Yavaş: Şehir içine bu araçların girmesini istemiyoruz

Yavaş: Şehir içine bu araçların girmesini istemiyoruz

Bisiklet yolu projesini açıklayan Yavaş, “Güzergâha yürüme mesafesi olarak öngördüğümüz 500 metre uzaklıkta toplam 65 bin araç var. Bu bizim için çok önemli, bu araçların artık şehir içine girmemesini sağlamamız gerekiyor” dedi.

Yavaş: Şehir içine bu araçların girmesini istemiyoruz

Ankara’da 53,7 kilometrelik bisiklet yolu yapılacak. Üç ay içinde başlayacak projenin bir yılda tamamlanması bekleniyor. Projeyi tanıtan Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, Ankara trafiğinin nefes alacağını söyledi.

Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, Başkent’in yeni ulaşım projelerinden olan 6 farklı güzergâhtaki 53,7 kilometrelik “Bisiklet Yolu Projesi”ni tanıtım toplantısıyla açıkladı. İlk aşamada 400 bisikletin alınacağı proje kapsamında, metro istasyonları merdivenlerine bisiklet kanalları, vagon içlerine ve EGO otobüslerine de bisiklet taşıma aparatları takılacak. Projeyi duyuran Mansur Yavaş, “Bisiklet Yolu inşaatına 3 ay içinde başlayarak, 1 yıl içerisinde tamamlamayı hedefliyoruz” dedi. ’da yönetim anlayışı değişikliği ile birlikte ulaşımda öncü olacak bir adımı hep birlikte atmanın mutluluğunu yaşadığını belirten Yavaş, şöyle konuştu: “Ulaşım, kentsel hizmetler arasında insan yaşamına en çok dokunan hizmet alanını oluşturuyor. Bisiklet gibi özel ulaşım biçimlerini sevenler de bir süredir toplantılarımıza katılıyorlar. ‘Katılımcılık’ ilkesini her konuda olduğu gibi bu konuda da ön planda tuttuk.”

‘ARAÇLAR ŞEHİR İÇİNE GİRMEMELİ’
“Bu güzergâhlarda 8 üniversite, 2 sanayi bölgesi, 20’nin üzerinde kamu kuruluşu, 30’un üzerinde okul, spor kompleksleri, hastaneler ve birçok park mevcuttur. Güzergâha yürüme mesafesi olarak öngördüğümüz 500 metre uzaklıkta toplam 65 bin araç var. Bu bizim için çok önemli, bu araçların artık şehir içine girmemesini sağlamamız gerekiyor. Bu projeyle bunu sağlamak istiyoruz. Güzergahlarımızı metro istasyonlarına bağladık. Metro istasyonu bağlantısı olmayan bir güzergahımız mevcut değil. İlerleyen zamanda ikinci etabı da planladığımızda tüm bu bisiklet yollarını birleştirmeyi hedefliyoruz.”

‘BİRÇOK ÜLKEYİ İNCELEDİK’
“Güzergâhları belirlemeye çalışırken aynı zamanda bisiklet işletme modelleri üzerinde de yoğun şekilde çalıştık. Bu süreçte topoğrafyaya, kent hareketliliğine, merkezi noktalara, hız limitlerine ve demografik özelliklere dikkat ederek çalıştık. Bu süreçte sivil toplum kuruluşları, üniversiteler, meslek odaları ve bisiklet kullanıcılarıyla düzenli toplantılar yaptık. Sürece Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, AB Türkiye Delegasyonu, İngiltere ve Hollanda Büyükelçilikleri ile ABD Dış İşleri Bakanlığı gibi kuruluşların da destekleri oldu. Tüm bu bisiklet yollarımızı yaparken aynı zamanda bisikletin toplu taşımaya entegrasyon sürecini de yürütüyoruz. Bununla ilgili birçok ülke örneğini inceledik. Ankara için en uygun modeli en kısa sürede toplu taşıma araçlarına da uygulamayı planlıyoruz.”

‘İLK GÜZERGAH KÜTÜPHANE-ÜNİVERSİTE’

“İlk başlayacağımız güzergah Milli Kütüphane-Ankara ve Gazi Üniversiteleri güzergahı. Bu bölüm içerisinde Büyükşehir Belediyemizi; AKM Metro İstasyonuna bağlayan ve Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni Dil Tarih Coğrafya Fakültesi’ne bağlayan hatlar var. Milli Kütüphane’den 7. Cadde girişine oradan Anıtkabir’e ve Beşevler Metro istasyonuna oradan da Ankara ve Gazi Üniversiteleri kampüslerini kapsayan bu hat öğrencileri hem metro istasyonlarına hem kütüphaneye hem de 7. Caddeye taşıyacak. Büyükşehir Belediyemizden AKM Metro istasyonuna giden hat ise daha sonra Çevre Bakanlığı’nın yapmayı planladığı hat ile birleşecek olup, planlamalar bu bağlamda düşünülmüştür. Dil Tarih Coğrafya Fakültesi’ni Siyasal Bilgiler Fakültesi’ne bağlayan hattımız ise Abdi İpekçi Parkı ve Kurtuluş Parkı’ndan geçiyor. Öğrencilerimize nefes aldıracak bir güzergah olduğuna inanıyoruz.”

‘TRAFİĞİ AZALTACAĞIZ’

“Etimesgut Tren Garı’ndan başlayacak olan bisiklet yolu Hikmet Özer Caddesi üzerinden, Bağlıca Bulvarı, Koru Metro İstasyonu ve Ümitköy Metro istasyonunu birbirine bağlayacak. Bu yol toplam 16,7 kilometredir. Güzergâh üzerinde Mesa Plaza, Arcadium, Galeria, Gordion Alışveriş Merkezileri ve okullar bulunmaktadır. Yine Park Caddesi de bu güzergah üzerinde bulunmaktadır. Güzergah aynı zamanda Başkent Üniversitesi kampüs girişinden geçiyor olup Bağlıca’yı da metro istasyonuna bağlaması öngörülmektedir. Güzergahın kapsadığı alan 26,5 kilometrekaredir. Bu lokasyonda 49 bin 300 genç nüfus, 43 bin 500 öğrenci nüfusu vardır. Bisiklet yolunun hayata geçirilmesi ile 19 bin 400 aracın şehir içi trafiğe girme oranını azaltmayı hedefliyoruz.”