Bolton ziyaretinin ayrıntıları sızdı!

ABD Ulusal Güvenlik Danışmanı John Bolton’ın önceki gün yaptığı ve Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’la görüşme tartışmalarının damga vurduğu ziyaretin ayrıntıları sızdı.

Bolton ziyaretinin ayrıntıları sızdı!

ABD Ulusal Güvenlik Danışmanı John Bolton’ın önceki gün yaptığı ve Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’la görüşme tartışmalarının damga vurduğu ziyaretin ayrıntıları sızdı.

10 Ocak 2019 Perşembe 14:35
Bolton ziyaretinin ayrıntıları sızdı!

Madde madde sızdırılan plan, sonu belirsiz bir 'çekilme' sürecine işaret ediyor...

Üst düzey bir yetkili, Bolton’ın Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü İbrahim Kalın ile Ankara’da yaptığı görüşme  de konuşulanları sızdırdı.

CNN International’a isminin açıklanmaması kaydıyla konuşan yetkili, “Bu, diyaloğun başlangıcı” diyerek diplomasinin vakit alacağı yorumu yaptı; Bolton’ın görüşmede, ABD’nin Suriye’deki hedeflerinin ana hatlarını şu şekilde listelediğini aktardı:

Türkiye’nin güvenlik endişelerine ‘müzakere edilmiş’ bir çözüm aranması ve özellikle yerel azınlık grupları olmak üzere, tüm sivillerin korunması [CNN, bu ifadeyle ABD destekli Kürtlerin kast edildiğini belirtti];

Suriye’nin güneyindeki Tanaf bölgesinde bulunan üsteki Amerikan askeri varlığının ‘İran destekli grupların çekilmesi ve siyasi çözüm arayışı ile’ korunması;

Suriye’nin kuzeyindeki IŞİD karşıtı askerlerin ‘ölçülü, düzenli ve somut bir şekilde çekilmesi’;

Çekilme sırasında IŞİD’den geriye kalan militanların yenilgiye uğratılması, çekilme sürecinde diğer IŞİD hedeflerinin vurulması ve ‘IŞİD’in canlanmasını engellemek için gereken operasyonlarda ihtiyaç duyulan kapasitenin kalması;
Türkiye ve IŞİD karşıtı koalisyonun diğer üyeleriyle örgüte karşı operasyonların sürmesi ve Suriye’nin kuzeydoğusunun hava sahasında ihtilaf yaşanmasının önlenmesi için işbirliği yapmak;

ABD’yle beraber IŞİD’e karşı savaşan muhalif güçlere herhangi bir şekilde kötü davranılmasının önlenmesi;

Suriyeli muhalif grupların elindeki yabancı IŞİD savaşçılarının serbest bırakılmaması.

CNN kanalı ABD’nin şartlarının ucu açık ve uzun bir sürece işaret ettiğini belirtirken, Pentagon’un çekilme sürecinin başlarında Suriye’ye daha fazla asker göndermesinin gerekebileceği yönünde bir çelişkiye de işaret etti.

Kaynak: Duvar

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Yahudi ile görüsen KALIN ! 2019-01-10 15:05:23

Al sana kazik, a ka pe baskani pkk lilara dokunamazsin diyorlar. tayyip suriyenin icini karistiran ve amerikanin önünde kilim olan BOP esbaskanidir.

Misafir Avatar
aynen chp ihanet etti 2019-01-10 16:10:23 @Yahudi ile görüsen KALIN !

Gazeteci kaşıkçının öldürülmesndede Türkiyeyi suçları. bütün Dünya Türkiyenin hassasiyetini överken chp kendi ülkesini karaladı suçladı. bu chp ye parti diyenin...

Beğenmedim! (6)
Misafir Avatar
chp ne İŞ yapar 2019-01-10 16:09:08 @Yahudi ile görüsen KALIN !

Rusya uçak krizinde Rusyaya sahte istihbarat taşıdı, Rusyayı haklı Türkiyeyi haksız gösterdi, ABD Halk bank davasında abd ye sahte evrakla Türkiyeyi karalama suçlu gösterme ispiyonluğu yaptı. chp Türkiyeye turist gelmesin güvenli değil dedi. CHP avrupa ve faşist emperyalist işgalcilere çağrı yaptı dediki" eyy dünya duy gör biz burada güvende değiliz , bize yardım edin." bu chp ye artık oy verirsem kanımdan şüphe ederim. CHP ihanet partisidir.OY veren eller kırılsın.

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
Yavuz 2019-01-10 15:52:58 @Yahudi ile görüsen KALIN !

chp yunan ve ABD aşıkı###### denen lavuk." Ben icap ederse papaz elbisiside giyerim" diyen herifin pesinden giden aptalsin

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
chp yunan ve ABD aşıkı .....Cev 2019-01-10 15:50:10 @Yahudi ile görüsen KALIN !

Belediye baskaninin yaptigi Aciklamayi okumazsan böyle angutluk yaparsin . Edirneye gelen günü birlik turistler icin oldugunu anlamiyacak kadar aptalsin veya anlamak istemiyorsun!

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
chp yunan ve ABD aşıkı 2019-01-10 15:23:12 @Yahudi ile görüsen KALIN !

YUNANCA VE BULGARCA AFİŞLER HAZIRLATTI Gürkan, yeni yıl öncesi "2019 dünyaya barış ve mutluluk getirsin" mesajını Yunanca ve Bulgarca da hazırlattı. Bu çok dilli kutlama afişleri Saraçlar Caddesi'ne asıldı. Afişlerden Yunanca yazılı olanda Edirne isminin "Adrianoupolis" olarak yer alması tepki çekti

Beğenmedim! (6)
Avatar
chp bizden değillll. 2019-01-10 14:41:17

bu abd li chp lilerin gözdesi, aşık oldular bu adam resmen. YAZIKLAR OLSUN.

Misafir Avatar
@chp bizden değillll. x--------C 2019-01-10 14:55:58 @chp bizden değillll.

Siktir yavsak! BOP esbaskaninin ne oldugunu ögren sonra iftira et kafirsin sen kafir!
Yahudi madalyasi kimin boynuna asildi?

Beğenmedim! (0)
Avatar
Imam bayıldı 2019-01-10 15:15:36

Secim kaygisi nedeniyle davul zurna ile operasyon naraları attınız. Abd bir çekiliyorum dedi arkasına yavaş yavaş çekileceğiz dediler ve şimdide operasyon yapmayın diyorlar. Saray ve avaneleri seyrediyor ve üç maymunu oynayarak nemalanmaya çalışıyorlar. Öngörüleri olmadığı için yani 3 hale ilerisi için planlamaları olmadığı için oynanan oyunlara ve söylemlere sadece cevap veriyorlar. Yurt dışında itibarımız kalmadığı için kimse arkamızda durmuyorlar. AB ülkelerinin tek isteği parasını verelim suriyeli mülteciler misafir edin.

Avatar
Kara Fatma 2019-01-10 15:14:44

Sarayın siyasi oy kaygısı ve fantezi,hırsı yüzünden Kınalı kuzularımız Mehmetçiğimiz Suriye’de şehit düşsün. ÖSSO ve İŞİD militanlari Taksim’de bayrak açıp yılbaşı kutlasın. Vatandaşına yasakladığın Taksim meydanında halay çekip tacizde bulunsun. Savunma Bakanı bir sey olmamış gibi YPG ye emanet ettiğimiz Süleyman Şah türbesi önünde hatıra fotoğrafı çektirsin. Ne ala memleket. Lütfen oy kaygılarınız, sayasi fantezi ve hırslarınız için kınalı kuzularımız Mehmedimi kullanma.

Avatar
Uyan artık yeter!..... 2019-01-10 15:16:16

Atamayan öğretmen arkadaş bak kim ballı maaşla nerelere atanıyor? Bütçede yük olur diyerek emekliliği verilmeyen EYT'li arkadaş saray bütçesinden kim nerelerde çalışmaya başladı? Siftahsiz dükkan kapatan esnaf arkadaş bak senin ödedediğin vergi ile kim ballı maaş alıyor? ürününü, mahsülünü istediği fiyatı vermeyen çiftçi ve besici arkadaş bak kim isteği ballı maaşla nerelerde görevlendiriliyor? saraya % 26 zam, çalışan ve emeklisine % 10 zammı alan arkadaşlar bakın kim ballı maaşlar alıyor? Enflasyon canavarı ile boğuşmaktan yorulan vatandaş gör bak kimler ballı maaş alıyor? Umudunu yitirmiş işsiz arkadaş bak kim ballı maaşlı iş buldu? Gerekli liyakati ve adam kayirmayi sindiremeyen zeki ve yetekli genç nesil bak kim liyakatsiz olmasına rağmen kim ballı maaşlı iş buldu? Umutlarını ve projelerini başka bahara bırakmayıp beyin göçünü planlayan genç nesil bak kim ballı maaşla iş buldu. YETER UYANIN ARTIK.