McDonald's'ın satışlarında İsrail boykotu etkisi

McDonald's'ın satışlarında İsrail boykotu etkisi

McDonald's, İsrail karşıtı boykotlar nedeniyle uluslararası satışlarında zayıf bir büyüme yaşadı ve yaklaşık dört yıldır ilk kez üç aylık satış hedefini kaçırdı.

McDonald's'ın İsrail'deki işletmesinin ordu mensuplarına binlerce bedava yemek verdiğini açıklaması eleştirilere maruz kaldı.

İsrail'in Gazze'deki askeri müdahalesine öfkelenenler markayı boykot etmeye başladı.

Bu durum Kuveyt, Malezya ve Pakistan gibi ülkelerdeki franchise sahiplerinin de firmayla arasına mesafe koymasına neden oldu.

McDonald's, İsrail karşıtı boykotlar nedeniyle uluslararası satışlarda zayıf büyüme yaşadı ve yaklaşık dört yıldır ilk kez üç aylık satış hedefini kaçırdı. Şirketin bilançosunun açıklanmasıyla hisseleri de sert geriledi.