Sosyal medyada 'Kadın'

Sosyal medyada 'Kadın'

Adba Analytics tarafından hazırlanan raporda, sosyal medya kullanıcılarının 'kadın' hakkındaki konuşmalarını analiz etti.

8 Mart Dünya Kadınlar Günü, ardında yer alan felsefe itibarıyla her yıl hem markaların hem de sosyal medya kullanıcılarının gündeminde. Sosyal CRM ve veri analizi şirketi Adba Analytics, The Brand Age dergisi için 1 Ocak 2019 - 14 Şubat 2020 aralığını baz alarak hazırladığı 'Sosyal Medyada Kadın' raporunda sosyal medya kullanıcılarının kadın, feminizim, feminist gibi kavramlar hakkındaki konuşmalarını analiz etti.

Raporda 2019 Ocak ayından itibaren 'kadın' ile ilgili yapılan paylaşımların tamamının yaklaşık 23 milyon adet olduğunu görülüyor. Sosyal medyada 'kadın' kelimesini içeren günlük ortalama 55 bin adet paylaşım yapılırken, zamansal dağılımda mart ve kasım ayında konuşulma oranında artış yaşanması dikkat çekiyor. Bu aylarda yapılan paylaşımların içeriğine bakıldığında; mart ayında Dünya Kadınlar Günü’nün, ağustos ayında Emine Bulut cinayetinin, aralık ayında ise Dünya Kadın Hakları Günü’nün yapılan paylaşımların hacmini artırdığı görülüyor.

23 milyon paylaşımın olumlu-olumsuz dağılımında ise en yüksek negatif paylaşım yüzde 76 ile aralık ayında yapılırken, eylül ayında pozitif paylaşımların küçük bir fark ile diğer aylara nazaran önde olduğu (%36) görülüyor.

EN ÇOK KADIN CİNAYETLERİ GÜNDEMDE

'Kadın' ile ilgili kullanılan hashtagler incelendiğinde listede yer alan hashtaglerin neredeyse tamamının kadın cinayeti ile ilişkili konular olması dikkat çekiyor. 2018 yılında #8MartDünyaKadınlarGünü etiketi 420 bin kere kullanılarak ilk sırada yer alırken, bu yıl #EmineBulut cinayeti en çok konuşulan konu başlığı oluyor. Emine Bulut cinayetini 94 bin paylaşım ile #kadiricinadalet, 78 bin paylaşım ile #CerenÖzdemir, 54 bin paylaşım ile #ŞuleÇetİçinAdalet takip ediyor.

EN ÇOK İSTİSMAR KONUŞULDU

Tüm paylaşımlar cinayet, istismar, taciz ve tecavüz olarak dört konu altında incelendiğinde kadın ve istismar paylaşımları 2,5 milyon ile ilk sırada yer alıyor. Kadın ve cinayet paylaşımları yaklaşık 1,5 milyon ile ikinci konu olurken; kadın ve tecavüz 1 milyon, kadın ve taciz paylaşımlarının ise 785 bin hacme sahip olduğu görülüyor.

Kadın ve cinayet paylaşımları öne çıkan konulara göre ayrıldığında ateşli silah içerikli paylaşımlar yüzde 31, kesici alet yüzde 28, darp yüzde 18 ile ilk sıralarda yer alıyor.

'Kadın' ile ilgili paylaşımlar 1 milyon ile en çok İstanbul’daki sosyal medya kullanıcıları tarafından yapılıyor. Ankara ve İzmir ise paylaşımlarda İstanbul’u takip ediyor. Tüm paylaşımlar yüzde 55 erkek, yüzde 45 kadın kullanıcılar tarafından yapılıyor.

FEMİNİZM OLUMSUZ BİR ALGIYA SAHİP

2019 Ocak ayından 14 Şubat 2020 tarihine kadar “Feminist” kelimesi ile ilgili yapılan paylaşımların 380 bin adete ulaştığı görülüyor. “Feminizm” kelimesi ise 85 bin defa paylaşılıyor. İki kelime hakkında sosyal medya kullanıcılarının olumlu-olumsuz içerik analizi yapıldığında feminizmin yüzde 89, feministin ise yüzde 88 negatif konuşulma hacmine sahip olması dikkat çekiyor.

Son yıllarda sosyal medyada sıkça dile getirilen feminist ve feminizm kelimeleri ile ilgili 2016-2017-2018 yıllarında yapılan tüm içerikler karşılaştırıldığında, en yüksek paylaşımın 2017 yılında yapıldığını görülüyor.

Negatif içeriklerde en çok kullanılan kelimeler: şiddet, erkek, kadınların, mücadele, karşı

Pozitif içeriklerde en çok kullanılan kelimeler: Atatürk, dünya, emekçi, günümüz, kutluyorum