banner80

Ramazan ayının ilk orucu yarın başlıyor

Bu yıl Mayıs ayı ortasından başlayarak Haziran ayı ortalarında sona erecek olan Ramazan ayının ilk orucu yarın tutuluyor. İlk sahur İstanbul’da 3:36’da, Ankara’da 3:27’de İzmir’de ise 3:59’da yapılacak.

Ramazan ayının ilk orucu yarın başlıyor

Bu yıl Mayıs ayı ortasından başlayarak Haziran ayı ortalarında sona erecek olan Ramazan ayının ilk orucu yarın tutuluyor. İlk sahur İstanbul’da 3:36’da, Ankara’da 3:27’de İzmir’de ise 3:59’da yapılacak.

15 Mayıs 2018 Salı 11:20
Ramazan ayının ilk orucu yarın başlıyor

İlk sahur, oruç, iftar ne zaman? soruları İslam dinine mensup hemen herkes tarafından ramazan gelirken merakla araştırılıyor. Mübarek ramazan için çok kısa bir süre kaldı ve vatandaşlar ramazan hazırlıklarına başladı. İlk teravih bu gece kılınacak, ilk sahur sabaha karşı yapılacak. İlk sahur saat kaçta yapılacak? İşte merak edilenler…

İLK SAHUR SAAT KAÇTA?

İlk sahur İstanbul’da 3:36’da, Ankara’da 3:27’de İzmir’de ise 3:59’da yapılacak. Diğer iller için sahur ve iftar vakti bilgilerine Diyanet İşleri Başkanlığı’nın sitesinden bakabilirsiniz. Aşağıdaki linke tıklayarak Diyanet imsakiyesine erişebilir il ve ilçe seçerek hem namaz hem iftar saatlerine ulaşabilirsiniz.

RAMAZAN BAYRAMI NE ZAMAN?

6 Mayıs 2018 Çarşamba günü Ramazan Ayı’nın ilk günüdür. 10 Haziran 2018 Pazar günü Kadir Gecesi’dir. 14 Haziran 2018 Perşembe Günü ise Arefe günüdür.

14 Haziran Perşembe – Arefe Günü
15 Haziran Cuma – 1. Gün
16 Haziran Cumartesi – 2. Gün
17 Haziran Pazar – 3. Gün

FİTRE NE KADAR?

Fitre nedir, kimlere verilir sorularının yanında her sene fitre miktarı da araştırılıyor. Ramazan öncesinde belirlenen fitre miktarı bu sene 19 lira olarak belirlendi. Geçtiğimiz yıl Diyanet fitre miktarını 16 TL olarak açıklamıştı.

RAMAZAN PİDESİ NE KADAR?

2017 yılında 300 gram pide 2 liraya satılmıştı. Bu sene İstanbul ve Ankara’da 275 gram pide 2 liradan satılacak. İzmir’de ise 350 gram pide 2,5 liradan satılacak.
 

Ramazan ayı başlarken en çok sorulan sorulara cevap aradık. Nişantaşı Hastanesi’nden Diyetisyen Büşra Yücel; iftarda ne yemeli, sahurda nasıl bir beslenme yöntemi izlenmeli, kimler oruç tutmamalı gibi herkesin merak ettiği sorulara yanıt verdi.

Nişantaşı Hastanesi Uzman Diyetisyeni Büşra Yücel, “Ramazan, beslenme alışkanlıklarımızın değiştiği, bu süreçte de bizi fizyolojik olarak etkilediği oldukça önemli bir dönem. Bu süreçte vücudumuzu bu tempoya alıştırmak, dengede tutmak oldukça önemli. Normalde 3 ana 2 ara öğün beslendiğimiz günlük beslenme sürecimizde 2 ana öğüne düşüyor. Bu ara öğünler düşerken bu aradaki ekmek, makarna, bulgur, pilav, kırmızı et, börek, simit, tatlı tüketimi artıyor, bunlara karşılık ise beyaz et, sebze, meyve tüketimi de azalıyor. Dolayısıyla metamobalizmamızın hızı farklılaşıyor. Ara öğünlerimiz tamamen yok oluyor, bu da öğün sayısının azalmasıyla beraber bizde ki iştah kontrolünü tamamen farklılaştırıyor” açıklamalarını yaptı

“KALP HASTALARI VE GEBELER MUTLAKA DOKTORA DANIŞMALI”

Yücel , “Sağlık açısından tıbbi olarak kriz altında olan kalp hastaları karaciğer sentezi arttığı için uzun süreli açlıklarda kan kolestrol seviyesini yükseltir, bu yüzden hekimlerine danışarak oruç tutmaları gerekiyor. Gebeler, bebeği yeterince beslenmediği için anne adayların hekim kontrolünde oruç tutmaları gerek” dedi.

“SAHURA MUTLAKA KALKILMALI, BU ÖĞÜN ATLANMAMALI”

Uzman Diyetisyen Büşra Yücel, “Ramazan döneminde yapılan en büyük yanlışlardan biri sahur. Ya sahura kalkmadan akşam yiyip yatıyoruz ya da sahura kalkıp birkaç bardak su içip niyetlenip yatıyoruz. Bu oldukça yanlış bİr süreç normalde nasıl sık sık ve az beslenmemiz gerekiyorsa aynı şekilde ramazanda da bu düzeni devam ettirmemiz gerekiyor. Öğün sayısını arttırmamız için mutlaka sahura kalkmamız şart” ifadelerini kullandı.

PEKİ  SAHURDA NE YEMEK GEREKİYOR ?

Sahurda ne yenilmesi gerektiğine ilişkin açıklamalar yapan Yücel, “ Sahurda protein, lif, posa miktarı fazla olan yiyecekler tüketmemiz bizim için önemli. Süt, 1 yumurta bizi tok tutacağı için mutlaka olmalı. Bol miktarda söğüş birkaç dilim ek ilave edebilirsiniz sahurda. Eğer tansiyon hastasıysanız, gün içerisinde susuzluğu azaltması için zeytin yerine, 2 adet ceviz, bir tatlı kaşığı zeytinyağı veya 6-7 adet çiğ badem, fındık gibi besinler tüketmek daha faydalı olacaktır zeytin yerine” dedi.

SUSUZLUKTAN AZ ETKİLENMEK İÇİN NE YAPMALI?

Uzman Diyetisyen Yücel, “Uzun süreli açlıklarda vücudun su oranı düşer. Halsizlik görülür ve tansiyon hastaları bu durumdan etkilenir. Konsantrasyon düşüklüğü mide ağrıları başlar. Bu yüzden su çok önemli, günlük 2 buçuk litre su içmeliyiz. Sahurda 2 ila 4 bardak, iftarda 8 ila 10 bardağa tekabül ediyor. Bununla beraber içilen çay, kahve, meşrubatlar su yerine geçmez aksine bunlar vücuttan su atar. Aynı zamanda ramazanda günlük elektrolit dengemizi korumamız içinde bir şişe maden suyu içmemizde yine fayda var “ şeklinde konuştu.

“İFTARI İKİ BÖLÜME AYIRMALIYIZ, BİR ANDA MİDEMİZE YÜKLENMEMELİYİZ”

Hepimizin yaptığı yanlışlardan birinin iftarda bir anda yemeğe oturup hızlı yemek olduğunu belirten Yücel; “ İftarımızı iki öğüne bölmeliyiz. Birinci öğünümüzde magnezyum ve lif açısından zengin bir adet hurmamızı alıp, bir kase çorbamızı ardından bir kase salatamızla beraber bir 10-15 dakikalık beyne doyma emri göndermeliyiz. Daha sonra 2. ana öğüne geçmeliyiz. Çorba seçenekleri olarak sebzeli çorbalar, mercimek çorbası, kremasız çorbalar tüketebilirsiniz. İkinci ana öğünümüzde seçenek olarak zeytinyağlılar, kuru baklagil yemekleri, kırmızı et ürünleri olabilir. Tatlı olarak ise haftada 2 porsiyonu geçmemeliyiz. Bunlar sütlü tatlı olursa bizim için daha sağlıklı bir seçim olur “ dedi.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 15.05.2018 11:35
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.