banner87

Aleviler protesto için sokağa çıkacaklar

Danıştay’ın cemevlerinin elektrik giderlerinin Diyanet bütçesinden karşılanmasıyla ilgili kararına ve AİHM’in hükmüne rağmen Pir Sultan Abdal Kültür Derneği İçerenköy Cemevi’ne icra geldi. Karşı dava açmaya hazırlanan Aleviler, sistemin kendilerini tanımama kaygısını dile getirirken, seslerini daha gür çıkarmaya hazırlanıyor.

Aleviler protesto için sokağa çıkacaklar

Danıştay’ın cemevlerinin elektrik giderlerinin Diyanet bütçesinden karşılanmasıyla ilgili kararına ve AİHM’in hükmüne rağmen Pir Sultan Abdal Kültür Derneği İçerenköy Cemevi’ne icra geldi. Karşı dava açmaya hazırlanan Aleviler, sistemin kendilerini tanımama kaygısını dile getirirken, seslerini daha gür çıkarmaya hazırlanıyor.

25 Şubat 2018 Pazar 13:00
Aleviler protesto için sokağa çıkacaklar

Cihan Güner/ YURT

Danıştay'ın, Cemevlerinin elektrik giderlerinin Diyanet bütçesinden karşılanması yolunda karar almasına ve AİHM’in cemevlerine ibadethane statüsü verilmesi yolundaki hükmüne atıfta bulunmasına rağmen Alevilerin bu inanç mekanları, bir de icra kararıyla karşı karşıya kalıyor. 

Pir Sultan Abdal Kültür Derneği İçerenköy Cemevi'ne, elektrik borcu nedeniyle icra geldi. 

İstanbul Anadolu 10. İcra Müdürlüğü’nün İstanbul PSAKD İçerenköy Cemevi’ne gönderdiği İlamsız Takipte Ödeme Emri’nde, şu ifadeler kullanıldı:

“İşbu ödeme emrinin tebliği tarihinden itibaren borcu ve takip giderlerinin (7) gün içinde ödemeniz borcun tamamına veya bir kısmına veya alacaklının takibat icrası hakkına ait bir itiraz hakkınız varsa…

…Hiç mal beyanında bulunmaz veya gerçeğe aykırı beyanda bulunursanız hapisle cezalandırılacağınız dava ve takip işlerine esas olmak üzere kendinize ait bir adresi itirazla birlikte bildirmek zorunda olduğunuz; adresinizi değiştirdiğiniz halde yurt içinde yeni bir adres bildirmediğiniz ve yeni adresinizin de tespit edilmediği durumda takip talebinde gösterilen adreste çıkarılacak, tebligatın size yapılmış sayılacağı borç ödenmez ya da itiraz edilmezse cebri icraya devam edileceğini ihtar olunur.

Danıştay, Cemevlerinin elektrik giderlerinin Diyanet bütçesinden karşılanmasına karar vermişti. AHİM kararına atıfta bulunan Danıştay, Bakanlar Kurulu kararının da bir bağlayıcılığı olmadığına dikkat çekmişti.

'MESELE ELEKTRİK DEĞİL'

Pir Sultan Abdal Kültür Merkezi İçerenköy Cemevi Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Ay, YURT'a yaptığı açıklamada, söz konusu paranın ödenmeyeceğine dair mahkeme kararı olmasına rağmen icra takibine yönelik tebligat geldiğini belirterek, kurum başkanlarıyla gerçekleştirilen istişarenin ardından pazartesi günü 10. İcra Dairesine itirazda bulunacaklarını ve karşı dava açacaklarını söyledi. Ay, şunları dile getirdi:

"Dava kazanılacaktır mutlaka. Elektrik parasının ödenmesi anlamında da sıkıntımız yok. Bizim takıldığımız noktalar bunlar değil. Sistemin, mevcutta alınmış kararlar olmasına rağman hala Aleviliği tanınmıyor olması en büyük kaygı ve sorunumuz. Biz işe bu noktadan bakıyoruz. Elektrik faturasının ödenip ödenmemesi çok problem değil. Bir şekilde ödenir ama nereye kadar? Aleviler ne zamana kadar bu ülkede kabul görecek ya da ne kadar ötekileştirilecek? Hala ikinci sınıf insan muamelesi görülmesi asla kabul edilmeyecek bir durnumdur. Bizim mücadelemiz bu yöndedir."

KİTLESEL AÇIKLAMA

Sadece Pir Sultanlar değil, bütün Alevi kurumlarına ulaşıp, kitlesel katılımla bir açıklama yapmayı planladıklarını ifade eden Ay, "Geniş kalımla ve sesimizi daha gür çıkarmak için... Genel başkanlar ve kurumlar şu an bunun çalışmasını yapıyor. Birkaç hafta içinde kitselel bir katılımla basın açıklaması yapmayı düşünüyoruz" dedi.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 25.02.2018 17:08
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Mr. AQ 2018-03-01 14:12:42

BEN SATANİSTİM ! ALLAH RAZI OLSUN AKP SAYESİNDE OLDUM !
AYRICA VE NACİZANE , HEPİNİZİN TAAA AQ...

Misafir Avatar
GÜRBÜZ-KEDİ MİNNOŞ-TIRMIK 2018-03-04 22:39:14 @Mr. AQ

miiiyüüüüüüüv...??? miyev !!!! ha ? maaaooooov ???

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ŞİŞKO-NİNEMİ KAYMAKLI REVANİ YERİNE GÖTÜRECEĞİMM.. 2018-03-04 19:26:21 @Mr. AQ

ŞÜLLLL...LLÖÖÖÖPPSSST... ::)))

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
KEDİMİZ Obez degil 2018-03-04 00:56:16 @Mr. AQ

kedimiz senin gibi trol degil ve besili degil

Beğenmedim! (22)
Misafir Avatar
ses_li hepsi 2018-03-04 00:27:34 @Mr. AQ

sensin

Beğenmedim! (22)
Misafir Avatar
delimi 2018-03-04 00:26:09 @Mr. AQ

nee

Beğenmedim! (22)
Misafir Avatar
BUDİST DEĞİL SATANİSTİM !!!! ALLAHA ÇOK ŞÜKÜR !!!! 2018-03-01 14:19:03 @Mr. AQ

KEDİNİZ VARMI ? ŞİŞKOMU ? BESİLİMİ ?
BANA NİNEYİ VERİN ULAAAN ::))))

Beğenmedim! (1)
Avatar
kadir dag 2018-02-23 22:48:54

alevilerin emekleriynen diktiynin camilerin minareleri kiciniza batsin ibadetleriniz bile baskasindan zimen hirsizlik gasptir 20 milyona ihanetir alevilerin bir ibadet hanesinin elektriyini bile odetirmiyorsunuz aleviler vergi vermemelidir bu devlete!

Misafir Avatar
Allahu ekber 2018-03-01 09:07:49 @kadir dag

yarabbim sen küffari kahreyle. islamın düşmanlarını kahreyle. müslümanları ayrıştıranları kahreyle. HUZUR İSLAMDA kincileri kahreyle. devletine kin tutanları kahreyle. amin******************bu duaya 8 tane beğenmeyen çıkmış. :-)))))) ne talihsizler.

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
Aleviler haklarini 2018-03-01 07:36:11 @kadir dag

kesinlikle aramali dinlere saygi duyulmali herkesin dini kendine

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ses_li 2018-02-26 08:55:15 @kadir dag

Eyyyy cahiller, eyyyy kafirler, eyyyy inançsızlar eyyy islam düşmanları aklınızı başınıza alın. bakın hayat kısa hayat sınırlı ölüm var hesap var kendinizi cehenneme atmayın. cehennem i anlasaydınız vAllahi bir tek gavurluk yapmazdınız. vAllahi cenneti bilseydiniz yine bir tek gavurluk yapmazdınız. . gelim İSLAM A girin. KUR AN I KERİM e göre yaşayın kurtuluşa erin. buradan atıp tutmakla isyanla küfürle birşeyi değiştiremezsiniz ve birşeyde kazanamazsınız ama çoooook şey kaybediyorsunuz haberiniz olsun. benden dostça söylemesi. dua ile selam ile

Beğenmedim! (7)
Misafir Avatar
alevi komşusu 2018-02-26 08:50:29 @kadir dag

Aleviler bu ülkede huzur ve güven içindedir. ama küffar fitneciler ajjanlar ve alevi düşmanları Türkiye düşmanları bu fitneyi yaymaya çalışıyor. bozgunculara inanmayacağız. ihanette öncülük yapan ajanların derhal tutuklanmasını istiyoruz.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
@BUDDİSTİM AMA ALEVİLERİ -----ali 2018-02-24 21:13:47 @kadir dag

hassitir len münafık gavur seni. alevilerin senin sevgine savunmana ihtiyacı yoktur.

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
dot_eli 2018-02-24 21:11:56 @kadir dag

Yine karanlık eller devrede. yine alevi kartını oynamaya başladılar. Allah kahretsin bu ülkenin düzenini bozmak isteyenleri. münafıkları kahretsin. biz halk olarak alevi sünni kürt türk sorunumuz yok birlikyaşamaktan. ama devlet bu fitneci hainleri bulup etki ve yetkilerini ellerinden almalıdır.

Beğenmedim! (2)
Avatar
Mehmet 2018-02-23 23:13:44

2018 Diyanet bütçesi 7 milyar türk lirası.Türkiyede 25 milyon Alevi kardeşimiz yaşıyor. Bu paranın 2, 1 milyarı Alevilerden kesiliyor. Yani Aleviler camileri finans ediyor.
Bu 2, 1 milyar Türk parasını CEM evlerine verin.sahiplerine verin. Demokrasiden bahsediyorsunuz. Aleviler kardeşlerimiz diyordunuz.

Avatar
Aydinlik 2018-02-23 23:09:28

Yezid'den hic benklenti olmaz onun'la savasilir mervan hukumdarligi sona erecek. Haramiler ve kufraniler su anda hukumdar ve her yere cami yapiyor Aleviler'den vergi toplayarak yuce Allah bunlarin bellasin versin.

Misafir Avatar
Allahu ekber 2018-02-24 21:16:02 @Aydinlik

yarabbim sen küffari kahreyle. islamın düşmanlarını kahreyle. müslümanları ayrıştıranları kahreyle. HUZUR İSLAMDA kincileri kahreyle. devletine kin tutanları kahreyle. amin

Beğenmedim! (11)
Misafir Avatar
Yunus 2018-02-24 16:58:06 @Aydinlik

Islam Deccali ( Sufyan ) daha dogru bir tesbit olurdu.

Beğenmedim! (0)
Avatar
BUDDİSTİM AMA ALEVİLERİ SAYİPLENİYORUM ..!! 2018-02-24 14:29:46

Bir olalım birlik olalım elektirik boçlarını ödiyelim .!!Düşmanlara karşı ırkcılara karşı hesap açın yardım edelim .Yaşasın ALEVİLER kohrolsun ırkcılar .(( BUDDİSTİM ama alevileri sayipleniyorum )))

Avatar
Seyit 2018-02-23 23:14:00

Baskan yezidin, savci yezid, hakim yezid, avukat yezid, karar kufranidir...

Avatar
BUDDİSTİM AMA ALEVİLERİ SAYİPLENİYORUM ..!! 2018-02-24 14:27:51

Bir olalım birlik olalım elektirik boçlarını ödiyelim .!!Düşmanlara karşı ırkcılara karşı hesap açın yardım edelim .Yaşasın ALEVİLER kohrolsun ırkcılar .(( BUDDİSTİM ama alevileri sayipleniyorum )))

Misafir Avatar
kadir 2018-02-24 17:17:29 @BUDDİSTİM AMA ALEVİLERİ SAYİPLENİYORUM ..!!

alevilerin para yardimina ihtiyaci yoktur haklari olan bir seyi istiyorlar diyorlarki alin terimizi verin camilerin elektriyinin poarasini kendiniz odeyin bizim paralarnan deil yeter artik diyorlar hirsizlik yapmayin diyorlar

Beğenmedim! (1)
Avatar
aydın 2018-02-24 00:23:55

ELEKTİRİGİ MELEKTİRİGİ BOŞ VERİNDE KENDİNİZE SAHİP ÇIKIN İŞİD HER AN HER ŞEYİ YAPABİLİR DİKATLİ OLUN.KAMERA TAKTIRIN.KALABALIK OLMAYIN

Misafir Avatar
Allah Allah 2018-03-01 07:38:07 @aydın

ulkemizde polis var polisler gorevini yapar merak etme

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
aydi cok haklisin. tedbirli olsunlar. 2018-02-25 19:40:02 @aydın

aydin bey cok haklisin türkiyede birilerinin isid ile hala yakin iliskileri var. aslinda ben yazacaktim ama bos verdim. Gar katliami aklima geldi. o isidcileri biri siparis etti ve oradaki insanlari katlettiler. Kilcdaroglunun adalet yürüyüsünde yakalanan isid ci de hala hafizalarda olmasi gerekir.

Beğenmedim! (0)