Sesli alışveriş dönemi başlıyor!

Sesli alışveriş dönemi başlıyor!

Mastercard, Türkiye’de, sesle alışveriş ve chat’leşerek ödeme gibi yenilikçi uygulamaları için ise iş birliklerine başladı.

Türkiye’deki tüketiciler harcamalarında hızla dijital ödemeye yöneliyor. 2019’da Türkiye’de 33 milyon kart kullanıcısının yarısı kart harcamalarının %20’ye yakınını online yaptı. Online harcamaların %55’i akıllı telefonlar ile yapılırken, seyahat harcamalarının %65’i online gerçekleşti. Sigorta, bilet, vergi, telekomünikasyon ve pazar yerleri en çok online alışverişin yapıldığı yerler olarak dikkat çekiyor.

Türkiye’de 2018’de tüketici harcamalarının %38’i kredi kartı ile yapılırken, 2019’da 2,3 trilyon TL’lik tüketici harcamasının %41’i kredi kartı ile gerçekleşti. Tüketicilerin % 63’ünde banka kartı olmasına rağmen, alışverişlere banka kartlarının yeterli kullanılmadığı görülüyor. Gelişmiş pazarlarda ise tüketici harcamalarının %55’ten fazlası elektronik ödemelerle yapılıyor. Türkiye’de 230 milyon kart mevcut. Banka kartları başta olmak üzere tüm bu kartlar alışverişte kullanılmaya başlanırsa nakitsiz topluma ulaşılması mümkün görülüyor.

SESLE ALIŞVERİŞ İÇİN İŞ BİRLİĞİ

Mastercard’ın yaptığı tüketici araştırmaları tüketicilerin %62’sinin sesle alışveriş yapmaya olumlu baktığını gösteriyor. Tüketiciler sesli alışverişi hızlı ve pratik bulurken, en büyük endişeleri ise güvenlik. Mastercard, yapay zekayı güvenlik için kullanarak bu endişeleri ortadan kaldırıyor. Mastercard ve istegelsin, yakın gelecekte Türk tüketicilere sesle alışveriş çözümü sunmak için iş birliği yaptı. Sesle ödeme çözümü hayata geçirildiğinde tüketiciler istegelsin’den market alışverişlerini sesle yapacak, ödemelerini de sesle tamamlayabilecekler. Bunun için uygulamayı açıp, istedikleri ürünleri söylemeleri yeterli olacak. Siparişleri tamamlandığında ise yine sesli olarak Mastercard logolu kartları ile ödemelerini tamamlayabilecekler.