İş Bankası, dünyaya Silikon Vadisi'nden açılacak

Teknolojiye ilk yatırım yapan ve bu alanda Türkiye’nin en büyük şirketlerinden birini kuran İş Bankası, dünyaya teknoloji satmak için Silikon Vadisi’ni gözüne kestirdi.

Başlangıçta İş Bankası’nın ihtiyacı olan yazılımları üretmek üzere kurulan ve bugün Türkiye’nin en büyük yerli teknoloji şirketi olan SoftTech, Silikon Vadisi’nden dünyaya teknoloji satmaya hazırlanıyor.

İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı ve SoftTech Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Aran, “Bu yılın başında hedefimizi yurtdışı olarak belirledik ve çalışmalara başladık. Teknolojinin ve sermayenin merkezi olan ABD’yi merkez durak olarak seçtik” diyor.

İstanbul Teknik Üniversitesi’nin sağladığı bir olanakla Silikon Vadisi’nde ofis tutma hazırlıklarını yapan SoftTech ekipleri, hem ürün satmak hem de yatırımcı bulmak için çeşitli görüşmeler yapıyor.

Hakan Aran, hedeflerini önce pazarı büyütmek, sonra da halk arz olarak özetliyor.

Türkiye’de hem sermaye yetersizliği hem de teknoloji şirketlerinin değerleme sisteminin sorunlu olduğunu belirten Aran, “İşte bu nedenle ABD’yi seçtik, önce bu ülkede ürünlerimizi satacağız, bu süreçte büyümemize yardımcı olacak yabancı ortak ya da ortaklıklar yapacağız Hedefimiz 2016 yılında birkaç milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşmak” diyor.

Mobil de var liman yazılımı da
Aran, SoftTech’in en büyük artısının çok farklı sektörlere dönük çözümlere sahip olması olduğunun altını çiziyor. Bu farklılığın nedenini öğrenmek için biraz geçmişe gitmek gerekiyor.

SoftTech’in temelleri 2005 yılında atılıyor, o dönemde banka bünyesinde 120 kişinin çalıştığı yazılım geliştirme müdürlüğü, yeni bir şirket olarak ayrılıyor.

Aran, bu süreci şöyle anlatıyor: "2005 yılında banka müşteri odaklı yeniden yapılanma sürecine girince, yazılım ekibimiz yetersiz kaldı. Banka kuralları gereği, yeni mezun dışında eleman alımı yapamadığımız için yazılım ekibini SoftTech çatısı altında topladık. Şu anda 750 kişilik bir şirket olduk, İş Bankası’na özel yazılımlar dışında diğer iştiraklerimiz için de yazılımlar ürettik ve bir süre sonra bunları başka şirketlere de satmaya başladık.”

SoftTech’in sahip olduğu yazılımlar arasında bankacılık uygumaları, mobil uygulamalar, liman yazılımları, restoran çözümleri gibi farklı sektörlere hitap eden çok sayıda ürün var.

Aran, ABD’de özellikle liman, mobil ve restoran çözümlerinin büyük ilgi göreceğini düşünüyor.

Nedenini de şöyle açıklıyor: "Bu ürünümüz uzun zamandır kullanılıyor ve çok başarılı. Ayrıca Batı’da şirketler sadece bir sektör ya da ürün üzerine yoğunlaşıyor. Biz öyle değiliz, bu nedenle hem müşteri hem de ortak bulma konusunda avantajlıyız” yorumunu yapıyor.

SoftTech’in “Garage”ı da kuruldu
750 kişinin çalıştığı dev bir şirket olan SoftTech, şu sıralarda yeni bir yapılanma içinde. Hakan Aran, “Yurtdışındaki faaliyetlerimizi kuruluş çalışmaları süren SoftTech Garage ile sürdüreceğiz. Satmak istediğimiz yazılımları, 75 kişilik SoftTech Garage adlı yeni şirket bünyesinde topluyoruz. Bizim dünyaya açılan yüzümüz bu olacak, İş Bankası’na özel yazılımlar dışındaki tüm çözümleri burada topluyoruz” dedi.

Aran, çalışmalarımız sonlandığında hem İş Bankası’na hem de Türkiye’ye çok önemli bir kaynak girişi sağlayacaklarını ve bu alanda örnek olacaklarını da vurguluyor.

Önceki ve Sonraki Yazılar