Alman devi İstanbul'da pes etti!
Günde 700 bin kez taksiye binilen İstanbul’da hizmet veren taksi çağırma uygulaması ‘taxi.eu’ operasyonlarını durdurdu. Almanya merkezli Avrupa devi olan taxi.eu, Gayrettepe’deki merkez ofisini ve mobil uygulamasını kapattı. Sebebi ise güçlü rakiplerinin olması.
Akıllı telefonlar için geliştirilen uygulamalar geleneksel birçok sektörü değiştiriyor. Bu sektörlerden biri de taksicilik oldu. Kullanıcıların akıllı telefonlarına indirdikleri taksi çağırma uygulamaları, bekleme süresini azaltırken, aynı zamanda kredi kartı ile ödeme imkânı da sunuyor.
Hürriyet'ten Ahmet Can'ın haberine göre Günde 700 bin kez taksilere binildiği İstanbul ise en önemli pazarların başında. İstanbul’daki taksicilik pazarı bu kadar büyük olunca hem yerli hem de yabancı girişimcilerin ilgisi yoğunlaşmış durumda. Yerli bir girişim olan ‘BiTaksi’ bu pazara giren ilk şirket oldu. Aylık 400 bin yolculuk yapılan BiTaksi uygulaması şu anda taksi çağırma uygulamaları arasında pazar lideri. İstanbul’da kullanılan diğer bir uygulama ise Uber.
AVRUPA’NIN DEVLERİNDEN
Pazarın üçüncü oyuncusu ise Almanya’nın Berlin merkezli bir girişim olan ‘taxi.eu’ oldu. 2015 yılı başında İstanbul’daki kullanıcılarına hizmet vermeye başlayan taxi.eu, Gayrettepe’deki merkezinde operasyonlarını yürüttü. Ancak şirket, geçtiğimiz ay İstanbul’da hizmet vermeyi durdurdu. Merkezini kapatan şirket, çağrı merkezi hizmetini de kapattı.
Taksi çağırma servisi ise kapatıldı. ‘Fms Systems GmbH’ çatısı altında hizmet veren taxi.eu, şu anda Avrupa’nın taksi çağırma uygulamaları arasında en büyüklerinden biri konumunda. Şirket, şu anda Avrupa’nın 100 şehrinde hizmet veriyor. Bu ülkeler içinde uygulamayı toplamda 62 bin taksi ve 160 bin taksici kullanıyor. 2014 yılında düzenlenen Taksi Fuarı’na katılan Taxi.eu kurucuları Hermann Waldner ve Michael Weiss, İstanbul’daki kullanıcılara hizmet vermeye başlayacaklarını duyurmuştu.
PAZAR BÜYÜYECEK
İstanbul ise taksi çağırma uygulamaları için geleceği olan bir pazar. Günde ortalama 700 bin taksi yolcuğunun yapılıyor. Bu yolculukların ise yaklaşık yüzde 3’ü mobil uygulamalar üzerinden gerçekleştiriliyor. Başka bir deyişle günce 2 bin 100 taksi mobil uygulamalar üzerinden çağrılıyor. Bu da akıllı telefon ve mobil internet kullanımının artmasıyla taksi uygulamalarına talebin artacağının en önemli göstergesi.
Taksi çağırma uygulamaları, sadece çağırma fonksiyonunun yanı sıra diğer özellikleri ile de dikkat çekiyor. Bu özelliklerin başında kredi kartı ve diğer ödeme sistemleri ile ödeme seçeneği. Yanında nakit parası olmayan kullanıcılar, taksiyi çağırmadan önce ödemek istedikleri seçeneğe dokunarak yolculuk sonunda ödeme gerçekleştirebiliyor. Bunun yanı sıra taksilerde unutulan eşyalara da ulaşabilmek kolaylaşıyor. Geçmişte yapılan yolculukların listesini tutan taksi çağırma uygulamaları, taksi plakası ve şoför numarasını saklıyor. Bu sayede ise kullanıcılar, direkt olarak taksi şoförüne ulaşarak kaybettikleri eşyaları bulabiliyor.