banner87

İstanbul'un banliyö hatları 4 senedir bakımda

Yenileme çalışmaları nedeniyle 2013 yılında son sefer yapıldıktan sonra kapatılan İstanbul'un banliyö hatları halen açılamadı. 2 yıl içinde bitirileceği açıklanan banliyo hatları 4 senedir açılamıyor.

İstanbul'un banliyö hatları 4 senedir bakımda

Yenileme çalışmaları nedeniyle 2013 yılında son sefer yapıldıktan sonra kapatılan İstanbul'un banliyö hatları halen açılamadı. 2 yıl içinde bitirileceği açıklanan banliyo hatları 4 senedir açılamıyor.

23 Ekim 2017 Pazartesi 14:36
İstanbul'un banliyö hatları 4 senedir bakımda

Gazetemistanbul'da yer alan habere göre kapandığında 2 yıl içinde bitirileceği açıklanan ancak yaşanan sorunların ardından bir türlü açılayamayan banliyö hatlarının açılışı 2018 yılı sonu olarak planlanıyor. Raylar söküldükten sonra adeta patika yol görünümündeki eski banliyö hattının bulunduğu alanda şu anda zemin güçlendirme ve istasyon çalışmaları devam ediyor. Banliyö hattı metro standartlarına yükseltilecek. Bu hatta çalışan eski banliyö trenleri ise 4 yıla aşkın bir süredir Haydarpaşa Garı'nda bekliyor.

İKİ YILDA BİTİRİLECEKTİ 

Haydarpaşa-Gebze arasında bulunan 29 Mayıs 1969 yılından bu yana hizmet veren banliyö tren hattı 19 Haziran 2013 tarihinde yapılan son seferin ardından kapatılmıştı. Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesiyle entegre olarak çalışması planlanan hattaki yenilenme çalışmaları nedeniyle, raylar sökülmüş, pek çoğu tarihi eser statüsünde bulunan istasyonlarının da yenilenmesine karar verilmişti. Yapım süresi olarak 24 ay olarak planlanan yenileme çalışmalarının 2015 yılının Haziran ayında sonuçlandırılması planlanmıştı. Ancak aradan geçen süre içinde yapımı üstlenen firma, maliyetlerdeki aşırı artışı gerekçe göstererek 2014 yılının Ekim ayında çalışmaları durdurmuştu. Sorunların çözülmesinin ardından çalışmalar 2015 yılı içinde tekrar başlamıştı.

MARMARAYLA ENTEGRE OLACAK 

Gebze-Haydarpaşa ile Sirkeci -Halkalı hatlarının bulunduğu bölümlerde çalışmalar hızla ilerliyor. Şu anda istasyon ve zemin güçlendirme çalışmaları yapılıyor. 45 kilometrelik banliyö ve tren hatlarının tamamlanması ve Marmaray projesi ile entegrasyonu sağlandığında ardından Gebze’den Halkalı’ya 105 dakikada, Bakırköy’den Bostancı’ya 37 dakikada seyahat edilebilecek. Söğütlüçeşme-Yenikapı'nın seyahat süresi ise 12 dakika olacak.

ESKİ VE YENİ TRENLER HAYDARPAŞA GARINDA BEKLİYOR

Öte yandan seferlerin durdurulmasının ardından Haydarpaşa Garı'nda kalan eski banliyö trenlerinin bekleyişi ise sürüyor. Yıllarca İstanbul'luları taşıdıktan sonra 4 yılı aşkın bir süredir bekleyen eski banliyö trenlerinin ise yeni hat üzerinde kullanıp kullanılmıyacağı ise henüz belli değil. Metro standartlarına yükseltilecek hatta yeni trenlerin kullanılması bekleniyor. Bu amaçla Haydarpaşa tren garının gümrük bölümüne doğru olan bölümünde çok sayıda yeni tren bekletiliyor.

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
yalan haber 2017-10-23 18:19:53

Kim ne zaman iki yılda açılacak demişti? hiç kimse . yalan haber. ah ahh bu milleti kandırmanın vebalını bir bilseniz!!!

Avatar
evet 2017-10-23 18:20:42

Birde yapılan hızlı trenleri yazın be! dağların altından geçen tunelleri yazın. yok yazmazlar, yazacak kadar dürüst değiller.