Mustafa Ülkü Caner

Mustafa Ülkü Caner

Vay İzmir’im, vay tramvayı

Çin’de üretilen tramvaylarımız oldukça gü-zel.

Eminim ki fiyatı da değerine uygundur.

Bu konularda söyleyecek lafımız yok.

Bitince de elbette güzel olacaktır. Ama YERİNDELİK, ÖNCELİK, ZAMANINDALIK ve VERİMLİLİK açısından tam bir fiyasko ve SAVURGANLIK! Planlaması ve uygulanması bakımından TRAMVAY PROJESİ İzmirli’yi bezdirdi. Gerçekten kentli yurttaşlarımız artık bıktı.

Tramvay hattının gerek Konak, gerekse Karşıyaka hattının büyük bölümünün deniz kıyısında yapılması çok kötü planlama hatası ve şov ağırlıklı bir seçimdi.

En azından önceliğin DENİZE DİKEY hatlar döşenmesi yerine PARALEL hatta verilmesi SİYASİ bir HATADIR.

Yıllardır yapılmış yollar, peyzaj çalışmaları, kaldırımlar eşildi, dağıtıldı. Kentin kaynakları çarçur edildi.

Sahi, ilk maliyet hesapları ile teslim tarihi neydi? Zamanında bitirilmesini zaten beklemiyorduk da! ‘Biz bir başlayalım yaparken güzergâhı planlarız, yapboz yaparız’ anlayışının bedelini kim ödeyecek?

Şimdiki durum ne?

Ne zaman bitecek?

Ama öncesinde aşağıdaki ŞU SORULARIN da cevaplanması gerekmiyor mu?

1 ) İlk ihale bedeli ile gecikmeden kaynaklanan ödenen bedel arasındaki artış miktarı ne kadardı?

2 ) Bu gecikmenin sebebi neydi ve kimden kaynaklandı?

3 ) Güzergâh değiştirilerek gecikmeye sebep olundu mu? Nasıl ve niçin? Özel ve güzel vazgeçilmez bilgili etkili insanlar kimlerdi?

4 ) Bu gecikmenin bedelini kim ödeyecek?

5 ) İzmir halkı böyle bir yönetim tarzına tahammül etmeye mahkûm edilecek mi yine?

6 ) Belediyenin tramvay ihalesi dışında yol düzenleme asfalt vb. alt yapı çalışmalarına iliş- kin ödediği ek ücretler ne kadardır?

7 ) Üst maddedeki işler hangi firmalara, nasıl ve neden yaptırılmıştır?

Trafikteki eziyet artık işkence halini aldı. Duraklar dolup taşıyor! Oy deposunda homurtular yükseliyor. Denize paralel olarak yapılan tramvay yolu tam bir işgüzarlık.

Kardeşim, Üçkuyular-Konak arasını daha yeni yapılmış sahil bulvarından geçireceğine denizi kullansana! Yapılmış Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nı yıkıp oraya ray döşeyeceğine tramvay durağı yerine kıyıya iskele yapıp Bostanlı ve Üçkuyular iskelesinde bağlı tuttuğun gemilerden 4-5 tanesini kıyıdan kıyıdan karşılıklı veya çapraz olarak çalıştırsan fena mı olurdu?

Tramvayı da Mithatpaşa Caddesi’nde koysaydın, yani iç yolu tramvay, ambulans, itfaiye ve toplu ulaşım için kullanıma açsan İzmir’e iyilik yapmış olurdun! Benzer şeyler KARŞIYAKA için de söylenebilir.

Ama her şeyi ben bilirim diyerek bir KENT YÖNETİLMEZ! Millet bıktı artık ve değişim istekleri dile getiriliyor.

METAL YORGUNLUĞU her alanda ve tarafta var.

Zaten aslında  SEÇİMLE GELİNEN HİÇ BİR MAKAM 3, hatta 2 DÖNEMDEN FAZLA hiçbir KİMSE tarafından İŞGAL edilmemeli! İster istemez yorgunluk ve fikri tıkanıklık yaşanıyor.

VİZYON deyince bazıları sadece Televizyon anlıyor!

Bazı yerel yöneticilerin çok değerli tecrübelerinden başka alanlarda da veya hatta Meclis’te, Ankara siyasetinde de faydalansak.(!) Eminim örneğin değerli büyük başkanımız Aziz Kocaoğlu’na milletvekilliği çok yakışır.

Hem Ankara’dan CHP’li diğer yerel yönetimlerine tecrübelerini aktarmak daha verimli olur.

Hem Ankara, hem de kendi yaşamı  biraz renklenir, hem de İzmir’in yerel iktidarında sosyal demokrat olma çabasındaki çehresi gençleşir, ataklaşır, ama en önemlisi YENİ VİZYONLARA kavuşur!

Ümitler yeşerir. Yoksa ne mi olur?

İzmir halkı “ya değiştir veya biz değiştiririz”

Önceki ve Sonraki Yazılar