Sarıkaya'dan çok konuşulacak AKP kulisi: Çatlak büyüyor

Sarıkaya'dan çok konuşulacak AKP kulisi: Çatlak büyüyor

HaberTürk yazarı Muharrem Sarıkaya, 23 Haziran'a 4 gün kala partilerin stratejilerini değerlendirdi.

Muharrem Sarıkaya, AKP'nin 23 Haziran stratejisini son hafta değiştirdiğini, Erdoğan'ın daha sık ekrana çıkacağını söyledi.
AKP ve CHP'nin sandığa gitmeyen seçmenlere odaklandığını vurgulayan Sarıkaya, AKP'nin ev ziyaretlerinde ise mazbatası elinden alınan İstanbul'un seçilmiş başkanı Ekrem İmamoğlu'nun kimliği üzerinden yürütülen bir çalışma olduğunu kaydetti.

Sarıkaya, “'Pontus…' üzerinden başlayan, tepki oluşunca da söylemden çekilen propaganda, birebir evlerde gerçekleşen görüşmelerde bu kez, “Kendisi Rum… İsraftan söz ettiği cenazelerimizin yıkanmaması” yönünde söyleme dönüşmüş" dedi.

Muharrem Sarıkaya'nın yazısının ilgili bölümü şöyle:

Anlatıldığına göre evlere yapılan ziyaretlerde de İmamoğlu’nun kimliği üzerinden yürütülen bir propaganda gerçekleştiriliyor.

“Pontus…” üzerinden başlayan, tepki oluşunca da söylemden çekilen propaganda, birebir evlerde gerçekleşen görüşmelerde bu kez, “Kendisi Rum… İsraftan söz ettiği cenazelerimizin yıkanmaması” yönünde söyleme dönüşmüş.

Şunu belirtmeliyim TBMM kulisinde dün sohbet ettiğim AK Partili bazı milletvekilleri de bu propagandanın sıkıntı yarattığına inanıyordu, “Bu bize 31 Mart öncesi ne kazandırdı ki şimdi oy getirecek” hayıflanması içindeydi.

RAKİBİ GÖRÜNÜR KILDI

Haksız da değiller…

Çünkü seçim propagandasında aslolan, rakip adayı hatırlamaktan seçmeni uzaklaştıran stratejiyi geliştirmektir.

Nitekim AK Parti de bu kuraldan yola çıkarak Ekrem İmamoğlu’nun adını dahi anmayan bir strateji ile “CHP adayı…” söylemini geliştirmişti.

Bu model de tutmuş, Binali Yıldırım’ı, sakin, kavgacı olmaktan uzak, icraya dönük kimliğiyle öne çıkaran modele yönelmiş, bayramdan bu yana da bu stratejinin işe yaradığı görülmüştü.

Ancak son iki haftada yaşananlar İmamoğlu’nun bırakın adını anmamayı, her gün gündeminin birinci maddesi yaparak popülaritesini arttırdı, kitlelerin ona olan merakını yükseltti.

Adayların karşılaştığı televizyondaki canlı yayın ile de İmamoğlu’nun bugüne kadar ulaşamadığı seçmene mesajını iletme olanağı verildi.

İmamoğlu da bunu iyi kullandı, kendi taraftarı yerine öteki seçmeni kazanmaya oynadı; özellikle programın son bölümünde kazanması halinde uygulama sözü verdiği vaatleri öteki seçmenin beklentilerine hitap ediyordu.