Yılık poşet kazancı açıklandı

T24 yazarı Barış Soydan, ücretli poşet uygulamasında BİM'in kazancını yazdı.

T24 yazarı Barış Soydan, ücretli poşet uygulamasında BİM'in kazancını yazdı. Yazara göre,  "BİM, poşet yasağından bir yılda yaklaşık 180-190 milyon TL kazanç elde edecek..." 

İŞTE SOYDAN'IN YAZISINDAN O BÖLÜM:

BİM’in poşet yasağından kazancı: 180 milyon TL!
Poşet yasağı işe yaradı, kullanım epey azaldı. En azından benim alışveriş yaptığım marketlerdeki manzara böyle.

Yukarıda sözünü ettiğim konferansa katılan BİM ve Şok yöneticilerinin sözlerinden, Türkiye genelinde de durumun pek farklı olmadığını çıkarıyoruz. İki market zinciri de plastik poşet harcamalarında sert düşüş bekliyor.

Ne kadar?
BİM geçen yıl plastik poşetlere 170 milyon TL harcamış. Yasak çıkmasa bu yıl 230 milyon TL harcayacakmış. Yasak sonrasında bu rakam 50 milyon TL’ye düşecek. Yani BİM, poşet yasağından bir yılda yaklaşık 180-190 milyon TL kazanç elde edecek...

***

Ekonomi Haberleri

Goldman Sachs'tan Türkiye ekonomisi analizi: 2026 yıl sonu enflasyon tahmini yükseltildi
SGK borç yapılandırmasında yeni dönem: Taksit süresi 72 aya çıkarıldı
Altın fiyatlarında İsviçre hareketliliği: Gram, çeyrek ve Cumhuriyet altını bugün ne kadar oldu?
İtalyan gazeteden Trump’a ağır manşet
Temmuz 2026 en düşük emekli maaşı ne kadar olacak? Zam tablosunda senaryo netleşiyor