvrak göründüğü gibi olmayan her don a giren parti. o joker , ama chp hdp açık ve saklamadan teröre destek veren partiler.

Beğenmedim! (15)
Misafir Avatar
ceyhan 2018-01-08 12:15:09 @Antalyalı Attalos

AK PARTİ VE MHP BU ÜLKENİN KALESİDİR. CHP, HDP İYİ PARTİ BİRDEN BAŞKALARI VAR PARAYLA SİYASETE SOKULMUŞLAR BUNLARIN HAPSİ EMPERYALİST FAŞİST GÜÇLERE HİZMET EDİYOR.

Beğenmedim! (17)
Avatar
mustafa 2018-01-08 11:54:32

Bu adam kafayı sıyırmış...

Avatar
köylü 2018-01-08 11:45:50

osamanlı şeriatçıları suriyede ve ırakta kürtlerin önünü kesmek için arap şeriatçılarına destek verdiler referandumla cumhuriyetimizi yıktılar şimdide baraj korkusuyla ittifak deyip duruyorlar bizi kurtarın deyip duruyorlar

Avatar
sayim cuur baskani 2018-01-08 11:50:43

mitin 2ci ve 3cu baskanlari pkk nin elindeler filimleri youtupte itiraflari var sen ondermisin neden aciklama yapmiyorsun neden medyaya yasakladin yazamiyorlar yazik deilmi bu insanlar iyide yapsalar kotude yapsalar vatan icin deyip yaptilar niye kurtarmak istemiyorsun hakan fidanda tehlikedeymis onuda alacakmis pkk sira sana gelir ltfn sahip cik insanlarimiza ayiptir yaziktir

Avatar
haber onemli degil 2018-01-08 12:17:04

haber bence onemsiz ama haberin resmi harika olmus bu resimleri secenin elini opeyim ne guzel manzara bahceli cocuk gibi sanki burnunu karistiriyor tayyipse buna bakip kahkalar atiyor haber resmi harika cokda komik

Avatar
soner 2018-01-08 12:19:54

resimde bi deli burun karistiriyo bunada biri cok guluyo gibi haberin resmi cok mana iceriyo