İftardan sonra cinsel ilişkiye girmek günah mı? Ramazanda mastürbasyon yapılır mı?

İftardan sonra cinsel ilişkiye girmek günah mı? Ramazanda mastürbasyon yapılır mı?

Ramazan aylarında merak edilen konulardan biri de cinsellikle ilgili olanlar. Peki, iftardan sonra cinsel ilişkiye girilir mi, Ramazanda mastürbasyon yapmak günah mı?

Ramazan ayında orucu bozan ve mübarek ayda yapılmasında sakınca olmayan ve yapılmaması gerekenler milyonlarca yurttaş tarafından merak ediliyor.

5910598b61361f0bc42a2cd4.webp

Ramazan'da merak edilen bir konu da cinsel ilişki ile ilgili olanlar. Ramazan ayında cinsellik konusunda kafa karıştıran birçok farklı açıklama yer alırken, Diyanet konuya açıklık getirdi.

ekran-goruntusu-2023-08-08-220055.png

RAMAZAN AYINDA CİNSEL İLİŞKİYE GİRİLİR Mİ?

“Ramazan ayında cinsellik günah mıdır?”, “Ramazanda cinsellik nasıl yaşanmalı?” gibi çeşitli soruların yanıtı merak edilirken, konuya ilişkin en kesin ve detaylı açıklamayı Diyanet İşleri Başkanlığı'ndan geldi.

ekran-goruntusu-2023-08-06-210838.png

Ramazan ayında cinsel ilişkinin günah olup olmadığına ilişkin Diyanet, şu açıklamada bulundu;

Oruç, imsak (fecr-i sâdık) vaktinden güneşin batımına kadarki süre içinde yeme, içme ve cinsel ilişkiden, ibadet niyetiyle uzak durmaktır. Yani oruç gündüz tutulur. Ramazan geceleri için yeme, içme ve cinsel ilişki yasağı söz konusu değildir.

Dolayısıyla iftar ile imsak arasında yemek, içmek ve eşlerin cinsel ilişkide bulunmasında bir sakınca yoktur. Nitekim Kur’an-ı Kerim’de şöyle buyurulmaktadır: “Oruç gecesinde kadınlarınıza yaklaşmak size helal kılındı.” (Bakara, 2/187).

Orucu bozan durumlara ilişkin ise şu açıklama geldi. "Orucun temel unsuru, yeme, içme ve cinsel ilişkiden uzak durmak, nefsi bunlardan mahrum bırakmak olduğu için, oruçlu iken bunlar ve bu anlama gelecek davranışlar orucu bozar.

Yemek ve içmek, yenilip içilmesi mûtat olan her şeyi kapsamı içine alır. Sigara, nargile gibi keyif veren tütün kökenli dumanlı maddeler ile uyuşturucular ve tiryakilik gereği alınan tüm maddeler oruç yasakları kapsamına girer (İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtâr, III, 386-387).