Personel servisleri böyle kullanılacak

Personel servisleri böyle kullanılacak

1 Haziran'da normal mesai düzenine geçilecek olması nedeniyle personel servis araçları ile ilgili alınması gereken önlemler de açıklandı.


  -Servis şoförleri ve araca binen herkes araç içerisinde tıbbi maske kullanacak, -Servise binenler her gün aynı koltuklarda oturacak -Araç içerisindeki klimanın iç hava sirkülasyon düğmesi kapalı olacak ve servislerde pencereler uygun olan her fırsatta açılacak. -Damlacık oluşturması nedeniyle servis içinde konuşulmayacak ve bağırılmayacak.

1 Haziran'da başlayacak normalleşme süreci kapsamında kamu dahil olmak üzere özel sektör içerisinde yer alan çoğu firmada da normal mesai düzenine dönülecek. Bu kapsamda personel servis araçları ile ilgili alınması gereken önlemler de açıklandı. Servis araçlarında şoförler ve araca binen herkes araç içerisinde tıbbi maske kullanacak, her gün aynı koltuklarda oturucak, araç içerisindeki klimanın iç hava sirkülasyon düğmesi kapalı olacak ve servislerde pencereler uygun olan her fırsatta açılacak. Damlacık oluşturması nedeniyle servis içinde konuşulmayacak ve bağırılmayacak. 

Servis araçları ile ilgili alınan önlemler arasında araç içine COVID-19 ile ilgili uyulması gereken kuralların görünür bir şekilde asılması ve şoför ve yolcuların bu kurallara uymasının sağlanması yer alıyor. Ayrıca servis şoförleri ve araca binen herkes araç içerisinde tıbbi maske kullanacak. Servise binenler her gün aynı koltuklarda oturacak. 

Servis araçları içerisinde alınacak önlemler arasında ise araç içerisindeki klimanın iç hava sirkülasyon düğmesi kapalı olması ve servislerde pencerelerin uygun olan her fırsatta açılması gerektiği yer alıyor.

Servislerde havalandırma, temizlik ve dezenfeksiyon için alınması gereken önlemler şu şekilde sıralandı:

-Klimanın iç hava sirkülasyon düğmesi kapalı olmalıdır.

-Servis araçlarının klima hava filtre bakımı düzenli olarak yapılmalıdır.

-Servislerde pencereler uygun olan her fırsatta açılarak servisin iç havasının temizlenmesi sağlanmalıdır.

-Servisin genel iç temizliği gün sonunda su ve deterjan ile yapılmalıdır. Servisin temizliği yapılırken eldiven takılmalı, temizlik süresince eller yüze temas etmemeli ve temizlik bitiminde eldivenler kapaklı çöp kutularına ya da çöp torbalarına atılmalıdır.

-Aracın iç yüzeyi su ve deterjanlı bez kullanılarak silinmelidir.

-Her servis turu tamamlandıktan sonra sık dokunulan yüzeyler (kapı kolları, kol dayama/kolçaklar, tutacaklar, cam açma düğmeleri, emniyet kemeri tokaları) önce su ve deterjanlı bezle silinmeli, daha sonra da 1/100 oranında sulandırılmış çamaşır suyu veya %70’lik alkol ile dezenfekte edilmelidir. Bu amaçla Sağlık Bakanlığı ruhsatlı dezenfektanlar da kullanılabilir. Temizlik yolcu olmadığı durumlarda yapılmalı ve sonrasında bir dakika beklenip havalandırılmalıdır.

ŞOFÖRLERİN ALACAĞI ÖNLEMLER

-Servis şoförleri, kişisel hijyen kurallarına uygun şekilde hareket etmeli ve aracın içinde mutlaka tıbbi maske kullanmalıdır.

-Maskeler nemlendiğinde değiştirilmelidir. Maskeler çıkarılırken lastiklerinden tutulmalı, maskelerin dış yüzeyine dokunulmamalı, yeni maske yine lastiklerinden tutularak takılmalıdır. Kullanılmış maskeler ağzı bağlı çöp torbasına atılmalıdır. Maske değiştirme söz konusu ise el antiseptiği kullanılmalıdır.

-Mümkünse servisin şoför koltuğu yolculardan uygun malzeme ile ayrılmalıdır.

 YOLCULARIN ALACAĞI ÖNLEMLER

-Yolcular servise binerken ve inerken sosyal mesafe (>1 metre) kuralına uygun davranmalıdır. Sosyal mesafe kuralının bozulmaması için önlemler alınmalıdır.

-Yolcular, servise binmeden el antiseptiği veya en az %70’lik alkol içeren kolonya kullanmalıdır.

-COVID-19 ile uyumlu belirtileri (ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı vb.) olanların tıbbi maske takması sağlanmalı, servise alınmamalı ve işveren bilgilendirilerek sağlık merkezine yönlendirilmelidir.

-Servise binen tüm yolcular maske takmalı ve yolculuk boyunca çıkarmamalıdır.

-Servise binen yolcular servise alınma sıralarına göre cam kenarlarından başlanarak, arkadan öne doğru, her gün aynı koltuklara oturtulmalıdır.

-Servislerde koltuk numarası verilerek oturma listesi oluşturulmalı, bu liste serviste görünür bir yerde asılı olmalıdır.

-Damlacık oluşturması nedeniyle servis içinde konuşulmamalı ve bağırılmamalıdır.

-Serviste bir mecburiyet olmadıkça su dahil içecek ve yiyecek kullanılmamalıdır.