Kozmetik sektörüne 14 Şubat etkisi

Kozmetik sektörüne 14 Şubat etkisi

Her yıl perakende piyasasını önemli ölçüde hareketlendiren 14 Şubat Sevgililer Günü, bu yıl da cirolara doğrudan katkı sağladı.

Bankalararası Kart Merkezi verilerine göre 14 Şubat Sevgililer Günü'nde kartlı ödeme tutarı geçen yılın aynı gününe göre yüzde 28 artarak 3,3 milyar liraya yükseldi. Çiftlerin birbirine almayı en çok tercih ettiği ürünlerin başında gelen Sağlık Ürünleri ve Kozmetik ürünleri için 8-14 Şubat haftasında 934 milyon lira kartlı ödeme gerçekleştirildi. Sevgililer Günü haftası öncesi 1-7 Şubat haftasında Sağlık Ürünleri ve Kozmetik kategorisinde 873 milyon TL harcama yapılmıştı. Yaşanan yüzde 7’lik artışı uzmanlar Sevgililer Günü etkisi olarak yorumluyor. Kuyumculuk sektöründen sonra bu oran ile Sağlık Ürünleri-Kozmetik sektörü ikinci sırada yer alıyor.

Giz Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Zengin, “ Sağlık Ürünleri ve Kozmetik sektöründe ortalama kartlı ödeme tutarı 149 TL oldu. Bu veri bize kişi başına harcama oranlarının da arttığını gösteriyor.” açıklamasında bulundu.