Akbank'tan büyük vurgun iddiaları sonrası açıklama

Akbank'tan büyük vurgun iddiaları sonrası açıklama

Akbank’ın mobil bankacılık hesaplarına izinsiz erişim sağlanarak paralarının başka kişilere aktarıldığı ve adlarına çeşitli krediler çekildiği skandalı büyüyor. Mağdurlar çözüm beklerken bankadan açıklama geldi.

Milyonlarca müşterisi olan Akbank, son dönemde güvenlik açıklarıyla gündem oldu. Hesapları boşaltılan ve adlarına çekilen krediler ile borçlandırılan Akbank mağdurları sosyal medyada sesini duyurmaya çalışıyor.

Mağdurlar, hesaplarına izinsiz girilerek kredi çekildiğini ve bu kredilerin başkalarının hesaplarına aktarıldığını belirtiyor. Ciddi maddi kayıplar yaşayan müşteriler, paralarını geri alabilmek için uzun ve zorlu hukuki süreçlerle karşı karşıya kalıyor. Bankanın müşteri desteği ve mağduriyetlerin giderilmesi konusundaki yaklaşımı ise eleştirilere hedef oluyor.

Mağdurlar, sosyal medya platformları aracılığıyla şikayetlerini duyurmaya çalışırken, bankanın güvenlik protokollerine ilişkin endişeler giderek artıyor. Kullanıcılar, bankanın hesap güvenliği ve koruma önlemlerinin yetersiz olduğunu savunuyor. Özellikle dijital dünyada artan siber tehditler karşısında bankaların güvenlik duvarlarını yeterince güçlendiremediği eleştirileri yükselirken, birçok müşteri kendini daha güvende hissetmek için farklı alternatif bankacılık çözümleri arayışına girdi.

BANKADAN AÇIKLAMA

Akbank sosyal medyada müşteri verilerinin sızdırıldığı ve sistemlerinde güvenlik açığı olduğuna dair iddialar üzerine bir açıklama yayımladı. Akbank veri sızıntısı iddialarını yalanladı.

Akbank'tan yapılan açıklama şöyle;

"Son günlerde çeşitli yayın organları ve sosyal medya kanallarında paylaşılan, bazı müşterilerimizin uğradığını belirttiği dolandırıcılık mağduriyetlerine istinaden, bankamız ile ilgili gerçeği yansıtmayan ve yanıltıcı haberlerle ilgili açıklamamızı bilgilerinize sunarız.

 

Öncelikle belirtmek isteriz ki, bankamız sistemlerinde güvenlik açığı ve/veya veri sızıntısı bulunduğuna dair iddialar kesinlikle asılsızdır.

Müşterilerimize, veri güvenliği prensiplerini gözeterek ve gelişen teknolojiye uygun standartlarda hizmet sunmak bankamızın birinci önceliğidir. Bu çerçevede, bankamız, bilgi sistemleri, bilgi ve veri güvenliği ile ilgili olarak başta Bankacılık Kanunu ve ilgili düzenlemeler, müşterilerimizin kişisel verilerinin korunması için KVKK ve ilgili alt düzenlemeler kapsamında gerekli ve her türlü idari ve teknik güvenlik tedbirlerini almakta ve sağlamaktadır."