Kılıçdaroğlu, Devlet Bahçeli'nin memleketinden seslendi: "Burunlarından fitil fitil getireceğim"

Kılıçdaroğlu, Devlet Bahçeli'nin memleketinden seslendi: "Burunlarından fitil fitil getireceğim"

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, "Hiç endişe etmeyin, tüyü bitmemiş yetimin hakkını yiyenden o paraları alacağım, burunlarından fitil fitil getireceğim." dedi.

CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu, Osmaniye’de konuştu. 20 yıllık AKP iktidarında hiçbir fabrika yapılmadığına vurgu yapan Kılıçdaroğlu şöyle konuştu:

"BANA ÇIKIP BİRİNİZ SÖYLEYİN, 'DEVLET ŞU FABRİKAYI YAPTI' DEYİN"

"20 yıldır görev yapıyorlar, iktidarlar. 20 yılda bu ülkenin öğrenci yurdu sorunu çözülemez mi? Bana çıkıp biriniz söyleyin, ‘Devlet şu fabrikayı yaptı’ deyin. Bir fabrika ismi söyleyemezsiniz, bir fabrika ismi. Hani sosyal devlettik biz. Hani işsize iş bulacaktık, işsizliği bitirecektik? Her birinizin düşünmeye ihtiyacı var” diye konuştu. Kılıçdaroğlu, “İnsanoğlu 1 milyon yılda tekerliği keşfetmiş. Şimdi her saniyede birden fazla buluş var. Biz bunun neresindeyiz? En diplerindeyiz. Yeni bir ekonomi anlayışına, yeni bir politikaya, yeni bir sanayileşmeye ihtiyacımız var"

Kemal Kılıçdaroğlu, bugün Osmaniye’de sivil toplu kuruluşlarının temsilcileri, muhtarlar ve kanaat önderiyle bir araya geldi. Kılıçdaroğlu, burada yaptığı konuşmada şunları söyledi:

"SİYASETİN GÖREVİ NE?"

"Toplumu kamplaştırdılar, siz görüyorsunuz. İnanç üzerinden siyaset yapılıyor, görüyorsunuz. Yaşam tarzı üzerinden siyaset yapıyorlar, siz görüyorsunuz. Kimlikler üzerinden siyaset yapılıyor, görüyorsunuz. Allah aşkına, eğer kim, kimlik üzerinden, inanç üzerinden siyaset yapıyorsa ülkenin sorunlarıyla ilgilenmiyor demektir. Herkesin inancı benim başımın üstüne, herkesin kimliği benim başımın üstüne, herkesin yaşam tarzı benim başımın üstüne. Peki siyasetin görevi ne? Siyasetin görevi; millet memnun mu, değil mi? İşi gücü var mı? Tarlada çalıştıysa, etkiyse ürünün karşılığını alıyor mu, almıyor mu? Sanayi çalışıyor mu, çarklar dönüyor mu? İşsizlik bitti mi? Hiçbir anne çocuğunu yatağa aç yatırıyor mu, yatırmıyor mu? Siyasetin konusu budur."

"SURİYELİLER NASIL GELDİ VE NASIL GİDECEK?"

"Lider olmanın yolu, üretmekten geçer. Lider olmanın yolu, çalışmaktan geçer. Lider olmanın yolu, kişi başına milli geliri artırmaktan geçer. Lider olmanın yolu, istihdam yaratmaktan geçer. Eğer milyonlarca kişi gelmiş, bizim bu kadar işsizimiz varken onlar da bizim bir şekliyle yanımızda duruyorsa, yani sığınmacılardan söz ediyorum, Suriyelilerden söz ediyorum ve onlara da aş, iş veriyoruz, soru şu: Suriyeliler buraya niye geldi ve Suriyeliler buradan nasıl gidecek? Bu sorunun cevabını siyasal iktidarın, devleti yönetenlerin vermesi lazım. Bu sorunun cevabını vermiyorsa sizin onlara artık oy verme hakkınız yoktur arkadaşlar; bakın bu kadar açık, net söylüyorum.

Ben, kendi insanımın önce karnını doyurmak zorundayım. Benim insanım önce doymuş olacak, iş bulmuş olacak. Bu olmadığı takdirde sorunumuz artar. Büyük kentlerin gettoları var, gettoları oluşur. Bir anlamda orada yaşayan insanlar, toplumdan kopuk bir şekilde hayatlarını sürdürürler. Onlar, zaman zaman toplum açısından ciddi sorunlara kaynaklık ederler."

"ALTI OKUMUZDAN BİRİSİ DE MİLLİYETÇİLİKTİR"

"Milliyetçi duygunun çok güçlü olduğunu biliyorum Osmaniye’de. Aslında her birimiz milliyetçiyiz, bizim altı okumuzdan birisi de milliyetçiliktir. Vatanı ve bayrağı ile sorunu olmayan herkesin benim başımın üstünde yeri var. Kim olursa olsun, hangi görüşten olursa olsun her insana saygı duyarım, yeter ki bayrağı ve vatanıyla sorunu olmasın. Bayrak ve vatan, bizim kırmızı çizgidir. Onun altını özenle çizmek isterim.

Allah nasip eder, iktidar olduğumuzda, bu şanlı ordumuzun elinden alıp Katar’a verilen Tank Palet Fabrikası’nı bir hafta içinde alacağız ve onu tekrar şanlı ordumuza vereceğiz. Bizim milliyetçiliğimiz sözde milliyetçilik değildir, özünde milliyetçiyizdir biz, yürekten milliyetçiyizdir. Nasıl olur da Avrupa’nın en büyük tank palet fabrikalarından birisini alacaksın, Katar’a vereceksin. Hangi gerekçeyle verdin? Benim dışımda itiraz eden var mı? O zaman niye oy veriyorsunuz? Kusura bakmayın, ben de bu soruyu size sormak zorundayım."

AMERİKA ZİYARETİNDEN BAHSETTİ

"Dünyanın bir numaralı üniversitesine gittim, MIT’ye, Amerika’da. Çok sayıda bilim insanımız var orada, çalışıyorlar. Bazıları Türkiye’den ayrılmış gitmiş oraya, yeni buluşlara imza atıyorlar. Dolayısıyla size büyük görev düşüyor seçimlerde. Sadece bir şey istiyorum; sandığa gittiğiniz zaman elinizi vicdanınıza koyun, sesini dinleyin öyle oy kullanın. ‘İlla CHP’ye verin’ demiyorum, vicdanınızın sesini, ülkenizi, evlatlarınızı düşünün, ondan sonra gidin hangi partiye istiyorsanız oy kullanın. Daha fazla kirli bir ortamı Türkiye çekemez, Türkiye’nin temizlenmesi ve aklanması lazım. Düzgün, ahlaklı bir siyasetin mutlaka gelmesi lazım. Bu gelmediği takdirde mümkün değil."

"YETİM HAKKI YİYENLERDEN O PARALARI ALACAĞIM"

"Hiç endişe etmeyin, tüyü bitmemiş yetimin hakkını yiyenden o paraları alacağım, burunlarından fitil fitil getireceğim. Hiç endişe etmeyin. Kim üretiyorsa, kim kazanıyorsa başım üstüne. Hangi partiden olursa olsun ama, tüyü bitmemiş yetimin hakkını yiyorsa ona gereğini yapacağız."