Logesa Lojistik Kurucusu Esat Karlıdağ: Maliyet artışları lojistik sektörünü zorluyor

Logesa Lojistik Kurucusu Esat Karlıdağ: Maliyet artışları lojistik sektörünü zorluyor

Türkiye lojistik sektörü, son dönemde karşılaştığı ekonomik zorluklar nedeniyle önemli bir sınavdan geçiyor.

Türkiye lojistik sektörü, son dönemde karşılaştığı ekonomik zorluklar nedeniyle önemli bir sınavdan geçiyor. Logesa Lojistik Kurucusu Esat Karlıdağ, yaptığı açıklamalarda dövizdeki artışın ve akaryakıt fiyatlarındaki yükselişin lojistik taşıma maliyetlerini olumsuz etkilediğini ifade ediyor. Geçtiğimiz haftalarda yapılan vergi artışları ve dolaylı olarak artırılan akaryakıt fiyatlarındaki artış, bir de döviz bazlı artışla bakım maliyetlerinin de yükselmesi, lojistik sektöründe fiyatların artmasına sebep oluyor. Bu durumun markette satılan ürünlere kadar yeni zamların habercisi olduğu belirtiliyor.

 

Türkiye ekonomisindeki dalgalanmalar, lojistik sektöründe de önemli etkiler yaratıyor. Özellikle dövizdeki artışlar, dış ticaret ve uluslararası taşımacılıkla uğraşan firmaları olumsuz etkiliyor. Esat Karlıdağ, lojistik taşıma maliyetlerinin dövizdeki artış ve akaryakıt fiyatlarındaki yükselişle birleşerek arttığını belirterek, "Maliyetlerde yaşanan artışlar, lojistik sektöründe zorlukları beraberinde getiriyor. Dolayısıyla, bu artışları zaruri olarak giderlere yansıtmamız kaçınılmaz oluyor" şeklinde konuşuyor.

 

Akaryakıt fiyatlarındaki artışın, taşımacılık maliyetlerine önemli bir etkisi olduğu biliniyor. Özellikle nakliye işlemlerinde büyük bir maliyet kalemini oluşturan akaryakıt, vergi artışları ve dövizdeki yükselişle birleşince taşımacılık maliyetlerini beklenenin çok çok üzerinde artırıyor. Bu durum, firmaların maliyetleri kontrol altında tutabilmek için çeşitli stratejiler geliştirmesini zorunlu kılıyor. Logesa Lojistik kurucusu Esat Karlıdağ da açıklamalarında, artan maliyetleri zaruri olarak giderlerine yansıttıklarını belirtiyor. Ancak, bu durumun sektör genelinde fiyat artışlarına yol açabileceği de öngörülüyor. Özellikle markette satılan ürünlere kadar yeni zamların habercisi olarak görülen bu durum, tüketicileri de olumsuz etkileyebilir.

 

Türkiye lojistik sektörü, yaşanan ekonomik dalgalanmalar nedeniyle önemli bir dönemden geçiyor. Lojistik şirketleri, maliyetlerdeki artışlarla başa çıkabilmek için verimliliklerini artırmak, operasyonel süreçleri optimize etmek ve yeni stratejiler geliştirmek zorundalar. Esat Karlıdağ'ın vurguladığı gibi, lojistik sektörünün zorlukları, tüm paydaşların işbirliği içinde hareket etmesini ve çözüm odaklı çalışmaları desteklemesini gerektiriyor.